Volvo Cars, üretim tesisleri ile yeni otomobil depoları arasındaki taşıma şeklini kamyonlardan trenlere geçirerek lojistik operasyonlarındaki CO2 emisyonlarını önemli ölçüde azaltmayı hedefliyor. Şirket, özellikle yeni otomobillerin dağıtım depolarına ve bayiliklere taşımasında hala kamyon taşımacılığının yaygın olarak kullanıldığı Avrupa’da, demiryolu taşımacılığını her geçen gün daha fazla tercih ederek, emisyonları daha da azaltma sürecini yaşıyor.
Örneğin, Belçika, Ghent merkezli üretim tesisi ve kuzey İtalya’daki amaca uygun bir depo arasındaki yolda demiryolu taşımacılığının tercih edilmesi, CO2 emisyonlarını neredeyse yüzde 75 oranında azalttı. Ghent’ten Avusturya’daki ikinci bir depoya kadar ulaşan başka bir rotada demiryolu taşımacılığına geçilmesi sayesindeyse, emisyonlar neredeyse yarı yarıya azalmış oldu.
Her iki girişim de Volvo Cars’ın bu yıl ortaya koyduğu iklim eylem planının bir parçasını oluşturuyor. Şirket, plan kapsamında 2018 ile 2025 arasında otomobil başına yaşam döngüsü karbon ayak izini yüzde 40 azaltmayı hedefliyor. Bu hedef, lojistik dahil tüm operasyonel emisyonlarda yüzde 25’lik bir azalma sağlanmasını gerektiriyor. 2025 planı, Volvo Cars’ın 2040 yılına kadar iklim-nötr bir şirket olma hedefine yönelik atılmış somut bir adımı temsil ediyor.