Elektrikli Megane geri dönüyor

0

Daha önce Bursa fabrikasında yüzde 100 elektrikli Megane üreten Renault, yeni versiyonunu konsept olarak tanıttı. Elektrikli modelleri için yeni geliştirilen ve Renault-Nissan-Mitsubishi ittifakının yeni platformu CMF-EV (Common Module Family–Electric Vehicle) üzerine yükselecek yeni model 2021 yılından itibaren satışa sunulacak.

4,21 metre uzunluğa sahip EVision, kompakt sınıftaki rakiplerinden15 ila 30 santimetre daha kısa. Kullanılan CMF-EV platformu, 2,77 metreye kadar dingil mesafesine izin vermesine rağmen, mümkün olan en geniş iç hacmi sağlamak için böyle bir tercih yapılmış.

Konsept modelde göze çarpan dışa dönük ön far ve arka ışık gurubunun seri üretime aktarılması pek olası görünmüşe de, dış aynalar yerine eVision’da kameralar bulunmasına kesin gözüyle bakılıyor. Ayrıca 18 ila 20 inç jantlar ve onlarla birlikte bir inç daha büyük aerodinamik kapaklar da seri üretimde yer alacak unsurlardan.

Renault-Nissan-Mitsubishi ittifakının yeni platformu CMF-EV (Common Module Family–Electric Vehicle) üzerine yükselecek yeni model 2021 yılından itibaren satışa sunulacak. Renault dışında ittifakın diğer markaları da kısa süre sonra elektrikli modellerini tanıtacak.

Renault, yeni modelinde ayrıca son derece kompakt yeni bir elektrik motoru kullanacağını da açıkladı. Kullanılacak yeni motor, 218 beygir güç, 300 Nm maksimum tork üretip, otomobili sıfırdan 100 km/s hıza 8 sn’nin altında ulaştıracak. Batarya kapasitesine göre menzilin 300 ila 500 kilometre arasında değişmesi bekleniyor.

Arkada ikinci bir motor için de yer sağlayan platform düşünüldüğünde dört tekerlekten çekişli daha güçlü versiyonların da üretilmesi planlanıyor.

Etkinlikte konuşan Renault Grubu CEO’su Luca De Meo, “Grup olarak 2050 yılına kadar Avrupa’da sıfır karbon emisyonu taahhütümüzü yerine getirmek için çalışmalarımızı hızla sürdürüyoruz. 2030 itibarıyla emisyon oranımızı 2010 yılına kıyasla yüzde 50 azaltmayı hedefliyoruz. 2022 yılıyla birlikte tüm modellerimiz elektrikli ya da elektriklendirilmiş versiyonlara sahip olacak. 5 yıl içinde Renault Grubu olarak pazardaki araçlarımızın yüzde 50’sinin elektirikli ya da hibrit olmasını planlıyoruz. Renault Megane eVision, elektrikli Dacia Spring ve Yeni Arkana E-TECH Hibrit bu planlarımızın önemli birer parçası” ifadelerini kullandı.

CMF-EV, Renault-Nissan-Mitsubishi ittifakının gelecekteki modellerinde de önemli bir rol oynayacak; mimari, Allianz’daki Japon ve Avrupalı ​​mühendisler tarafından her üç marka için geliştirildi. Elektro-Mégane, yalnızca bu teknolojiye dayanan ilk modeldir. Ortakların diğer modellerinin de kısa süre sonra tanıtılması bekleniyor.

Renault elektrikli Mégane, VW (ID.4), Skoda (Enyaq) ve Tesla (Model Y) gibi güçlü rakiplerle mücadele edecek. Fiyat olarak bir açıklama yapılmasa da yeni modelin Avrupa satış fiyatının 40 bin euronun altında olup, rekabetçi bir fiyatla satılması bekleniyor.


Elektrikli Dacia Spring: Dacia’dan yeni bir d-EV-rim
Dacia 2021’de modaya uygun küçük şehir otomobili elektrikli Dacia Spring’i pazara sunacak. Logan ve Duster modellerin ardından Dacia Spring, elektrikli mobiliteyi herkes tarafından erişilebilir hale getirerek pazarda devrim yapmaya hazırlanıyor. Bireysel, paylaşımlı ya da profesyonel mobilite için Spring sade, güvenilir ve erişilebilir bir çözüm olarak öne çıkıyor.
Yenilikçi SUV görünümü ile model, 4 koltuğa, rekor bir iç hacme, sade ve güvenilir bir elektrikli aktarma organına ve güven verici bir ürün gamına sahip. Hafif ve kompakt elektrikli Spring, karma WLTP döngüsünde 225 km, WLTP şehir içinde ise 295 km sürüş menziliyle hem şehir içinde hem de şehirler arası yollarda çok yönlülük sunuyor.

Üç yeni hibrit model ile daha geniş bir Renault E-TECH ürün gamı

Yeni Arkana E-TECH Hibrit, Captur E-TECH Hibrit ve Yeni Mégane hatchback E-TECH Plug-In Hibrit, Avrupa’da 2021’in ilk yarısında satışa sunulacak.

Renault, elektrikli mobilitenin yanında hibrit ürün gamını da genişletiyor. Yeni Arkana E-TECH Hibrit, Captur E-TECH Hibrit ve Yeni Mégane hatchback E-TECH Plug-In Hibrit, Avrupa’da 2021’in ilk yarısında satışa sunulacak. Yeni Arkana ve Captur ile 12V mikro-hibridizasyonun hayata geçirilmesi her tür ihtiyacı karşılarken, erişilebilir olmayı sürdürerek mümkün olan tüm elektrifikasyon seviyelerini kullanıma sunuyor. Böylece aktarma organı serisi tamamlanmış oluyor. 10 yıldan uzun süredir elektrikli araçlarda öncü ve lider olan Renault, Formula 1’deki deneyimini otomotiv pazarına taşımaya devam ediyor. Marka bu deneyimiyle otomotiv pazarında daha geniş bir araç yelpazesine dinamik ve verimli hibrit güç aktarma organları sunuyor.

Teknik veriler

Renault Mégane eVision

Boyutlar
Uzunluk 4.210 mm
Genişlik 1.800 mm
Yükseklik 1.505 mm
Dingil açıklığı 270 mm
Lastikler 245/40 ZR 20
Ağırlık 1.650 kilo
Elektrik motor gücü 160 kW (218 HP)
Çekiş ön
Şarj gücü 22 kW’a kadar AC (alternatif akım), 130 kW’a kadar DC (doğru akım)
Batarya 60 kWh – 400V
Paylaş.

Yorum Yapın

Copyright 2020 OTOMOBİLPORT