Her ne kadar ülkemiz pazarında satış adetleri kısıtlı olsa da otomobil dünyasında lüks büyük coupeler her zaman konfor ve prestijin temsilcileri arasında ilk sıralarda yer alıyor. Alman üretici VW, CC modeliyle başladığı lüks coupe atığında şimdi daha üste konumlandırdığı Arteon ile yeni bir sayfa açmaya hazırlanıyor. İlk kez geçtiğimiz yıl Cenevre Fuarı’nda gün yüzüne çıkan Arteon, lüks sınıftaki trendleri değiştirmek için ülkemiz pazarındaki yerini de alıyor.
Volkswagen’in yeni modeli Arteon, geleneksel büyük sınıf sedan otomobillerin geniş alan ve konfor özelliklerini, spor otomobillerin keskin tasarım hatları ve performansıyla bütünleştirirken çekici tasarımı, teknolojisi ve yepyeni asistan sistemleriyle de dikkat çekiyor. Dört kapılı bir fastback tasarımlı Arteon, özel yaşam ve iş hayatında ihtiyaç duyulan beklentileri tek bir otomobilde toplamayı planlıyor. Toplam 4.8 metrelik boyuyla Passat’tan yaklaşık 10 cm daha uzun olan Arteon, aynı zamanda 563 lt-1.557 lt arasında değişen bagaj hacmiyle de sınıfının en yüksek değerlerinden birini sunuyor. Krom detaylara sahip ön ızgara ve LED gündüz farlarıyla otomobilin sol şerit prestiji daha da yükseliyor.
Yeni Arteon ülkemiz pazarına ilk etapta 2,0 TDI SCR 150 beygir DSG ve 2,0 TDI SCR 240 beygir 4MOTION DSG motor seçenekleriyle sunulacak. Özellikle 240 beygirlik dizel motor, sahip olduğu dört tekerlekten çekiş sistemi, 500 Nm’lik torku ve 6,5 saniyede 0-100 km/s hızlanması ile dikkat çekiyor. Ailenin düşük vergi dilimine girecek 1.5 TSI EVO ACT DSG 150 beygir güce sahip benzinli motor ise Türkiye’de ilk defa yıl sonuna doğru satışa sunulacak. Otomobil sadece DSG otomatik şanzıman seçeneğiyle ithal edilecek.
Yeni Arteon donanım seviyelerini, Volkswagen’de ilk defa kullanılmaya başlayan “Y” dizayn felsefesi üzerine oluşturuyor. Bu felsefe çerçevesinde yüksek kalitede baz versiyonun üzerine, ‘Elegance’ ve ‘R-Line’ adlı iki donanım seviyesinden biri tercih edilebiliyor. Elegance donanım seviyesinin konfigürasyonu, premium sınıfa has bir donanım ve stil sunarken; R-Line donanım seviyesi ise, sportif tasarım öğelerine sahip.
278 BİN TL’DEN BAŞLIYOR
Yeni Arteon’un 2.0 TDI SCR 150 PS DSG motor seçeneği Elegance donanımında 278 bin TL’den satışa sunulurken, 2.0 TDI SCR 240 PS 4M DSG motor seçeneği ise Elegance ve R-Line donanımlarında 309 bin TL anahtar teslim fiyatıyla alınabiliyor.
Avantgard, fonksiyonel ve sportif
İleri teknolojiye sahip, 4 kapılı bir fastback sahibi olmak isteyenler için tasarlanan Yeni Arteon son derece dinamik ve zarif dış tasarımının yanında, sunduğu geniş iç hacmi ve konforuyla her yaşam tarzına uygun. Özel yaşamda ve iş hayatında bir otomobilden beklenen farklı özellikleri tek bir otomobilde topluyor. Yeni Arteon’un en dikkat çekici tasarım unsurlarından biri de ön kısmı. Krom detaylara sahip radyatör ızgarasından başlayarak, ön tekerlek çamurluklarının üzerine yayılan geniş kaput üzerinde devam eden “V” şeklindeki karakteristik hatlar, Yeni Arteon’un daha geniş görünmesine katkı sağlıyor. LED farlar ve radyatör ızgarasına entegre LED gündüz sürüş farları standart özellik olarak sunuluyor.
