Yeni Subaru Global Platformu üzerinden geliştirilerek Türkiye pazarına sunulan ilk model olan yeni Subaru XV, 1.6 litrelik vergi avantajlı, düşük yakıt tüketimli motoru, segmentinde simetrik sürekli dört çeker sistemi ve tüm versiyonlarda fabrika standardı olarak yer alan EyeSight sürüş destek teknolojisiyle 114.900 TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunuldu.
Yeni Subaru XV’deki EyeSight sürüş destek teknolojisi; Çarpışma Önleyici Frenleme, Çarpışma Önleyici Gaz Kontrölü, Adaptif Hız Kontrolü, Şerit İhlal Uyarısı, Şeritte Kalma Asistanı, Trafikte Hareket Uyarısı ve Dengeli Sürüş Uyarısı gibi fonksiyonlarıyla sürücünün üzerindeki yükleri azaltıyor.
Subaru’nun 2025’e kadar satışa sunacağı tüm elektrikli, hibrit ve benzinli araçlarında kullanacağı Yeni Global Platformu ilk kez Subaru XV modeliyle yollara çıkıyor. Güvenlik, yol tutuş ve elektronik destek sistemlerini bir arada daha verimli şekilde üretebilmek için geliştirilen yeni platform, markanın bugüne kadar gerçekleştirdiği en büyük iyileştirmelerden birisi olarak nitelendiriliyor. Yeni platform gövde sağlamlığı ve verimlilikte çok önemli gelişmeler sağlayarak tüketiciye ileri seviyede sürüş konforu ve üst düzey güvenlik sunuyor. Yeni Global Platform, otonom sürüşe giden yolda da gereken altyapıyı sağlayacak.
51 yıldır Boxer motordan, 45 yıldır da Simetrik Sürekli Dört Çeker Sistemi’nden vazgeçmeyen Subaru, tamamen kendi geliştirdiği Yeni Global Platform ile tarihindeki en önemli değişimlerden birini, Türkiye’de yeni Subaru XV ile başlatıyor. Subaru, hem güvenlik, hem yol tutuş, hem de elektronik destek sistemlerini bir arada daha etkin üretebilmek için geliştirdiği bu yeni platform ile SUV segmentinde standartları yeniden belirliyor. Subaru’nun markaya özgü Simetrik Sürekli Dört Çeker Sistemi’ne dayanan SUV tecrübesiyle üretilen, kompakt gövde ile sağlam ve sportif tasarımı birleştiren orta sınıf SUV modeli XV, hem şehirde hem de zorlu yol koşullarında üstün performans sağlıyor. 2012’deki tanıtımının ardından ilk kez tamamen yenilenen Subaru XV, gövde ve şasi sağlamlığı ile verimliliği önemli ölçüde artıran, tamamen yeni Subaru Global Platform mimarisi temel alınarak tasarlandı.
Yeni Subaru XV, dünyanın çok farklı coğrafyalarındaki çarpışma ve güvenlik testlerinden yüksek puanları toplayarak olası tehlikeleri önleme konusunda üstün performans sunuyor. Subaru XV’nin tasarım özellikleri ve zorlu yol kabiliyeti daha da güçlenip bir üst sınıfın standartlarını yakalarken, sürücüye daha başarılı direksiyon tepkisi ve üstün sürüş konforu sağlanıyor. Yeni Subaru XV, Türkiye pazarına 3 farklı donanım seçeneğiyle sunuluyor. Xtra, Xtreme ve Xclusive donanımlarına sahip olan yeni Subaru XV’nin fiyatları 114.900 TL ile 149.900 TL arasında değişiyor. Tüm Subaru XV modellerinde 1.6 litrelik Boxer benzinli motor kullanılıyor. 6200 d/d’de 114 HP güç ve 3600 d/d’de 150 Nm tork sunan Yeni Subaru XV’nin ortalama yakıt tüketimi 6.4 lt/100 km. Tork konvertörlü Lineatronic şanzıman ve Simetrik Sürekli Dört Çeker Sistemi tüm yeni Subaru XV modellerinde standart olarak sunuluyor.
Çok kapsamlı güvenlik donanımlarıyla segmentindeki en yüksek güvenlik seviyesine sahip otomobillerden birisi konumuna gelen Yeni Subaru XV’nin tüm versiyonlarında, EyeSight sürüş destek teknolojisinin yanısıra; ön, yan ve perde hava yastıklarına ek olarak sürücü diz hava yastığı, geriye katlanabilir pedal sistemi, X-Mode ve Aktif Tork Yönlendirme standart olarak sunuluyor. Konfor ve teknoloji anlamında da Apple Car Play fonksiyonlu yeni 8 inçlik dokunmatik ekran ve 6.3 inçlik çok fonksiyonlu bilgi ekranı gibi çok sayıda yeni donanım Yeni Subaru XV’nin standartlarına eklendi.
