Gebze Şekerpınar fabrikasında üretilip dünya pazarlarına satılan Honda Civic Sedan’a İngiltere’de Hatchback kardeş geliyor. 182 beygirlik Civic HB mart ayı ortasında 100 bin 900 liradan geliyor. Civic RS ise şubat sonuna doğru 109 bin 900 liradan satışa sunulacak. Hatchback, Honda’nın yeni dört silindirli 1,5 litre turbo benzinli motoruyla Türkiye yollarına çıkacak.
İNGİLTERE’DE ÜRETİLİYOR
Onuncu nesil Honda Civic Hatchback, Honda’nın tek bir modeli kapsayan en geniş kapsamlı global ürün geliştirme programından yararlanıyor. Avrupalı tüketicilerin beklentileri doğrultusunda Avrupa’da ve 200 milyon £ yatırımla geliştirilen yeni Honda Civic Hatchback İngiltere (HUM-Honda of the UK Manufacturing) tesislerinde üretiliyor. Honda için Avrupa pazarında hacim modeli niteliğinde olan Civic Hatchback aynı zamanda marka tarafından bölgede önemli bir satış ve üretim mirasına da sahip. Birçok Avrupalı müşteri için Civic, Honda markasıyla eşdeğer algılanırken, tasarım ekibi yeni Civic için dinamik ve genç bir kitle hedefledi. Bu hedef doğrultusunda gövde yapısı, araç aerodinamiği ve şasi mimarisinde yeni yaklaşımlar sergilendi. Yeni Civic, ardında 40 yıllık köklü ve başarılı bir geçmiş bırakan orijinal Civic’e sadık bir yapı sergilerken “bütün insanlar için bir otomobil, dünya için bir otomobil” felsefesini devam ettiriyor. Bünyesinde etkileyici tasarım, sportif stil ve çok yönlü pratik yapı gibi kavramları mükemmel bir şekilde harmanlayan yeni Civic Hatchback aynı zamanda üstün sürüş dinamikleri de vaat ediyor.
Daha hafif ve daha rijit yeni platform
Günümüzde tüketiciler sadece kaliteli ve nitelikli bir otomobil istemiyor, atak ve dinamik sürüş özellikleri de bekliyor. Yeni Civic Hatchback geliştirilirken atak ve dinamik bir karakter hedeflendi. Yenilikçi ve modern mühendislik çözümlerini bünyesinde barındıran yeni Civic Hatchback hafif yapı, rijit gövde, düşük ağırlık merkezi ve son derece gelişmiş bir süspansiyon sistemi gibi özelliklerle son derece keyifli ve eğlenceli bir sürüş deneyimini beraberinde getiriyor.
DAHA HAFİF AMA YÜZDE 52 DAYANIKLI
Kullanılan malzemeler, mühendislik süreci ve yenilikçi üretim teknikleri son derece hafif, ancak bir o kadar rijit bir yapıyı beraberinde getiriyor. Yeni platform önceki nesil ile kıyaslandığında 16 kg daha hafif, ancak %52 daha yüksek burumla direncine sahip. Kabini çevreleyen iskelet iç içe geçen halkalarla örülürken, motor bölümü ile A ve B direkleri arasında kullanılan çapraz braketlerle platformun rijitliği ağırlık minimize edilerek destekleniyor. Sadece kullanılan malzemeler ve uygulanan yapısal mimariyle değil yeni Honda Civic Hatchback üretim teknikleriyle de modern teknolojinin gelmiş olduğu en son noktayı temsil ediyor. Önce iç iskelet ve ardından dış iskelet üretiliyor. Sonrasında ise eklemeler yapılıyor. Alışagelmiş yöntemin tersini uygulayan bu üretim tekniği gövde rijitliğine de katkı sağlıyor. Gövdede uygulanan konvansiyonel 40 mm ve 45 mm’lik kaynaklar yerini 20 mm’lik nokta kaynaklara bırakıyor. Böylece daha rijit ve daha dayanıklı bir gövde elde ediliyor. Tasarım, mimari ve üretim metodundaki yenilikçi yaklaşım sayesinde önceki nesil ile kıyaslandığında gövde rijitliğinde %19 ve burulma direncinde %23 artış elde ediliyor. Böylece konforla üstün yol tutuşu aynı potada eriten bir süspansiyon geometrisi tesis edilebiliyor.
