Audi’nin yeni amiral gemisi olacak Q8, Detroit Otomobil Fuarı’nda dünyaya tanıtıldı. Fuardan önce çizimleri yayınlanan model, Range Rover Sport ile lüks SUV’lar arenasında mücadeleye başlayacak. Audi Q8, aynı zamanda kısa bir süre sonra tanıtılacak BMW X7 ile de doğrudan rakip olacak.
Basık tavan çizgisi, kaslı duruşuyla karakteristik bir görünüm sergileyen aracın e-tron konsepti fuarda ziyaretçilerin karşısına çıkacak.
Resmi bilgiler netleşmezken Q8’in Q7 ile aynı dingil mesafesine sahip olmasına rağmen daha uzun ve 7 kişilik oturma düzeni yerine çok rahat ve geniş 4 kişilik koltuklar sunabileceği tahmin ediliyor.

Yeni modelle birlikte gelecekte üretilecek Audi Q modellerinde sekizgen ızgara, A modellerinde de altıgen ızgaraların kullanılmasına başlanacak.
Tüm kontroller dokunmatik siyah panelde
Audi Q8 Concept’in zarif iç tasarımı çığır açan bir kontrol ve gösterge konsepti ile birleşiyor. Araç içinde konfor, eğlence ve bağlanabilirlik ile ilgili tüm kontroller, Audi Virtual Cockpit ’in ( Audi Sanal Kokpit) geliştirilmiş versiyonu olan, geniş dokunmatik ekranlı siyah panelde gerçekleştiriliyor. Sürücü ve ön yolcunun arasında bulunan siyah panel, kullanılmadığında genel iç tasarımla uygun olacak şekilde gizleniyor. Otomobil ve sürüş ile ilgili tüm bilgiler, sürücünün vereceği komutlar Audi Sanal Kokpitte sanal ve gerçek öğelerin birleşimi ile anında yansıtılıyor ve sürücü tarafından görülebiliyor. Ayrıca, sürüş güvenliği ve araç ile ilgili en önemli bilgiler head up display sistemiyle de sürücünün dikkatini yoldan ayırmadan görebileceği şekilde, ön cama yansıtılıyor. Sürücü bakış yönünde, yarı sanal gerçeklik ile bu bilgileri takip edebiliyor. Örneğin, navigasyon sistemi kullanıldığında rotayı gösteren ok, bu sistem ile sürücünün ön camında sanki gerçekten önündeymiş gibi yol gösterebiliyor. Sürüş asistanları ile ilgili tüm bilgiler yine, sanal ve gerçek dünyayı birleştiren bu dijital sistem ile sürücünün önündeki cama yansıtılıyor.
quattro çekiş sistemine sahip Q8 Concept’in benzinli 3.0 TFSI motoru 333 HP güç ve 500 Nm çekiş gücü üretiyor. Elektrikli motoru ise, 134 HP güç ve 330 kW çekiş sistemi sağlıyor. Toplam olarak 442 HP güce ve 700 Nm çekiş gücüne sahip Q8 Concept, 0’dan 100km/s hıza 5.4 saniyede çıkabiliyor ve 250 km/s maksimum hız değerine ulaşıyor.
Sadece elektrikle 60 kilometre
Q8 Concept, 100 kilometrede ortalama 2.3 litre yakıt tüketimine ve kilometre başına sadece 53 gram karbon emisyonuna sahip. Lityum iyon pilleri 2,5 saatte tam olarak şarj edilen otomobil, sadece elektrikle 60 kilometre yol yapabiliyor. Audi Q8 en gelişmiş otonom sürüş teknolojisi ve aktarma organlarını da bünyesinde barındıracak. Ayrıca tam plug-in hibrid seçenekleri ile birlikte satışa sunulacak. AUDI Q8, Q7 ve Bentley Bentayga tarafından da kullanılan Volkswagen Group’un en yeni MLB platformu üzerine yükselecek. Q8’in 2018’de piyasaya çıkması bekleniyor.