Güvenlik performansı
Subaru’nun güvenlik performansı yetkili kurumlar tarafından devamlı olarak değerlendirmeye alınıyor. Subaru XV’nin yüksek güvenlik standartlarına ulaşmasını sağlamak amacıyla yeni platform ve gelişmiş önleyici güvenlik sistemleri de dahil olmak üzere güvenliği daha da artıracak teknolojiler benimseniyor.
Temel güvenlik
Sürücünün aracı kullanırken doğru kararları verebilmesini ve aracı en güvenli şekilde kullanmasını sağlayan Simetrik Sürekli Dört Çeker Sistemi, araç içi tüm kumandaların ergonomik yerleşimi odağı kaybetmeden tamamen sürüş keyfine odaklanılmasını sağlıyor. Optimum oturma pozisyonu, Boxer Motor’un yere yakın konumlandırılması ve yerden yüksek tasarım sayesinde de sürücünün hem yola, hem de araç içi ve araç dışındaki tüm alanlara kolayca hakim olması mümkün oluyor.
Aktif güvenlik
Yeni platformun ağırlık merkezi mevcut modele kıyasla 5 mm daha alçak. Sağlamlık ve süspansiyon gelişimindeki büyük ilerlemelerle birleşince daha alçakta bulunan ağırlık merkezi yüksek performanslı spor araçlarla yarışabilecek seviyede manevra kabiliyeti ve tehlikeden kaçınma performansı sağlıyor.
Pasif güvenlik
Çarpışma esnasında daha verimli enerji emilimi sağlayan karoser yapısı ve sıcak pres yöntemiyle şekillendirilmiş yüksek dayanımlı çelik levha kullanımından kaynaklanan gelişmiş gövde mukavemeti sayesinde darbe enerjisi emilimi mevcut modellere kıyasla % 70 iyileşti.
Önleyici güvenlik (EyeSight)
Standart donanım olan, Subaru’nun yenilikçi ve yaygın olarak kabul gören sürüş destek teknolojisi EyeSight son derece etkili güvenlik sağlıyor. Çarpışma Önleyici Frenleme, Çarpışma Önleyici Gaz Kontrölü, Adaptif Hız Kontrolü, Şerit İhlal Uyarısı, Şeritte Kalma Asistanı, Trafikte Hareket Uyarısı ve Dengeli Sürüş Uyarısı gibi fonksiyonlarla sürücünün üzerindeki yükleri azaltıyor.
Adaptif LED Farlar, virajlarda veya kavşaklarda sürüş yönünü aydınlatmak için sağa ya da sola hareket ediyor. EyeSight’ın gece görünürlüğü ve tanınma özelliklerini büyük oranda artıran Bi-LED sistemi Subaru XV’de ilk defa kullanılıyor. Kör Nokta Uyarı Sistemi, Şerit Değiştirme Asistanı ve Geri Manevra Trafik Uyarısı özelliklerini içeren “Subaru Arka Araç Tespit Sistemi” de bu modelde yer alıyor.
Yeni Global Platform’un sağladığı dinamik özellikler
Yeni Subaru XV’de, sürüş keyfi ve güvenliğini artırmak amacıyla direksiyon ve pedal tepkisi, araç tepkisi, gürültü ve titreşim alanlarında düzenlemeler yapıldı. Aynı zamanda Subaru XV’nin etkileyici off-road kapasitesi de X-Mode ile geliştirildi.
Gövde ve Şasi
Yeni Subaru Global Platform gövde ve şasinin sağlamlığını büyük ölçüde artırıyor (Selefine göre %70 ila %100 artış). Süspansiyon sisteminde yapılan önemli iyileştirmeler, daha alçak bir ağırlık merkezi sağlıyor ve daha keskin bir direksiyon kontrolü sunuyor. Artan kesinlik, düz şeritte çok daha iyi stabilite, viraj performansı sunuyor. Aracın minimum yerden yüksekliği 220 mm. Gövde yapısı ve birleşim noktalarının optimize edilmesiyle burulma direnci önceki modellere göre %70 geliştirildi. Bu, rezonansı ve bükülmeyi tüm gövdeye yayarak direksiyon, zemin ve koltuklardaki titreşimi büyük ölçüde azaltıyor. Süspansiyon destekleri artık daha sağlam, bu da şasiyi bükmeden darbe emişi artırırken kolay ve konforlu sürüş sağlıyor. Yeni platform, arka stabilizörü doğrudan gövdeye monte ederek aracın gövde eğimini mevcut modellere kıyasla %50 oranında azaltıyor. Aktif Tork Yönlendirme sayesinde viraj performansında önemli gelişme sağlandı. Sürücüye konfor sağlamak elektronik park freni eklendi.