Skoda, dünya çapında çok sevilen modelleri Fabia ve Felicia’nın eylül ayında doğum günlerini kutluyor. İlk Škoda Felicia, 30 yıl önce Vrchlabí üretim hattından indirilirken, ondan 5 yılda sonra ise ilk Fabia üretime girdi. Her iki model de tüm nesillerde büyük satış başarıları elde ederken, Fabia günümüzde dördüncü nesliyle başarı hikayesine devam ediyor.
Škoda’nın iki efsanevi modeli Felicia ve Fabia, segmentine birçok yenilik katmasıyla öne çıkıyor. Her iki model de markanın tarihinde önemli bir yere sahip olurken, yıllar içinde milyonlarca kullanıcı tarafından tercih edildi.
Felicia, toplamda 1.4 milyon adet satışla Škoda tarihinin önemli kilometre taşlarından birini oluşturdu. Segmenti adına önemli bir yenilik olan ABS, dört hava yastığı, klima, hidrolik direksiyon, yol bilgisayarı ve yüksekliği ayarlanabilir ön koltuklar gibi donanımlarıyla dönemin beklentilerini aşmayı başardı. Bu model, dayanıklılığı, yüksek performansı ve güvenlik özellikleriyle kullanıcıların gözdesi oldu.
Felicia, 1994’ten 2001 yılına kadar çeşitli gövde seçenekleriyle üretildi ve 900 binden fazla hatchback satışı gerçekleştirildi. 1995’te piyasaya sürülen Felicia Combi modeli, daha fazla bagaj hacmi ile ailelerin tercihi oldu ve 350 bin adet satıldı. Aynı dönemde Felicia Pickup ve Felicia Fun gibi alternatif modeller de piyasaya sürüldü ve toplamda 125 binden fazla satışa ulaştı. Felicia, 2001 yılında üretiminin sona ermesiyle birlikte yerini tamamen Fabia’ya bıraktı.
Günümüzde dördüncü nesliyle yola devam eden Fabia, Škoda’nın yenilikçi yaklaşımını yansıtmaya devam ediyor. 4.1 metre uzunluğundaki hatchback modeli, kullanışlı boyutları, geniş iç hacmi ve şehir içinde kolay manevra kabiliyeti ile popülerliğini sürdürüyor. 25 yıllık serüveni boyunca Fabia, teknoloji, tasarım ve güvenlik alanlarında birçok yeniliğe öncülük etti ve Škoda’nın başarılı modellerinden biri olarak otomotiv dünyasında kalıcı bir iz bıraktı. 1999 yılından bugüne kadar yaklaşık 5 milyon adet satılan Fabia, Škoda’nın en çok satan modellerinden biri olarak tarihe geçti.