Otomobilde fastback tasarım, aracın arka kısmında da dikkat çekiyor. Çarpıcı arka kısım, kaslı görünüme sahip ve 20 inçe kadar jantlara ev sahipliği yapan arka çamurluklar tam anlamıyla bir spor otomobil tasarımını ortaya koyuyor. Bagaj kapağı ve otomobile yandan bakıldığında önden arkaya kadar uzanan omuz çizgisiyle çerçevesiz yan camlar, safkan spor otomobil tasarım ruhunu taşıyan ayrıntılardan. Yeni Arteon, fonksiyonelliği ve geniş iç hacmiyle ‘gran turismo’ konseptini adeta yeniden yorumlamış. Arka koltuklardaki geniş diz mesafesi, 563lt ile 1.557lt arasında değişen bagaj hacmi ise Arteon’un ne kadar kullanışlı bir otomobil olduğunu gösteriyor. Volkswagen ailesinin yeni üyesi Arteon’un iç kısmında da yeni tasarım dilinin öğeleri dikkat çekiyor. Yüksek kalitede malzeme ve işçiliğin öne çıktığı iç kısımda, zengin krom detaylar ve dekoratif öğeler bulunuyor.
Modern ve şık kokpit, gösterge ve kontrolleriyle teknik açıdan da son derece etkileyici. Yeni Arteon’un diğer özellikleri arasında, 12,3 inçlik boyutlara sahip Dijital Gösterge Paneli “Active Info Display”, Kolay Açılır / Kapanır Bagaj Kapağı “Easy open / close”, “Alcantara / Vienna Deri” döşemeye sahip koltuklar, 3 renkli ambiyans aydınlatma, LED stop lambalarında yer alan dinamik arka sinyaller ve progresif direksiyon sistemi yer alıyor.
GENİŞ BOYUTLAR
Yeni Arteon, MQB (Modular Transverse Matrix) modüler platform yönetimi temel alınarak tasarlanmış. Motorun enlemesine yerleşimi sayesinde ön ve arka aks arasında 2.837 mm’lik geniş bir mesafe bulunuyor. 4.862 mm uzunluğundaki fastback modelinin gövde kıvrımları ise kısa ve net. 1.871 mm gövde genişliğine ve 1.450 mm yüksekliğe sahip Arteon, bu ebatlarıyla, üst orta segment otomobil arayan Volkswagenseverler için ideal orana sahip.
DSG ŞANZIMAN STANDART
Türkiye’de satışa sunulacak tüm motor seçenekleri çift kavramalı şanzıman (DSG) seçeneğiyle alınabilecek. En güçlü TDI motorda standart olarak 4MOTION dört tekerlekten çekiş sistemi yer alırken, diğer modeller ise önden çekişli olarak alınabiliyor. Yeni Arteon’da, opsiyonel olarak sunulan dört yenilikçi sürüş asistan sistemi yer alıyor. Çarpışma Hazırlığı ön/arka “Pre-Crash Front / Rear” trafikte ilerlerken arkadan gelen aracın hızını ölçüyor ve herhangi bir risk gördüğünde arka sinyaller ile yaklaşan aracı uyarıyor. Eğer risk hâlâ devam ediyorsa emniyet kemerlerini gererek boşluğunu alıyor ve camlar ile panoramik cam tavanı kapatıyor. Öngörülü Adaptif Hız Sabitleyici (Predictive ACC) sistemi artık trafik işaretlerini ve navigasyon da yer alan hız sınırlarını da göz önüne alarak sürüş hızını buna göre belirleyebiliyor. Yeni Gelişmiş Dinamik Viraj Farları otomobilin navigasyon sisteminin GPS ve yol verileri sayesinde, yaklaştığı virajları önceden tespit ederek sürücü daha direksiyonu çevirmeden viraj içini aydınlatıyor. İkinci nesil Acil Durum Asistanı “Emergency Assist” ise daha da yüksek güvenlik sunuyor ve sürücünün rahatsızlık geçirmesi durumunda yalnızca otomobili sistem sınırları dahilinde yavaşlatmakla kalmıyor, aynı zamanda arkadaki araç trafiğinin izin verdiği ölçüde otomatik olarak en sağ şeride geçmesini ve durmasını sağlıyor.
