Liderlik için 8. kez tahta çıkıyor

3

Otomotiv tarihinin en başarılı modelleri arasında özel bir yeri olan VW Golf, ilk kez yolara çıktığı 1974 yılından günümüze 45 yılda 36 milyondan fazla satış adedine ulaştı. Sınıfına adını veren model 8. Kez yenilendikten sonra en iddialı haliyle rakiplerine meydan okumaya hazırlanıyor.

Alman markanın teknoloji alanındaki birikimini de yansıtmayı amaçlayan yeni model dijital ve sezgisel kullanım olanağı sunan ilk model unvanını da taşıyor.

SADECE BENZİNLİ MOTORLAR

Yeni Golf’ün Türkiye’de satışa sunulacak motor yelpazesinde benzinli (TSI) ve mild hibrit (eTSI) motorlar bulunuyor. Yeni motor yelpazesinde üç silindirli 110 beygirlik TSI ve mild hibrit teknolojisine sahip (eTSI) motorun yanı sıra, 150 beygir gücüne sahip (eTSI) mild hibrit tekonolojisi içeren benzinli motor yer alıyor. Dizel motorun bulunmayacağı modelde DSG şanzıman isteğe bağlı alınabilecek.

İÇ MEKAN DEVRİMİ

Dış tasarımında radikal değişikliklerden uzak durulan otomobilin en dikkat çeken unsurların başında keskin bir çizgiye sahip C-sütunu geliyor. 8. nesil Golf’te ön ve arka far gruplarında LED teknolojisi, konvansiyonel aydınlatma teknolojilerinin yerini alıyor. Otomobil daha net, daha düzenli ve tamamen dijitalleştirilmiş devrim niteliğinde yepyeni bir iç kokpit ile pazara sunuluyor.

Golf’te kullanılan “Touch slider” özelliği ile sıcaklık ve ses kontrollerine hızlı ve sezgisel erişim sağlanabilirken, Bilgi & Eğlence Sistemi altında yer alan dokunmatik butonlarla ek klima işlevlerine, destek sistemlerine, otomobilde bulunan donanıma bağlı olarak, sürüş modlarına ve park asistanlarına doğrudan erişim sağlanıyor. Aydınlatma, görüş fonksiyonları ve sunroof hareketleri için de ayrı dokunmatik kontrol panelleri bulunuyor.

Yeni Golf’te standart olarak sunulan Dijital Kokpit’te 10 inçlik dijital gösterge paneli “Active Info Display” ve 8,25 inçlik Bilgi & Eğlence Sistemi dikkat çekiyor. Bunların yanı sıra far grubu, klima ve radyo ayarları tamamen dokunmatik olarak yapılabiliyor.

Golf’ün 2013 yılından bu yana aralıksız olarak Türkiye’de sınıf lideri olduğunu, yeni modelin 2020 yılı üçüncü çeyrekten itibaren ülkemiz pazarına da sunulacağını vurgulayan Doğuş Otomotiv Volkswagen Binek Araç Genel Müdürü Gino Bottaro, “Golf, dünyada en çok satılan Volkswagen modeli olarak tam bir başarı hikayesi. Bugüne kadar Türkiye’de 200 bin adedin üzerinde satış rakamına ulaşmış olan Golf’ün 8. neslinin de bu başarısını devam ettireceğine inancımız sonsuz. Yeni Golf, devrim niteliğindeki dijital kokpiti ile sürdürülebilir mobiliteyi herkes için erişilebilir yapıyor” diye konuştu.

 

Daha önceki Golf modelinde sunulan Midline Plus, Comfortline ve Highline donanım seçeneklerinin yerini Life ve Style’ın yanı sıra sportif R-Line versiyonu alıyor. En baz donanım seviyesinden itibaren, LED farlar ve LED stop grubu, anahtarsız çalıştırma sistemi “Keyless Start”, 8,25 inç’lik dokunmatik ekrana sahip Bilgi ve Eğlence sistemi, dijital gösterge paneli “Active Info Display”, çok fonksiyonlu deri direksiyon ve tam otomatik dijital klima sunuluyor.

Golf’te standart olarak sunulan zengin donanım seviyesine ek olarak, şerit takip sistemi “Lane Assist”, yaya algılama özelliğine sahip ve şehir içi acil frenleme fonksiyonunu içeren ön bölge asistanı “Front Assist”, kavşaklarda dönüş esnasında tehlike anında otomatik frenleme sağlayan kavşak asistanı gibi teknolojik özellikler opsiyonel olarak tercih edilebiliyor. Ayrıca, Yeni Golf’te 0-210 km/s hızları arasında yarı otonom sürüş imkânı sağlayan Yarı Otonom Sürüş Asistanı “Travel Assist” ve “Kapasitif Direksiyon” özellikleri ilk defa isteğe bağlı olarak sunuluyor.

Renkli Ek Bilgilendirme Ekranı “Head up Display”

Yeni nesil Golf’te öne çıkan bir diğer yenilikse, ön cama yansıyan renkli ek bilgilendirme ekranı “Head up Display”. İsteğe bağlı olarak Golf’te ilk defa tercih edilebilen bu özellik sayesinde sürücünün gözünü yoldan ayırmadan sürüş bilgilerine ulaşabilmesi sağlanıyor. Ayrıca, kişiselleştirilebilir ana menü ekranına sahip 10 inçlik dokunmatik Discover Pro Radyo Navigasyon sistemi de kablosuz App Connect özelliğiyle opsiyonel olarak sunuluyor.

Yeni TSI versiyonlarında özellikle tüketim ve emisyonların düşürülmesi için yenilikçi mild hibrit teknolojisi kullanılıyor. 48V elektrik motorunda, 100 km’de 0,4lt’ye kadar yakıt tasarrufu sağlanırken, karbon emisyonu da %10 kadar düşürülüyor.

Paylaş.

3 yorum

Yorum Yapın

Copyright 2016 OTOMOBİLPORT