BMW, altıncı nesil M5’i önümüzdeki ay Frankfurt Otomobil Fuarı’nda sergiledikten sonra yollara çıkarmaya hazırlanıyor. Mühendislik açısından daha da ileri götürülmüş 4.4 litre, 600 beygir güç, 750 Nm tork üreten bi-turbo V8 motora sahip otomobil “M xDrive sayesinde her türlü zemin koşulunda yere dört tekerlekten güçlü şekilde yapışıp ilerleyebilecek.
BMW M5’in 1984’ten bu yana üretilen tüm M5 modellerinin en hızlısı değil aynı zamanda en atağı olacak yeni model sadece 3.4 sn’de sıfırdan 100 km/s hıza ulaşabilecek. Otomobilde Drivelogic ile birlikte yeni sekiz vitesli M Steptronic şanzıman kullanılacak.
Motor ilk çalıştırıldığında yeni BMW M5, Dinamik Denge Kontrolü (DSC) açıkken tüm tekerlekten çekiş modunda (4WD) çalışacak. Sürücü, daha sonra, DSC’nin devreden çıkartıldığı arkadan itişli bir sürüş modu da dahil olmak üzere, çeşitli sürüş modlarını etkinleştirerek M5’in tutunma özelliklerini istediği gibi etkinleştirebilecek. 2WD modunda, yeni BMW M5, başarılı sürücülerin safkan bir sürüş keyfini yaşamasını sağlayacak.
İç mekanında da tanıdık sportif unsurların bol kullanıldığı otomobil 2018’den itibaren Mercedes-AMG E 63 ile rekabet etmeye başlayacak.