Lüksün zirvesi Türkiye’de

0

Yeni S-Serisi’nde Mercedes-Benz, tamamen yeni destek özelliklerini mümkün kılan DIGITAL LIGHT teknolojisini ilk kez seri üretimde kullanıyor. Yenilikçi yürüyen aksam sistemleri, Yeni S-Serisi’nde etkileyici bir sürüş deneyimi sağlıyor ve 10 dereceye kadar dönüş açısına sahip arka aks yönlendirme sistemi, şehirdeki manevra kabiliyetini kompakt bir otomobil seviyesine çıkartıyor. 0,22 Cd rüzgar sürtünme katsayısı ile Yeni S-Serisi, özellikle lüks sedan segmentinde olmak üzere dünyanın en iyi aerodinamik verimliliğine sahip otomobillerinden biri olarak öne çıkıyor.

Yeni S-Serisi’nin konfor ve teknoloji noktasında referansları belirleyen bir otomobil olduğunu belirten Mercedes-Benz Otomobil Grubu Başkanı Şükrü Bekdikhan, “Mercedes-Benz olarak 100 yılı aşkın bir süredir lüks sınıfta standartları belirliyoruz. Dünyanın ve de Türkiye’nin en çok satılan lüks sedanı olan S-Serisi, markamızın merkezinde yer alıyor ve modern lüksün Mercedes-Benz için ne anlama geldiğini gösteriyor. Markamızın Amiral Gemisi, ileri seviyede mühendislik, işçilik ve teknolojik yeniliklerle her zaman otomotiv tarihinde zirveyi temsil etti. Yeni S-Serisi ile müşterilerimize daha önce sunulmamış yenilik, güvenlik, konfor ve kalite sunuyoruz. İster sürücü olun ister arka sıradaki yolcu, yüksek teknolojileri ve yenilikçi konfor özellikleriyle Yeni S-Serisi, size birinci sınıf bir sürüş deneyimi sağlıyor.” dedi.

Farklı özellikleri, kademeli olarak dijital sunumlarla gün ışığına çıkarılan Yeni Mercedes-Benz S-Serisi’nin üstündeki sır perdesi, 2 Eylül’de gerçekleştirilen dünya lansmanıyla tamamen kalkmıştı. Yeni Mercedes-Benz S-Serisi, Aralık 2020 itibarıyla ilk olarak S 400 d 4MATIC L versiyonuyla Türkiye’de satışa sunuldu. Yeni S-Serisi’nde 3.0 litrelik turbo beslemeli 6 silindirli dizel motor 330 BG maksimum güç üretirken 700 Nm’lik maksimum tork sunuyor. Standart donanımdaki 9G-TRONIC otomatik şanzımanın da katkısıyla 6,7 ile 8,0 lt/100 km arasında değişen karma yakıt tüketimi sunabilen aracın maksimum hızı elektronik olarak 250 km/s ile sınırlandırılmış durumda.

S-Serisi her zaman olduğu gibi yolculuklardaki konforu zirvede tutuyor

Modern lüks, S-Serisi’nin iç mekânı ile tamamen yeni bir boyut kazanıyor. Tasarımcılar, zarafet, kalite ve kullanım kolaylığı ile ön plana çıkan ve yolcuların kendini iyi hissetmesini sağlayan Lounge özelliklerine sahip bir atmosfer yarattı. Yeni ön konsol; yeni mimarisi, modern tasarımı ve ergonomik yapısıyla öne çıkıyor. Ancak sunulan huzur ortamı bu kadarla kalmıyor. Yüksek düzeyde sürüş ve akustik konforunun yanı sıra çok çeşitli ENERGIZING konfor programları ile yeni S-Serisi yolcularına huzurlu ve konforlu bir yolculuk sunuyor. Ayrıca filtreleme performansı daha da arttırılan ENERGIZING AIR CONTROL ile yolcular, yolculuk boyunca daha da zinde kalıyor.

