Hyundai’nin en popüler modellerinden biri olan Elantra, yedinci jenerasyonuyla otomobil severlerin karşısına çıktı. Hollywood The Lot Studios’da tanıtımı yapılan yeni otomobil, tamamen farklı bir dizayna ve teknolojik özelliklere sahip. Popüler kompakt sedanın sportif tasarım kimliği, hibrit teknolojisi ve segmentinde ilk kez sunulan kablosuz Android Auto ve Apple CarPlay bağlantısıyla desteklenirken aynı zamanda dijital anahtar gibi Hyundai’nin en son yeniliklerini de kullanıcılarına sunuyor. Elantra, yılın son çeyreğinde Güney Kore’deki Ulsan ve Amerika’daki Alabama Hyundai tesislerinde üretilmeye başlanacak.
İlk kez 1990 yılında üretilmeye başlanan Hyundai Elantra, bugüne kadar dünya genelinde 13.8 milyon adetlik bir satış başarısı göstererek otomotiv endüstrisine adını altın harflerle yazdırdı. Hyundai’nin en çok beğenilen modellerinden biri olan Elantra, Amerika’da da onlarca ödül alarak 3.4 milyondan fazla satış başarısı gösterdi.
Yeni modelle birlikte daha farklı bir tasarım diline kavuşan Elantra, spor otomobillerde görmeye alıştığımız egzotik dört kapılı bir coupe görüntüsü sunuyor. Hyundai mühendisleri ve tasarımcıları yeni modelde daha uzun, daha geniş ve daha alçak bir yapı ortaya çıkarmış. Bir önceki nesilden 5.5 cm daha uzun olan otomobil, iç mekanda da daha geniş bir oturma alanı sunuyor. Üç çizginin tek noktada bir araya gelmesiyle oluşturulan Parametrik Dizayn, özellikle ön bölümde güçlü bir şekilde karşımıza çıkıyor. Geniş kademeli yeni tip ızgara ve entegra farlar, otomobilin olduğundan daha geniş görünmesini sağlıyor. Ayrıca tamponda yer alan rüzgar kanalları sayesinde sürtünme katsayısı da önemli ölçüde azaltılmış oluyor. Bu sayede hem aerodinamizm artarken aynı zamanda yakıt ekonomisi de elde ediliyor. Önden arkaya doğru uzanan sert geçişler, tekrar ön kapılarda birleşmeye başlıyor. Arka taraftaki uzunlamasına konumlandırılan stop lambalar ise sağ ve sol tarafta gövdeye doğru uzanmaya başlıyor. Yandan bakıldığında Z şeklinde bir forma kavuşan arka tasarım, bagaj kısmında da daha fazla yükleme alanı sunmaya yardımcı oluyor. Aynı zamanda coupe havası sunan bu yeni tasarım, parlak siyah tampon difüzörüyle de şık görünüşünü destekliyor.
Hyundai Motor Grubu Başkan Yardımcısı ve Baş Tasarımcısı Luc Donckerwolke, yeni otomobille ilgili olarak; “Birinci nesil gibi, yedinci nesil Elantra da cesur bir karaktere sahip. Ayrıca, Elantra’daki estetik ve alışılmadık çizgiler, otomotiv tasarımında farklı bir çağ başlatıyor. Sahibiyle müthiş bir bağ kurmasını arzuladığımız bu sıradışı tasarım dilinde geometrik hatlara, sert geçişlere ve bölünmüş gövde parçalarına fazlasıyla yer verdik” dedi.
Daha rafine ve daha kaliteli bir iç mekan
Hyundai Elantra’nın dış tasarımıyla beraber iç mekanı da son derece şık ve etkileyici görünüyor. Premium bir hava sunan yeni nesil kokpitte koltuk yüksekliği düşürülerek daha alçak bir oturma pozisyonu elde edilmiş. Ayrıca, düşük ağırlık merkezi sayesinde de sürüş dengesi artırılmış. Yatay bir şekilde konumlandırılan kokpitte iki adet 10,25 inç’lik LED ekran kullanılmış. Bu ekranlar multimedya sisteminde ve göstergelerde kullanılarak araca muazzam bir teknolojik özellik katıyor. Ayrıca, Elantra’da sunulan kablosuz Android Auto ve Apple Car Play özellikleri de bu ekranla kombine bağlantı özelliği sunuyor. Estetik açıdan farklı bir duruş sergileyen Elantra’nın süspansiyon sistemi de konfora yönelik. Geliştirilmiş süspansiyon montaj yapısı sayesinde hem dinamizm hem de üst düzey sürüş konforu elde edilmiş.
Yeni Elantra Hybrid
Hyundai, Elantra modelinde ilk kez hibrit motor teknolojisine yer veriyor. Böylelikle markanın çevreci modeler gamına dahil olan Elantra Hybrid, 1.6-litrelik GDI Atkinson çevrimine sahip dört silindirli benzinli motora kavuşmuş oluyor.
Elantra Hybrid’de benzinli motora ek olarak 32 kw’lik bir elektrikli motora da yer veriliyor. Her iki motorun birleşmesiyle toplam 139 beygire ulaşan Elantra, daha dinamik ve daha ekonomik bir sürüş vaad etmiş oluyor. Hyundai’nin geliştirilmiş 6 ileri çift kavramalı şanzımanıyla donatılan bu versiyon, daha hızlı vites geçişleriyle rakiplerinden ayrılıyor. Ayrıca, kullanılan yüksek verimli elektrikli motor sayesinde düşük hızlarda anlık tork elde ediliyor ve böylelikle benzinli motorun devreye girmesi engellenmiş oluyor. Bu yeniliğin en büyük avantajı, otomobile yakıt ekonomisi kazandırıyor olması. Yüksek hızlarda ise devreye giren benzinli motorla beraber daha dinamik ve etkili bir sürüş elde ediliyor.
Hyundai Elantra’nın öne çıkan özellikleri
Tamamen yeni bir platforma sahip yedinci nesil kompakt sedan
Daha uzun dingil mesafesi, daha geniş gövde ve daha düşük tavan çizgisi
Duygusal Sportiflik tasarım kimliğine sahip ikinci Hyundai modeli
Yenilikçi tasarım teknolojisiyle ulaşılabilir egzotik dört kapılı coupe görünümü
Seri olarak üretilen ilk Elantra Hibrit
Kablosuz Apple CarPlay ve Android Auto bağlantıyı teknolojisi
Akıllı telefon veya NFC kart ile eşleştirilebilen Hyundai Dijital Anahtar teknolojisi
Derin anlama teknolojisine sahip doğal ses tanıma ve sesli özellik komut sistemi
Standart SmartSense güvenlik donanımları
Kokpitte kullanılan iki adet 10,25 inç multimedya ekranı
3 yorum
Hyundai ne kadar uğraşabilirse uğraşsın D sınıf araçlar arasında Elentra ile Peugeot 508 kadar iyi satış rakamlarına ulaşabileceğini düşünmüyorum
Türkiye pazarında Peugeot 508 gibi bir araç varken bu aracın hiç şansı yok
peugeotun yeni moellerin üretimleri ne olacak acaba şu aralar bunu merak ediyorum