Bugüne kadar üretilen en atak ve dinamik Civic Hatchback
Gelişmiş platform, gelişmiş bir süspansiyon sistemi için optimize edilmiş bir temel sağlıyor. Tasarım ekibi sınıfının en iyi yol konforu ve yol tutuşunu hedefledi. Düşük ağırlık merkezi ve rijit gövdeyle birlikte yeni süspansiyon sistemi yeni nesil Civic’e üstün sürüş özellikleri kazandırıyor. Yüksek teknolojinin bütün nimetlerinden yararlanan süspansiyon üstün yol tutuş ve dinamik sürüş özellikleriyle yol konforunu aynı potada eritiyor.
Civic’in yakıt deposunun yeri değiştirilirken aracın zemini önceki nesil ile kıyaslandığında daha alçak olacak şekilde tasarlandı. Şasi ve süspansiyonun yeni mimarisi ile birlikte yeni nesil önceki nesil ile kıyaslandığında 14 mm daha düşük bir ağırlık merkezine sahip. Tüm bu değişiklikler beraberinde 35 mm daha alçak bir oturma pozisyonu ve bununla birlikte daha sportif bir sürüş hissini getiriyor. Ön aksta kullanılan MacPherson tipi süspansiyon yüksek yanal sertlikle yol tutuşu artırırken dikey kuvvetlere karşı daha esnek yapısıyla daha konforlu bir sürüş sağlıyor. Arka aksta kullanılan çok kollu bağımsız süspansiyon ise yüksek yol stabilitesiyle üstün yol konforunu aynı potada eritiyor. Ön ve arka aksta kullanılan hidrolik dolgulu burçlara yer verilirken, böylece üstün titreşim ve ses izolasyonu elde ediliyor. Bunun dışında yeni taşıyıcı bağlantıları viraj kuvvetlerinin doğrudan süspansiyon üzerinden taşıyıcı bağlantılarına ve yürüyen aksam kollarına iletecek şekilde tasarlandı. Üst donanım seviyelerinde ise 4 nokta adaptif amortisör sistemi devreye giriyor ve sürücüye süspansiyonu sürüş koşullarına göre ayarlama imkanı tanıyor. Bu teknoloji C segment bir Honda modelinde ilk kez kullanıma sunuluyor.
Yeni nesil Honda modellerine sadık bir tasarıma sahip olan yeni Civic Hatchback güçlü ve dinamik siluetiyle sportif bir karakter ortaya koyuyor. Öncüsü ile kıyaslandığında 300 mm daha geniş ve 130 mm daha uzun olan yeni Civic Hatchback 20 mm daha alçak gövdesiyle son derece sportif ve dinamik bir görünüm sergiliyor. Yeni Civic Hatchback tasarım detaylarıyla sınıfının en yüksek aerodinamik verimliliğine sahip otomobili olarak öne çıkıyor. Keskin ve agresif bir yüz, şişkin ve vurgulu çamurluk kuşakları kadar sert hatlı havalandırma ızgaraları da Civic’in sportif karakterini destekleyen detaylar. Kısa ön ve arka aks uzantıları kadar uzun dingil mesafesi de dinamik bir görünümü beraberinde getirirken aynı zamanda geniş ve ferah bir yaşam alanı için zemin oluşturuyor. Birçok tasarım detayı ile birlikte yeni Civic Hatchback’in farları da marka aidiyetine vurgu yapıyor. İleri teknoloji ürünü LED farlar ve LED gündüz farları standart olarak sunuluyor. Önden başlayarak arkaya doğru keskinleşen yan gövdedeki kontur ön ve arka kapı kolları boyunca devam ederek C formlu modern ve dinamik tasarımlı LED stop gurubu ile bütünleşiyor.