Birçok konuda daha akıllı hale gelen Yeni Mercedes-Benz S-Serisi, sürüş deneyimini tamamen yeni bir boyuta taşıyor. MBUX’in (Mercedes-Benz Kullanıcı Deneyimi) sunmuş olduğu dijital yenilikler dışında, daha kısa dönüş turu sağlayan arka aks yönlendirme sistemi ve arka yolcu hava yastıkları gibi güvenlik yenilikleri dahil, sürüş keyfini artıran ve aynı zamanda daha da güvenli hale getiren yenilikler de bulunuyor. Yeni bir özellik olarak PRE-SAFE® Impulse yan güvenlik sistemi, olası bir yandan çarpma (her iki yandan da) öncesinde E-ACTIVE BODY CONTROL, süspansiyon sistemi üzerinden aracın gövdesini yükseltiyor (İlerleyen dönemde Türkiye’de sunulacaktır). Sürekli olarak gelişmeye devam eden sürüş destek sistemleri, otonom sürüş yolunda önemli bir adım oluşturmaya devam ediyor. MBUX’in sezgisel kullanım entegrasyonu sayesinde görselleştirme tamamen yeni bir boyuta ulaşıyor.

Mercedes-Benz markası, 100 yılı aşkın bir süredir lüks sınıfta standartları belirliyor

Markanın Amiral Gemisi olan S-Serisi, bünyesinde barındırmış olduğu ileri seviyede mühendislik, işçilik ve gelişmiş dijital yeniliklerle Mercedes-Benz’in tasarımdan üretime bulunmuş olduğu seviyeyi temsil ediyor. Yapay zeka, Yeni S-Serisi’nde, markanın otomotiv teknolojisindeki 135 yıllık tecrübesiyle birleştiriliyor. Mercedes-Benz yaklaşık 70 yıl önce 220 ile model serisinin temelini attı. Pazara sürüldüğü 1951 yılından bu yana tüm dünyada 4 milyon adedin üzerinde S-Serisi Sedan satıldı.

MBUX: Kişiselleştirme ve etkileşimde tamamen yeni bir boyut

Son yıllarda başka hiçbir yenilik, bir Mercedes-Benz’in kullanımını MBUX (Mercedes-Benz Kullanıcı Deneyimi) kadar kolaylaştırmadı. 2018 yılında tanıtımı yapılan öğrenebilir sistemin ikinci nesli Yeni S-Serisi ile birlikte kullanıma sunuluyor. Donanım ve yazılım alanında kaydedilen gelişmelerle birlikte iç mekân daha da dijital ve akıllı hale geliyor. Muhteşem görüntüler, bazıları OLED teknolojisine sahip beş adede kadar büyük ekran, konfor işlevlerinin kullanımını kolaylaştırıyor. Gerek arka koltuklar, gerekse sürücü için sunulan kişiselleştirme ve sezgisel kullanım olanaklarının kapsamı daha da artıyor. Örneğin, yeni 3 boyutlu dijital gösterge paneli, bir düğmeye basıldığında derinlik algısını arttırıyor. Böylece özel 3 boyutlu gözlük takmaya gerek kalmadan gerçek derinlik etkisi elde ediliyor.

Önceki nesil ile kıyaslamalı boyutlar:

S-Serisi Uzun versiyon Önceki nesil Fark
Dış boyutlar (mm)      
Uzunluk 5.289 5.255 +34
Genişlik 1.954/1.921 1.899 +55/+22
Genişlik, aynalar dahil 2.109 2.130 -21
Yükseklik 1.503 1.491 +12
Aks mesafesi 3.216 3.165 +51
İz genişliği ön 1.660 1.624 +36
İz genişliği arka 1.688 1.637 +51
İç boyutlar (mm)      
Maksimum baş mesafesi ön 1.070 1.069 +1
Baş mesafesi arka 974/1.003 958/995 +16/+8
Bacak mesafesi ön 1.051 1.051 0
Bacak mesafesi arka 1.115 1.091 +24
Dirsek mesafesi ön 1.592 1.554 +38
Dirsek mesafesi arka 1.572 1.561 +11
Omuz mesafesi ön 1.516 1.516 0
Omuz mesafesi arka 1.469 1.501 -32
Bagaj hacmi VDA (lt) 550 530 +20

 

İç mimarlık ve yat tasarımından unsurları harmanlayan devrim niteliğinde bir iç tasarım, sürücüyü ve arka koltuk yolcularını karşılıyor. Gösterge paneli, orta konsol ve kolçaklardan oluşan mimari, geniş bir alan üzerinde süzülüyor hissi veriyor. Kumanda sayısındaki azalma, iç tasarımdaki minimalist yaklaşımı vurguluyor. Konsolun üst kısmı ile büyük dekoratif yüzey arasındaki ince kademe, iki katmanlı bir görünüm oluştururken yatay genişlik algısını daha da arttırıyor.

