Alman üretici VW’nin bir sınıfa adını veren modeli Golf, marka tarihinin en başarılı otomobilleri arasında özel bir yere sahip. İlk kez 1974 yılında yollara çıkan model, yedi nesil boyunca 36 milyon adetten fazla satışa ulaştı. 8. kez yenilenen model, 2019 yılı sonunda tanıtılıp, öncelikle Avrupa pazarlarında satışa sunuldu. Ülkemiz pazarına geçtiğimiz yıl son çeyrekte satışa sunulması planlanan model için yapılan planlar pandemiyle birlikte büyük ölçüde sekteye uğradı. Almanya başta olmak üzere birçok fabrikanın pandemi yüzünden kapanmasıyla birlikte Golf’ün ülkemize gelişi yaklaşık 10 ay sonra gerçekleşti.
Volkswagen markasının ana modellerinden biri olan Golf, artık dijital ve akıllı özellikleriyle dikkat çekiyor. Yeni Golf, önceki nesillerde olduğu gibi pazara sunulduğu an itibarıyla segment standartlarını bir üst seviyeye çıkaran özelliklere sahip. Özellikle, zamansız ve her döneme uyum sağlayan tasarımı, yeni nesil verimli motor seçenekleri, dijitalleşen iç mekanı ve yenilenen birinci sınıf sürücü destek sistemleriyle yine bu segmentin en önemli oyuncusu olduğunu gösterecek.

Türkiye’de satışa sunulan motor yelpazesinde benzinli (TSI) ve hafif hibrit teknolojisiyle desteklenen eTSI (mild hibrit) motorlar bulunuyor. Üç silindirli 110 PS’lik TSI ve mild hibrit teknolojisine sahip (eTSI) motorun yanı sıra, 150 PS gücüne sahip (eTSI) mild hibrit teknolojisi içeren benzinli motor seçenekleriyle satışa sunulan Yeni Golf, 223 bin 500 TL’den başlayan tavsiye edilen anahtar teslim liste fiyatıyla alınabilecek.
210 bin adetten fazla satış rakamıyla Golf hep segment lideri
Golf modelinin Türkiye’de satışına 1994 yılında başladıklarını söyleyen Volkswagen Binek Araç Genel Müdürü Gino Bottaro, “Satışa sunduğumuz günden bu yana 210 bin’den fazla Golf’ü tüketicilerle buluşturduk.” dedi. “Golf hem segmentinin yaratıcısı hem de lideri. 2013 senesinde kompakt hatchback segmentinin en çok tercih edilen otomobili haline gelen Golf, bu unvanını selefinin pandemi sebebiyle sadece yarım yıl satıldığı 2020 senesine kadar korudu. Aylık bazda baktığımızda yüzde 58’lere ulaşan segment payı Golf’ün ne kadar beğenilen bir model olduğunu gösteriyor.” diye sözlerine devam etti.

Yeni Golf’ün planlanan süreden daha geç pazara sunulmasına rağmen, satış anlamında arayı kapatacak güce sahip olduğunu söyleyen Bottaro, “Golf ikonik hale gelmiş zamansız bir model. Tamamen dijitalleşen iç mekanı, ilerici teknolojileri ve sürdürülebilir mobilite yaklaşımıyla Yeni Golf, markanın başarısına katkı sağlamaya devam edecek.” dedi.
Tasarımdaki Golf geleneği devam ediyor
Satışa sunulduğu ilk günden itibaren tüm nesillerinde gündelik kullanımı, zamansız tasarımıyla birleştiren Golf, geleneğini sekizinci nesilde de bozmuyor. İşlevsel anlamda yakaladığı atılım, tasarımsal anlamda da kendini gösteriyor. Yenilenen far tasarımı ile çok daha modern ve agresif bir görüntüye bürünen Golf; yeni ön ve arka tampon, radyatör ızgarasını takip eden dört çizgili kaput tasarımı ve C sütununa kadar devam eden omuz çizgisiyle bugüne kadar üretilen en iddialı ve aerodinamik olarak en ileri seviyeye getirilmiş nesil olarak karşımıza çıkıyor.
Geleneksel aydınlatma teknolojisinin yerini alan LED teknolojisine sahip aydınlatmalar, sekizinci nesil Golf’ün baskın ve belirgin stil unsurlarından biri haline geliyor.