Toyota’nın Adapazarı fabrikasında üretilip, dünya pazarlarına satılacak C-crossover modeli C-HR, aynı zamanda ilkleri de beraberinde getiriyor. Türkiye’nin ilk yerli SUV’u ve hibrit aracı unvanını da kazanan yeni modelin satışı başladı. Bayilerdeki yerini almadan 6 bin potansiyel tüketici tarafından incelenen C-HR’ın 1,2 litrelik turbo benzinli motor versiyonu 83 bin 850 TL’den, 1,8 litre VVT-i yeni hibrit motora sahip versiyonu ise 98 bin TL’den başlayan fiyatlarla satılıyor.
SATIŞLARA DOPİNG
Yeni C-HR ile birlikte Toyota Türkiye’nin satışlarının daha da artacağını vurgulayan Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış A.Ş. CEO’su Ali Haydar Bozkurt, “Türkiye’de üretilen ilk crossover ve hibrit otomobil olan Toyota C-HR’ın fiyatlarını belirlerken tüm imkanların sonuna kadar zorladık. Yeni modelimizi aynı segmentte bulunan benzer otomobillere göre çok daha ulaşılabilir bir fiyatla sunuyoruz. Toyota C-HR’ın Türkiye’de üretiliyor olması da bizim için ayrı bir gurur kaynağı. Henüz üretim başlamamışken bile yoğun bir ön talebin yaşandığı Toyota C-HR, markamıza yeni müşteri kitlesi getirmenin yanı sıra, Türkiye’de Corolla’dan sonra en çok satan ikinci modelimiz olacak” dedi.
YÜZDE 72’Sİ YERLİ OLACAK
Bozkurt, C-HR’ın üretilmeye başlamasıyla birlikte 2017 yılında Toyota’nın Türkiye satışlarının yüzde 72’sinin yerli üretim olacağına da dikkat çekerek “En çok satan modelimiz Corolla’dan sonra C-HR’ın Türkiye’de üretilmesiyle birlikte ülkemizde satılan her 100 Toyota’dan 72’si yerli olacak. Bu Türkiye’deki yatırıma iyi bir örnek ve teşvik edici bir durum” şeklinde konuştu.
2017’DE HEDEF 10 BİN
Bozkurt, Toyota C-HR için 2016 yılı sonunda 2 bin 650 adetlik kısıtlı sayıda bir satış planları olduğunu da kaydederek “Bu modelimiz özellikle 2017 yılı hedeflerimize ulaşmamızda büyük katkı yapacaktır. Gelecek yıl yalnızca Toyota C-HR’ın 10 bin adet bandında bir satış gerçekleştirmesini bekliyoruz” açıklaması yaptı. Bozkurt, hibrit teşviğinin hayata geçmesiyle birlikte dizel araç satışlarında bir düşüş yaşanmasını beklediklerini de belirterek şunları söyledi; “Hibrit otomobillere verilen teşviklerden sonra Toyota C-HR’ın 1,8 lt otomatik vitesli hibrit versiyonunun fiyatı, benzer 1,6 dizel otomatik vitesli otomobillerden yaklaşık olarak 15 bin TL daha ucuz durumda”
4X4 SEÇENEĞİ DE SUNULUYOR
Toyota C-HR, 1,2 lt 116 beygirlik turbo benzinli ve 1.8 lt 122 beygirlik VVTi, hibrit olarak satışa sunuluyor. 1.2 lt motor 100 km’de 5.9 lt yakıt tüketirken, hibrit versiyonun tüketimiyse 3.8 lt olarak gerçekleşiyor. Toyota C-HR’ın 1.2T CVT şanzımanlı versiyonu, Dinamik Tork Kontrollü 4×4 sistemiyle donatılabiliyor. Hibrit versiyonda kullanılan özel aküye 10 yıla kadar garanti imkanı sunuluyor.
Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış A.Ş. CEO’su Ali Haydar Bozkurt, Toyota C-HR için yoğun bir ilgi ile karşılaştıklarını da dile getirerek “Otomobilimizi ilk müşterilerimize kasım ayı sonuna kadar özel lansman fiyatıyla sunacağız. Bu fırsattan yaklaşık ilk bin kişi faydanalabilecek. Modelimiz Türkiye’de satışa çıkmadan önce 600 kişilik özel bir müşteri kitlesi tarafından da test edildi ve onlardan tam not aldı. Uzun süredir heyecanla beklenen Toyota C-HR, tasarım aşamasındayken bile büyük ilgi çekiyordu. 6 binden fazla kişinin Toyota’ya ulaşarak bilgi aldığını ve ön talepte bulunduğunu gördük. Segmentinde yeni bir çağın öncüsü olan Toyota C-HR, farklı olmak isteyen, yeni ürünleri deneyimlemekten hoşlanan ve görsel çekiciliğe önem veren dinamik kullanıcıları hedefliyor” dedi.
Toyota C-HR Dolu Dolu Geliyor
Toyota C-HR, hedef müşteri kitlesinin beklentilerini yansıtacak şekilde birçok üstün ve farklı özelliklerle donatıldı. Toyota C-HR, giriş seviye olan “Advance” ile birlikte tüm versiyonlarında son derece zengin bir ekipman seviyesi sunuyor. Giriş seviyesi Advance; 17 inçlik alüminyum alaşımlı jantlar, Çift Bölgeli Otomatik Klima, 8 inç Toyota Touch 2 multimedya sistemi, geri görüş monitörü, yağmur sensörü, Cruise Control, Otomatik yanan farlar, LED gündüz yanan farlar ve elektronik park freni gibi üstün donanım özelliklerine sahip. Toyota C-HR’ın üst donanım seviyelerinde ise ek olarak; ısıtmalı koltuklar, akıllı giriş sistemi, karartılmış yan ve arka camlar, yarı parçalı deri koltuklar, Kolay Akıllı Park Destek Sistemi (S-IPA), 18 inç alüminyum alaşımlı jantlar ve çift renkli gövde gibi özellikler de bulunuyor.
Toyota C-HR Çekici Tasarımıyla da “Farklı”
Türkiye’de üretilen Toyota C-HR, coupe hatlarıyla sportifliğini öne çıkarırken, ön bölümdeki sert hatlar ve yan gövdedeki şişkin çamurluklarla güçlü ve kaslı bir görünüm sergiliyor. Heyecan uyandıran elmas şeklindeki dış tasarımı ile, C-crossover segmentinde yeni bir sayfa açmaya hazırlanan Toyota C-HR, Toyota’nın yakın gelecekteki tasarım anlayışının ilk ipuçlarını da veriyor.
Toyota ‘Sensual Tech’ adını verdiği yeni iç mekan tasarım konseptiyle teknoloji, fonksiyonellik ve görsel şöleni C-HR’da bir araya getiriyor. Sürücü ve yolcuları modern, çekici ve son derece ferah bir kabin karşılıyor. Sınıfının en iyi kalite algısını (SQ-Sensory Quality) hedefleyen Toyota C-HR’ın premium kokpit mimarisi yüksek kalite algısını karakteristik özellikleriyle öne çıkarıyor. Dış gövdede kullanılan elmas tasarımı; kapı döşemelerinde, tavan döşemesinde, JBL marka hoparlör kapaklarında ve analog göstergelerin ibresinde de kullanılıyor. Hibriti tercih eden Toyota kullanıcıları, garanti süresi olan 5 yılın bitiminden hemen önce 25 Euro+KDV tutarındaki hibrit check-up menüsünü yaptırarak, bunu takip eden 1 yıl/15 bin km boyunca hibrit aküsünü garanti altına almayı sürdürecekler. Bu check-up’ı her yıl yaptırarak hibrit aküsünü toplamda 10 yıl boyunca garanti altına almak mümkün olacak.