Ön tamponda olduğu gibi arka tamponda da keskin hatlara ve köşeli tasarım çizgilerine sahip hava kanallarına yer veriliyor. Böylece ön bölümdeki dinamik ve çekici tasarım dili arka bölüme de taşınmış ve tasarımda bütünlük sağlanmış oluyor. Sürücü odaklı yeni kokpit yüksek kalite algısıyla dikkat çekerken, konsolun ergonomisi kullanım kolaylığını destekliyor ve alçak oturma pozisyonu ise sportif sürüş keyfini artırıyor. İkinci nesil Honda Conncect bilgi ve eğlence sistemi Apple CarPlay ve Android Auto uyumluluğu ile sürüşü eğlenceye dönüştürüyor.
Yeni Civic Hatchback sınıfının en pratik ve en geniş iç mekanıyla birlikte en geniş bagajını da kullanıma sunuyor. Kaliteli malzemelerle bezenen kokpit yalın, ancak bir o kadar da gösterişli iç mekanının yanı sıra yeni dijital gösterge paneli tasarımıyla da yenilikçi ve modern bir kokpit ambiyansı sunuyor. Daha uzun ve daha geniş platform kadar 30 mm daha uzun olan dingil mesafesinin de katkısıyla çok daha geniş ve çok daha kullanışlı bir yaşam alanı sunuluyor. Önceki nesil ile kıyaslandığında 35 mm daha alçak olan oturma pozisyonu daha sportif bir sürüş hissi sağlarken, aynı zamanda sürücü ve ön yolcunun güven duygusunu da artırıyor. Daha kompakt ve 65 mm daha alçak bir yapıya sahip olan ön konsol kabin içi ferahlık hissini artırırken, aynı zamanda sürücünün görüş açısını genişletiyor. Önceki nesilde 6,56 derece olan gözün yolu görme açısı 7,60 dereceye çıkıyor. Ayrıca 18 mm daha dar tasarlanan A sütunları sayesinde görüş açısı kısıtlaması %11,6 azaltılırken, ön görüş alanı sınıfının en iyi değeri olan %84,3’e çıkıyor. Böylece sadece görüş açısı artmakla kalmıyor kabin içi ferahlık hissi de artıyor.Ergonomik açıdan optimize edilen koltuklar üst seviye konfor sunacak şekilde tasarlandı. Sürücü koltuğun ideal sürüş pozisyonunu ayarlamak üzere baldır desteği de dahil 14 farklı ayar imkanı bulunuyor. Önceki Civic ile kıyaslandığında ön koltuklar 10 mm daha fazla ileri-geri ve 10 mm daha fazla yükseklik ayarı sunuyor. Ön koltukların omuz mesafesi 10 mm ve iki ön koltuk arasındaki boşluk ise15 mm artmış durumda. Bunun dışında Civic Hatchback’in arka koltuk omuz mesafesi 20 mm artarken arka koltuk yolcuları 95 mm daha fazla bacak mesafesinin yanı sıra 45 mm daha fazla diz mesafesinin keyfini sürebiliyor. Üst donanım seviyelerinde sunulan tilt özelliğine sahip açılabilir panoramik sunroof daha ferah ve aydınlık bir yaşam alanını beraberinde getiriyor.
Erişimi ve çok yönlülüğü daha da artırılan bagaj sınıfının en geniş hacmini kullanıma sunuyor. Arka koltuklar 60:40 oranında katlanabiliyor. Düşük eşik yüksekliği ve 1.120 mm’lik geniş bagaj ağzı kadar düz yükleme zemini de geniş ve uzun nesnelerin yüklemesini kolaylaştırıyor. Keskin hatlara ve dinamik bir tasarıma sahip olan yeni Civic Hatchback’in iç mekanı görsel bir şölen sunuyor. Kaliteli malzemelerle bezenen kokpit ileri seviyede konfor ve ergonomi sunacak şekilde tasarlandı. İç mekan tasarımında kullanılan yatay çizgiler ise genişlik ve ferahlık algısını artırıyor. Dokunma hissi uyandıran kaliteli ve yumuşak malzemeler kadar kaliteli koltuk kumaşları da kalite algısını yükseltiyor. Orta konsolun en üstünde ise 7 inç büyüklüğündeki Honda Connect dokunmatik ekran kendine yer buluyor. Bu ekran bilgi ve eğlence sistemi dışında iklimlendirme sistemini de dokunmatik olarak kumanda etme imkanı sunuyor. Ekran üst donanım seviyelerinde geri görüş kamerası olarak görev yapıyor.
