Japon üretici Toyota da diğer birçok marka gibi elektrikli araçlara yoğunlaşsa da alternatif teknolojileri de tümüyle yok saymıyor. Bu amaçla marka, ortakları Mazda, Subaru ve motosiklet üreticileri Kawasaki ve Yamaha ile Kasım 2021’de bir ittifak kurdu. Motosiklet üreticisi Yamaha, Toyota adına yakıt olarak hidrojen kullanan bir V8 motor geliştirdi. Beş litre hacimli bu motor, lüks spor coupé Lexus RC F’nin 5.0 litrelik motorunu baz alıyor. Hidrojeni yakıt olarak kullanmak için Yamaha, öncelikle motorun enjeksiyon sistemini değiştirdi ve silindir kafalarını ve emme manifoldunu uyarladı. Sonuç olarak, hidrojen kullanan ve gücü 450 beygire torku da 520 Nm’ye kadar yükselen bir motor çıktı.
Yamaha Motor Başkanı Yoshihiro Hidaka, “2050 yılına kadar karbon nötrlüğü elde etmek için çalışıyoruz” dedi. “Aynı zamanda şirketimizin adı ‘motor’ ve dolayısıyla içten yanmalı motora büyük bir tutkumuz var. Hidrojen motorları, içten yanmalı motora olan tutkumuzu korurken aynı zamanda CO2 nötr olma potansiyeline sahip” açıklaması yaptı.
Japonlar, yeni hidrojen V8’in nerede kullanılacağını henüz açıklamadı. Ancak büyük bir olasılıkla Toyota Yaris GR gibi bir yarış aracında kullanılıp, alınan sonuçlara göre diğer modellere de aktarılacak.