Öncelikle S 400 d 4MATIC L versiyonuyla satışa sunulan araçta 3.0 litrelik turbo beslemeli 6 silindirli 330 beygirlik dizel motor var. Fiyatıysa 3.713.500 bin TL

İç mekanda beş adede kadar ekran dışında ön konsol ve arka (Konfor koltuk versiyonunda) taraftaki geniş dekoratif yüzeyler dikkat çekiyor. Gerçek alüminyum süslemelerle desteklenen açık gözenekli ahşap yüzeyler iç mekandaki lüks ve kalite algısını arttırıyor. Yatay olarak konumlandırılan ve dört parçadan oluşan merkezi havalandırma ızgarası yeni tasarım öğelerinden biri olarak öne çıkıyor. Her bir yanda iki adet ince yatay tasarımlı havalandırma ızgarası ile ön konsoldaki tasarım bütünlüğü sağlanıyor.

Sürücü göstergesiyle orta konsoldaki medya ekranı birbirini tamamlayan estetik bir görünüm sunuyor. Ekranların görünümü, toplam dört ekran tasarımı (Zarif, sportif, özel, klasik) ve üç mod (Navigasyon, sürüş destek, servis) ile kişiselleştirilebiliyor.

Uzun yolculuklarda maksimum konfor için çok sayıda teknolojiyle desteklenen koltuklar

Koltuklar ergonomik tasarımıyla oturmaya ve dinlenmeye davet ediyor. Akıcı, üç boyutlu katman tasarımı görsel bir rahatlık sağlıyor. Farklı işçilik şekilleri, farklı karakteristik özelliği beraberinde getiriyor. Lugano derideki akan uzunlamasına borular daha zarif ve avangart bir etkiye neden olurken, Napa deri ve Napa Exclusive derideki elmas kapitone kesim daha klasik ama bir o kadar çekici bir görünüm sunuyor. Ön koltuklardaki 19 adede kadar motor, yolcuların rahat etmesini sağlıyor ve aynı zamanda koltuklardaki teknolojinin gelişmişlik seviyesini de gözler önüne seriyor. Ancak konfor tek başına yeterli olmuyor. Koltuklar, güvenlik noktasında da önemli bir sorumluluk üstleniyor. Ayrıca konu lüks ve rahatlık olduğunda Yeni S-Serisi’ndeki her bir koltuktaki AGR onayı önemli bir sorumluluk üstleniyor.

Yeni S-Serisi’nde on farklı masaj programı bulunuyor

Titreşim motorlarını kullanan sistem, ısı ile sıcak taş prensibini kullanarak rahatlatıcı masajın etkisini artırabiliyor. Bu noktada koltuk ısıtması ile aktif ergonomik koltukların şişirilebilir hava odacıkları birleştiriliyor. Yüzeye, yani yolcuya daha yakın konumlandırılan hava odacıklarıyla masaj etkisi daha da arttırılıyor. Beş farklı arka koltuk seçeneği, Yeni S-Serisi’nin arka kısmını daha çok bir çalışma alanı veya bir dinlenme yeri olarak kişiselleştirme olanağı sunuyor. İki adet elektrik kontrollü arka koltuk için sunulan ısıtmalı arka koltuk başlıkları yeni bir özellik olarak öne çıkıyor. Şoförlü versiyonundaki ön yolcu koltuğunun ayar şekli ile açısı ve arkasındaki yatar koltukla birlikte daha da iyileştirildi.

Mercedes-Benz S-Serisi teknik özellikleri: 

    S 400 d 4MATIC
Şanzıman Otomatik / 9G-TRONIC
Motor (Kodu, Silindir dizilimi, silindir adedi) OM 656, Sıralı 6
Silindir hacmi cc 2.925
Maksimum güç kW/PS, d/d 243/330, 3.600-4.200
Maksimum tork Nm, d/d 700, 1.200-3.200
Yakıt tüketimi karma NEFZ lt/100 km 7,0-6,5
(6,9-6,4)
CO2-Emisyonu karma NEFZ gr/km 186-171
(183-169)
Hızlanma 0-100 km/s S 5,4
Maksimum hız km/s 250
Yakıt tüketimi karma WLTP lt/100 km 8,0-6,7 (7,9-6,7)
CO2-emisyonu karma WLTP gr/km 211-175 (209-175)

 

 

Paylaş.

Yorum Yapın

Copyright 2020 OTOMOBİLPORT