Renault Megane ailesi, yeni Megane Sedan’ın ürün gamına katılmasıyla daha da genişliyor. Renault’nun sadece Türkiye’deki Bursa tesisinde üretilen ve yaklaşık 30 ülkede 2016 sonbaharında satışa sunulacak olan yeni MEGANE Sedan, markanın küresel büyümesine ve ürün serisinin genişlemesine katkıda bulunuyor. Fransız üretici Renault için hayati öneme sahip modellerin başında gelen Megane, global pazarlarda günümüze kadar 6.6 milyon adetlik satışıyla Fransız markanın lokomotifi konumunda. Türkiye yollarında dolaşan 320 bin adetten fazla Megane, aynı zamanda modelin ülkemiz açısından önemini vurguluyor. Tam bir sedan otomobil pazarı olan ülkemizde, 7 yıl aradan sonra Renault Bursa fabrikasında tekrar üretilmeye başlanan Megane Sedan, pazara iddialı bir giriş yapmaya hazır.
Fabrikaya yapılan 200 milyon euro yatırımla bantlara dönen Megane Sedan, ağabeyi Talisman’a benzeyen hatları, zengin donanımı ve gösterişli tasarımıyla çıtayı yükseltiyor. Türkiye’de sınıfının en çok satan otomobili olmak için de mücadele edecek. Satış hedefi resmi olarak açıklanmasa da bantlarda kalacağı 5 yıl içinde 500 binden fazla üretilecek modelin yüzde 20’lik kısmı ülkemizde satılıp, kalan 400 bin adetlik kısım ihraç edilecek.
C Sınıfı’nda mücadele edecek Megane Sedan, 4.6 metre boyu ve 1.44 metre genişliğiyle sınıfının en büyük otomobillerinden biri. BU boyutlarıyla yolcularına geniş bir yaşam alanı sunan otomobil, 580 lt bagaj hacmiyle de dikkat çekiyor. Yükseltilen donanım seviyesiyle de daha iddialı olan model, 7 ve 8.7 inç geniş ekranı, konfor, güvenlik ve eğlence donanımlarıyla da sınıfındaki çıtayı belirlemeye aday.
Megane Sedan Türkiye’de 12 Ekim 2016’dan itibaren 62.600TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunuluyor. Türkiye’de Megane Sedan; Joy, Touch ve Icon olmak üzere 3 ekipman seviyesi ve 2 benzinli (1.6 16V 115 HP MT & 1.2 Tce 130 HP EDC), 4 dizel motor seçeneği (1.5 dCi 90 HP MT & 1.5 dCi 110 HP MT and EDC & 1.6 dCi 130 HP MT) olmak üzere 6 farklı motor ile satılacak. Aracın 1.5 lt dizel ve EDC otomatik şanzımanlı en üst versiyonun fiyatıysa 96.750 TL olarak açıklandı.
HEDEF SINIFINDA LİDERLİK

Renault Mais Genel Müdürü Berk Çağdaş: “C segmenti Türkiye’de binek otomobil pazarından yüzde 49,5 pay alıyor. Sedan kasa, segmentten yüzde 29 pay alıyor. C Sedan tek başına ise binek otomobil pazarında yüzde 59 paya sahip. Türkiye’de efsaneleşen Megane Sedan, yeniden Türkiye pazarında yerini alıyor. Yenilenen göz alıcı tasarımının yanı sıra bir üst segmentten aldığı özellikleri ile rakipleri arasında öne çıkmaya hazırlanıyor. Yeni Megane Sedan Renault’nun Türkiye binek otomobil pazar liderliğine katkıda bulunacak” dedi.
