Renault Grubu, 2015’in ilk yarısına göre yüzde 13,4’lük artışla toplam 1 milyon 567 bin 720 adet satış gerçekleştirdi. Söz konusu rakam Renault ile Dacia markaları için 6 aylık dönemde yepyeni bir dünya rekoru anlamına geliyor. Grup’un Avrupa’daki satışları yüzde 14 artarak yenilenen modellerin başarısı sayesinde pazardan daha iyi bir performans sergiledi (+yüzde 9.6). Avrupa’da satılan her 10 aracın 1’inden fazlası Grup tarafından satıldı.
Grup’un Avrupa dışındaki satışları ise Afrika, Ortadoğu, Hindistan Bölgesindeki ivme ile birlikte yüzde 12,5 oranında arttı. Tüm bölgelerdeki satışlar söz konusu pazarlardan daha hızlı büyüdü.Renault Grubu’nun büyümesi, yıl boyunca devam eden pek çok yeni lansmanla devam ediyor olacak. Türkiye’de ise Renault Grubu 79 bin 268 adet satış rakamı ile yüzde 1.4 büyüyen pazarda satışlarını yüzde 16.8 oranında artırdı ve toplam pazarda 2,4 puan artış kaydetti.
2016’DA BÜYÜME DEVAM EDECE
Kısa süre önce Avrupa’da lansmanı gerçekleştirilen Talisman ve Yeni Megane ile birlikte yenilenen Scenic ve uluslararası alanda Hindistan’da Kwid ile elde edilen başarı, Rusya’da lanse edilen Kaptur, Çin’de lanse edilen Kadjar ve Kore’deki SM6 sayesinde Grup’un ikinci yarıda büyümeyi devam ettireceği öngörülüyor.