Yüksek verimliliğe sahip yeni Turbo benzinli motor
Yeni Civic güçlü ve yüksek verimlilik seviyesine sahip tamamen yeni Turbo benzinli motorla yollara çıkıyor. Köklü bir mühendislik geçmişine sahip olan ve geçmişte yüksek performanslı motorlarıyla sektöre imzasını bırakmış olan Honda, yeni Turbo motoru yeni Civic Hatchback’in dinamik ve sportif tasarımını destekleyen dinamik bir performans sunmak üzere tasarladı. Sadece performans beklentilerini yerine getirmekle kalmayan motorlar, aynı zamanda yakıt ekonomisi ve verimlilik yönleriyle de öne çıkmayı başarıyor. Yeni Civic Hatchback, Honda’nın yeni dört silindirli 1,5 litre turbo benzinli motoruyla Türkiye yollarına çıkıyor. Dört silindirli 1,5 litrelik Turbo benzinli motor gerek güç, gerekse de tork anlamında olsun çok yüksek bir performans vaat ediyor. 5.500 d/d’da 182 HP güç üreten (CVT şanzımanlı kombinasyonda 6.000 d/d’da) motor önceki nesil Civic’te kullanıma sunulan 1,8 litrelik VTEC motor ile kıyaslandığında çok daha yüksek güç ve tork değeri kullanıma sunuyor. 6 ileri manuel şanzımanla 1.900-5.500 d/d aralığında 240 Nm tork üreten motor CVT şanzımanlı kombinasyonda 1.700-6.000 d/d aralığında 220 Nm tork üretiyor.
Sınıfının en güvenli modeli
Yeni Honda Civic Hatchback endüstrinin en yüksek güvenlik seviyesini sunmak üzere tasarlandı. Sınıfının en iyi gövde rijitliği ve sağlamlığını sunan yeni Honda Civic bünyesinde barındırdığı aktif ve pasif güvenlik teknolojileriyle EuroNCAP çarpışma testinde göstermiş olduğu başarılı performansla sınıfının en güvenli otomobillerinden biri olduğunu kanıtladı. Honda’nın ‘Herkes için güvenlik’ felsefesiyle geliştirdiği aktif ve pasif güvenlik sistemleri yeni Civic Hatchback ürün gamında da kullanılıyor. Yeni Honda Civic Hatchback’te Çekiş Kontrol Sistemi ile birlikte çalışan Araç Denge Kontrol Sistemi (VSA®) ve Lastik Basınç İkaz Sistemi (TPMS) gibi özelliklerin standart olarak sunulduğu yeni Honda Civic Hatchback’te ayrıca: Kör Nokta Uyarı Sistemi (BSI), Çevre Görüş Sistemi (CTM) ve Çok Açılı Geri Görüş Kamerası gibi sürüş güvenliği destekleyen ekipmanlar sunuluyor.
Teknik Özellikler
Motor
litre TURBO
Dört silindirli benzinli |
|
CVT | |
Tip | Silindir başına dört supap |
Güç | 182 PS (134 kW), 6.000 d/d |
Tork | 220 Nm, 1.700 – 5.500 d/d |
Şanzıman
CVT | Sürekli değişken 7 oranlı |
Süspansiyon ve amortisör
Ön | MacPherson tipi bağlantılar
Adaptif amortisör sistemi (belirli donanım seviyelerinde) |
Arka | Çok kollu bağımsız
Adaptif amortisör sistemi (belirli donanım seviyelerinde) |
Boyutlar (mm)
Uzunluk | 4.495 |
Genişlik | 1.800 |
Yükseklik | 1.420 |
Dingil mesafesi | 2.700 |
Kapasiteler (litre)
Beş kapılı hatchback | |
Bagaj hacmi | 478 |