ORTAK MİMARİ
Renault’nun CMF C/D mimarisini temel alan yeni MEGANE Sedan, 2016 başında lanse edilen yeni MEGANE HB ile eşzamanlı olarak tasarlandı ve geliştirildi. Bu da iki modelin aynı özellikleri, teknolojiyi ve motor seçeneklerini paylaştığı anlamına geliyor. Otomobilin sahip olduğu cömert boyutlar (kendi sınıfında 2.71m’lik rekor düzeyde dingil mesafesiyle 4.63m uzunluğunda ve 1.81m genişliğinde) otomobilin statü yükselten özelliğini vurguluyor ve yolcular için ek alan sunuyor. Sahip olduğu göz alıcı pürüzsüz profil, cam ve metal oranı (üçte bir / üçte iki) üzerinde yapılan hassas çalışmaların bir ürünü. Ayrıca otomobilin yerden yüksekliği (1.44m) ve zemin mesafesi (13cm) de bunda etkili. Tasarımın en göze çarpan noktalarından biri olan krom detaylar (ızgara, yan çıtalar, kapı camı şeritleri, kapı kolları ve egzoz çıkışları) otomobillin kalitesine vurgu yapıyor ve çekiciliğini artırıyor. Sınıfının en genişi durumundaki 1.57m’lik ön ve arka tekerlek izi ve 18 inçe varan tekerlek boylarıyla çarpıcı bir duruşa sahip.
RENK SEÇENEKLERİ
Yeni MEGANE Sedan dokuz farklı gövde rengiyle pazara sunuluyor. Sekiz metalik seçenek: Sedef Beyaz, Platin Gri, Vizon Kahve, Cosmos Mavi, Titanium Gri, Yoğun Kırmızı, Yıldız Siyah, Kum Beji. Opak renk: Beyaz. Ön panel, kapı üstü panelleri, kapı detayları ve kolçaklar için seçilen köpük destekli kaplama. Saten görünümlü krom gösterge, hava menfezi ve orta konsol çerçeveleri. Nappa deri kaplı direksiyon simidi dikket çekiyor. Ön panelde ve kapı üstü panellerde kullanılan malzemeler, iç mekânın algılanan genişliğini daha da vurguluyor. Konsolun orta kısmı, geniş ve yüksek olup şık bir çerçeveyle çevrili. Üst versiyonlarda ise konsolun ve ön/arka kapı panellerinin tasarımı ambiyans aydınlatması ile aynı renkte ince şeritlerle ön plana çıkarılıyor.
R-LINK 2 multimedya tablet ve 7-inç gösterge tablosu
Yeni MEGANE Sedan, 7-inç harita veya 8.7-inç portre formatlı (22cm) R-LINK 2 ile sunuluyor. Bu, yeni Espace ve Talisman’da kullanılanla aynı donanım. Bu segmentte daha önce eşi benzeri görülmemiş şekilde kolay kullanım için, akıllı telefon veya tabletlerdekine benzer biçimde kapasitatif ‘pinch & zoom’ ekranı bulunuyor. R-LINK 2, aracın çeşitli fonksiyonlarını kontrol eden bir kumanda merkezi durumunda: multimedya, navigasyon, telefon, radyo, MULTI-SENSE, sürüş destek sistemleri (ADAS).
R-LINK 2’nin sundukları:
Sezgisel: akıllı telefon veya tabletlerdekine benzer biçimde kullanması kolay ara yüz: tıkla ve sürükle ile ikonların hareket ettirilmesi, sayfa kaydırma, iki parmakla zumlama, vs. Kolaylıkla kişiselleştirme: widget’lara (ikonlar) sahip konfigüre edilebilir üç ‘ana sayfa’ ve önceden seçilmiş sürüş ayarlarına ve araç içi ambiyans tercihlerine hızlı erişim için altı farklı profil kayıt imkanı, Kontrol merkezi: otomobildeki pek çok fonksiyon buradan çalıştırılıp kapatılıyor. Buna ses sistemi, eller serbest telefon, navigasyon ve sürüş destek sistemleri de dahil, İnternet bağlantı teknolojisi: R-LINK Store ve uygulamalara erişim, ve güncel Avrupa haritaları. Yeni MEGANE Sedan 3D Sound by Arkamys® ve sekiz hoparlör ile donatıldı. Özel dijital ses işleme yazılımı sayesinde söz konusu sistem, müzik dinleme keyfine derinlik ve kendine has bir doku kazandırıyor.
