İlk kez 2013 yılında kompakt SUV pazarına güçlü bir giriş yapan Peugeot 2008, günümüze kadar 585 bin adetten fazla satarak önemli bir başarıya imza attı. Kapsamlı bir yenilenme operasyonundan geçirilen 2008, artık çok daha iddialı.
SUV GÖRÜNÜMÜ YÜKSELDİ
Yeni Peugeot 2008 başarılı performansını daha ileriye taşımak üzere SUV tasarımını güçlendirerek daha iddialı ve daha çekici bir görünüme sahip oluyor. Çamurluk korumaları, dik konumlandırılmış yeni ızgarası ve kapı çıtaları, sağlamlığını vurguluyor. Yeni Ultimate Kırmızı gövde rengi ise yeni 2008’in gücünü ve enerjisini simgeliyor.
YENİ DONANIM GELDİ
Yeni Peugeot 2008, ürün gamına yeni katılan ‘GT Line’ donanım seviyesi ile segmentinin standartlarına yeni bir bakış açısı getiriyor. Bu yeni donanım seviyesi, yeni özellikleri ile Yeni Peugeot 2008’e daha sportif ve daha zarif bir görünüm kazandırıyor. Peugeot’ya özgü “Peugeot i-Cocpit” ise, 2008’in sezgisel, keskin, esnek ve güvenli sürüş karakterini vurguluyor. Grip Control adaptif çekiş kontrol sistemi, Yeni Peugeot 2008’in farklı zeminlerde sürüş kabiliyetini ve güvenliğini artırıyor. Bu donanım Mud&Snow (Çamur ve Kar) özellikli lastiklerle birlikte sunuluyor, bu sayede kış lastiği gereksinimini de ortadan kaldırıyor. Grip Control, 2008’in sürüş alanını adaptif çekiş kontrol sistemi yardımıyla genişletiyor. Patentli bu sistem 16 cm’lik zemin yüksekliği ve M&S (Kar ve Çamur) özellikli Goodyear Vector lastiklerle birleşince, 2008’e her mevsim ve her zemin şartında hareket kabiliyeti sağlıyor.
Yeni Peugeot 2008’de; Mirror Link sistemi üzerinde geliştirilen Mirror Screen ve Apple Carplay, geri görüş kamerası, Aktif Şehiriçi Güvenlik Sistemi ve Otomatik Park Sistemi gibi sınıfında nadir bulunan ekipmanlar da sunuluyor. Peugeot’nun ödüllü motoru 1.2L PureTech, 110hp versiyonu ile yeni 2008’de EAT6 tam otomatik şanzımanla birleşerek üstün bir sürüş keyfi vaat ediyor. Türkiye’de Temmuz ayında satışa sunulması planlanan Yeni Peugeot 2008, 1.2 Puretech 110Hp EAT6 Tam Otomatik, 1.6 e-HDi MT ve ETG6 olmak üzere üç farklı motor, şanzıman seçeneği ile satışa sunulacak.
ARAZİDE BAŞARIYLA İLERLİYOR
Elini direksiyondan ayırmadan sol eliyle hız sabitleyici (Cruise Control) ve sınırlayıcıyı kontrol edebilen sürücü, sağ eliyle 7 inçlik dokunmatik ekranın Mirror Screen fonksiyonuyla bir telefon araması yapabiliyor. Geri görüş kamerasının görüntüsünün de izlendiği ekranda, Park Asistanı bilgileri izlenip kontrol edilebiliyor. Grip Control çekiş sisteminin 5 modunun seçildiği kontrol düğmesi ise orta konsolda yer alıyor. Grip Control, ön tekerleklerin yüksek tutunma sağlayabilmesi için çekişi zemine göre ayarlıyor. Sistem sürücüyü her zaman kontrolün merkezinde tutuyor, her zeminde hareket kabiliyeti için sürücünün yapması gereken, sistemin zekasına güvenip gerekli anda gerekli modu devreye sokmak oluyor:
Standard mod normal yol koşullarında düşük patinaj aralığına sahip. Snow (kar) modu ön tekerleklerin birbirine uyumlu hızda aktarma yapmasını sağlıyor. Araç 50 km/s hızı geçtiğinde sistem otomatik olarak Standart moda geri dönüyor. All-Terrain modu çamur ve ıslak çimen gibi kaygan zeminlerde güvenle yolculuk etmek için kullanılıyor. Sistem kalkış anında ön aksa en yüksek tutunma için mümkün olan en yüksek torku gönderiyor. LSD (Sınırlı Kaydırmalı Diferansiyel) gibi çalışan sistem köy yolları gibi zeminler için uygun ve 80 km/s hıza kadar devrede kalabiliyor.
Sand (kum) modu ön tekerleklerin patinaj yapmasına izin vererek yumuşak zemin üzerinde ilerleyebilme imkanı tanıyıp batma tehlikesini en aza indirmeye çalışıyor. Bu mod 120 km/s hıza kadar kullanılabiliyor. ESP Off modu sürücüye ESP ve Grip Control’ü tamamen devreden çıkartarak çekişi kendi ayarlama imkanı sunuyor ve 50 km/s hıza kadar devrede kalabiliyor.