KİŞİSELLEŞTİRME SEÇENEKLERİ
Yeni Arteon donanım seviyelerini, Volkswagen’de ilk defa kullanılmaya başlayan “Y” dizayn felsefesi üzerine oluşturuyor. Bu felsefe çerçevesinde yüksek kalitede baz versiyonun üzerine, ‘Elegance’ ve ‘R-Line’ adlı iki donanım seviyesinden biri tercih edilebiliyor. Elegance donanım seviyesinin konfigürasyonu, premium sınıfa has bir donanım ve stil sunarken; R-Line donanım seviyesi ise, sportif tasarım öğelerine sahip. Türkiye’de ilk olarak Elegance ve R-Line donanım seviyeleri 2.0 TDI motorlar ile satışa sunulacak. Baz donanım versiyonu ise 1.5 TSI motor ile beraber yıl sonuna doğru showroomlarda yerini alacak. Elegance ve R-Line donanım seviyelerinde standart olarak 19 inçlik alüminyum alaşımlı jantlar, dinamik viraj farı özelliğine sahip LED “High” ön farlar, dinamik sinyale sahip LED stop lambaları, kolay açılır / kapanır bagaj kapağı, anahtarsız giriş ve çalıştırma, Alcantara/ Vienna döşemeye sahip koltuklar, Dijital Gösterge Paneli “Active Info Display”, progresif direksiyon ve 3 renkli ambiyans aydınlatma standart olarak sunuluyor. 20 inçlik alüminyum alaşımlı jantlar, geniş yüzeye sahip panoramik açılır cam tavan, 14 yöne elektrikli olarak ayarlanabilen ön koltuklar ile sürücü koltuğunda masaj özelliği, ısıtmalı direksiyon ve çift renkli nappa deri döşeme diğer opsiyonel donanım seçenekleri arasında.
Yeni VW Arteon, aslında CC’nin devamı gibi algılansa da daha farklı ve daha üste konumlanan bir model olarak markanın amiral gemisi görevini üstlenecek. Şık tasarımına karşın otomobilin ilk bakışta çok belli olmasa da büyük ebatları iç mekanına geçilince daha net ortaya çıkıyor. Coupe formuna rağmen geniş açılan kapılar ve cömert diz mesafesi otomobilin bir makam aracı olarak kullanılması için fazlasıyla geniş. Ayrıca kolay yüklenen ve sınıfındaki en büyük değerlerden biri olan devasa bagaj hacmi uzun yolculuklarda geniş ailelerin her türlü beklentisini karşılayacak kadar büyük.
Bu sınıfta bir otomobili 2 litre güçlü motorlarla kullanmak zaten son derece keyifli. Ancak 240 beygirlik güçlü dizel seçenek, 4MOTION çekiş sistemi ve DSG otomatik şanzımanla birleşince sürüş keyfi zirvelere ulaşıyor. Sürücünün en küçük gaz komutunda adeta şahlanan otomobil, yere sağlam basması sayesinde küçük sarsıntılara bile izin vermeden hızlanıyor. Arteon’un sürüş modları konfordan sporta kadar sürücünün beklentilerine göre tek tuşla değiştirilebiliyor. Seçilen modlara göre aracın sürüş karakteri değişip kullanım tarzı hissedilir şekilde farklılaşıyor.
Arteon’un iç mekan kalitesi, kullanılan malzemelerin seçimi ve gelişmiş konfor güvenlik donanımı sınıfına yakışır şekilde yüksek seçilmiş. Markanın yeni donanım paketleri de Arteon ile birlikte farklılaşıyor. Artık kullanıcının beklentilerine daha uygun şekilde Y şeklinde sınıflandırılan paketler arasında tercih yapmak mümkün olacak. Konu donanımdan açılmışken Arteon’da kullanılan müzik sisteminin beklentisi en yüksek hatta bu profesyonelleri bile etkileyecek kadar başarılı olduğunu vurgulamakta yarar var.
Yeni Arteon görünüş olarak güncel Passat kullanıcıları kadar başka sınıflardan müşteri çekecek. Aracın Türkiye pazarına özgü tek olumsuz yöne iki litre motorlar ve yüksek donanım seviyesinin getirdiği yüksek fiyat demek mümkün. Ancak yıl sonundan itibaren VW ilk kez 1.5 lt 150 beygir gücündeki benzinli motoru Arteon’a adapte edecek. Bu sayede aracın fiyatı çok daha ulaşılabilir hale gelecek. Sonuç olarak tasarımdan donanıma, konfordan prestije kadar yeni Arteon, başta kardeşi Audi A5 olmak üzere BMW 4 Serisi Coupe’ye çok dişli bir rakip olarak yollarımızda boy gösterecek.