Gölcük’e yeni batarya montaj tesisi

0

Ford Otosan, elektrikli araçlara dönüşüm sürecinde büyük önem taşıyan batarya montaj fabrikasını 2022 itibarıyla Kocaeli’de hayata geçirecek. Şirket bugüne kadar elektrikli araç üretimi için 56 milyon euroluk yatırım yaptı. Ford’un elektriklenme stratejisi kapsamında yeni bir aşamaya geçtiğini vurgulayan Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün, “Ford Otosan olarak, bugüne kadar ülkemiz adına ticari araç üretiminde önemli sorumluluklar üstlendik, mühendislik bilgi birikimimiz ile Ford dünyasında çok önemli bir konuma ulaştık.

Haydar Yenigün, 60. yılını kutlayan Ford Otosan’ın bu süreçte 6 milyona yakın araç ürettiğini hatırlatarak, şirkete yönelik şu bilgileri verdi: “Ar-Ge gücümüzle Türkiye’nin ilk yerli üretim motorundan, ITOY ödüllü kamyonuna varan birçok başarıya imza attık. 1300’ü aşan mühendisi ile Türkiye’nin özel sektör olarak en büyük Ar-Ge kadrosuna sahibiz. Ticari araçta Avrupa’nın en büyük üretim üssü haline geldik. Türkiye’de en çok yatırım yapan şirketlerden biriyiz, sadece son 10 yılda 2,5 milyar euro yatırım yaptık. Hafif ticaride yüzde 71.8 ve ağır ticaride yüzde 79.4’e ulaşan yerlilik oranlarımızla Türkiye’nin en iyisi noktasına geldik” dedi.

Otomotiv sanayinin dönüşümüne öncülük etmek üzere elektrikli araç yatırımlarımıza Türkiye’nin ilk ve tek şarj edilebilir ticari aracı Custom PHEV üretimi ile başlamıştık. Geçtiğimiz günlerde, Ford’un ilk tam elektrikli ticari aracı olan E-Transit’in üretim sorumluluğunu üstlenerek büyük bir başarıya imza attık. Şimdi de tamamı Ford Otosan mühendisleri tarafından tasarlanan batarya montaj fabrikamızı kurmak için çalışmalara başladık. Böylece, Kocaeli Fabrikalarımızın Türkiye’de ilk ve tek entegre araç üretim tesisi olması yolunda önemli bir adım attık diye konuştu.

YAZILIM DA YERLİ

Yenigün, batarya adımları ile yazılım mühendisliği yeteneklerine bir yenisini eklediklerine dikkat çekerek, “Bu önemli yatırımla batarya montajının ötesinde donanım ve yazılımsal testleri de kendi mühendisliğimiz ile yerli olarak geliştiriyoruz. Dolayısıyla bu yatırım sadece Ford Otosan için değil, ülkemiz için bir kazanım. Bataryası dahil elektrikli araç üretiminin, geniş bir ekosistemde ülke ekonomisine ve yerli tedarikçiler dahil sanayimizin dünyada rekabet edebilmesine çok olumlu katkılarda bulunacağına inanıyorum” dedi.

E-Transit’in kapalı ve açık kasa seçenekleri de bulunuyor. 2022’de öncelikle Avrupa’da satışa sunulacak araçtan ilk etapta yılda 15-16 bin adet üretilecek. E-Transit, 67 kWh 400 Volt lityum iyon pil ile 350 km’ye kadar menzile ulaşabiliyor.

Türkiye’de üretilecek ilk tam elektrikli ticari araç olan Ford E-Transit, 67 kWh 400 Volt lityum iyon pil ile 350 km’ye kadar menzil sunacak. Entegre çalışma sistemini hedefleyen yeni batarya montaj fabrikası son teknoloji imalat çözümleri ile donatılacak, AGV (akıllı taşıma sistemleri) ile verimlilik sağlanacak.

Ford Otosan’nın E-Transit üretimi için kullanacağı batarya hücreleri Polonya’dan, elektrik motoru ABD’den gelecek. Gölcük’te kurulacak paketleme tesisi çalışmasına 2022’de başlayacak.

Yüksek kaliteli ürün çıktıları almak için yeni nesil perçinleme ve kaynak teknolojileri kullanılacak. 8’i montaj hattında, 22’si ise kasa imalat hattında olmak üzere toplamda 30 adet robot sayesinde otomasyon seviyesi yüksek ve esnek bir üretim tesisi oluşturulacak. Teknolojik tesiste kolaboratif robotlar ile kameralı kontroller yapılacak.

Paylaş.

Yorum Yapın

Copyright 2020 OTOMOBİLPORT