DEĞİŞKEN SÜRÜŞ KARAKTERİ
MULTI-SENSE teknolojisi sayesinde kişiselleştirilmiş bir sürüş deneyimi Espace ve Talisman’da da sunulan MULTI-SENSE teknolojisi, sürücünün sürüş deneyimini kişiselleştirmesine imkan veriyor. Bu kişiselleştirme şu şeklide yapılabiliyor: Gaz pedalının ve motor tepkisinin modifiye edilmesi, Vites değiştirme hızının ayarlanması (sadece Efficient Dual Clutch otomatik vites kutusunda) Direksiyon sertliğinin kontrol edilmesi, Kabin aydınlatma ortamının modifiye edilmesi, Sürücü koltuğundaki masaj fonksiyonunun devreye sokulması (versiyona bağlı). Yeni Megane Sedan Türkiye’de 2 benzinli (1.6 16V 115 bg MT & 1.2 Tce 130 bg EDC) ve 4 dizel motor seçeneği (1.5 dCi 90 bg MT & 1.5 dCi 110 bg MT and EDC & 1.6 dCi 130 bg MT) olmak üzere 6 farklı motor ile pazara sunuluyor.
BENZİNLİ MOTORLAR | DİZEL MOTORLAR |
5 ileri manuel vites kutusu ile sunulan SCe 115 | 6- ileri manuel vites kutusu ile sunulan Energy dCi 90 |
7-ileri EDC otomatik vites kutusu ile sunulan Energy TCe 130 | 6- ileri manuel vites kutusu ile sunulan Energy dCi 110 |
6- ileri manuel vites kutusu ile sunulan Energy TCe 130 (2017 başından itibaren) | 6- ileri EDC otomatik vites kutusu ile sunulan Energy dCi 110 |
6- ileri manuel vites kutusu ile sunulan Energy dCi 130 |
SÜRÜŞ İZLENİMİ
Yeni Megane Sedan, tam bir sedan pazarı olan ülkemizde C sınıfında başarılı olmak için bütün donanımlara sahip. ŞIk hatlar, geniş bagaj hacmi, tutumlu dizel motorlar ve otomatik şanzıman gibi özelliklerin tümünü sunan yeni model bu alanda yarışa avantajlı olarak başlıyor. Dışarıdan bakıldığında ağabeyi Talisman ile karıştırılacak kadar benzeyen modeled bu özellikler iç mekanda da devam ediyor. 8.7 inçlik geniş tablet (isteğe bağlı olarak alınabiliyor), kontrol düğmelerinin yerleşimi de Talisman ile neredeyse ortak. Yumuşak bir sürüş karakterine sahip otomobilde, iç mekana giren lastik sesi son derece azaltılmış. Aracın sürüş karakterini ayarlamaya imkan veren MULTI-SENSE teknolojisi de son derece etkili çalışıyor. Direksiyon ve gaz tepkilerine kadar sürüşü kişiselleştiren sistem keyfi yükseltiyor. Megane Sedan’da kullanılan benzinli ve dizel motorlar diğer modellerde de başarısını kanıtlamış motorlar. Yakıt tüketimi ve güç dengesi optimize edilmiş motorlar her türlü kullanıcı beklentisini karşılayabiliyor. Manuel şanzımanlar dışında çitf kavramalı EDC şanzıman da konfor beklentilerini üst düzeyde karşılıyor. Baz modelde 62.600 TL’den başlayan fiyat oldukça rekabetçi. Ancak yeni Megane Sedan’da sunulan yüksek konfor ve güvenlik donanımlarını, dizel motor, EDC şanzıman, geniş tablet ekran gibi donanımlarla birleştirildiğinde fiyat 96.700 TL seviyelerine ulaşıyor. Bu rakamda da bir üst sınıftaki Talisman’nın başlangıç fiyatı olan 109.900 TL’ye oldukça yakın.