Çok satış mı karlılık mı? Alman otomotiv devi VW, artık dünyanın en çok satan markası olma hedefini bırakıp, karlılığa odaklanacağının ipuçlarını veriyor. Volkswagen Grubu CFO’su Arno Antlitz Financial Times’a verdiği bir röportajda “Satış adetleri ve pazar payından çok kalite ve karlılığa odaklanıyoruz” açıklaması yaptı.
Pandeminin başladığı 2020 yılında VW dünya çapında en çok satan otomobil üreticisi olmayı başarırken, 2021 yılında Toyota bu unvanını geri almıştı. Artık VW bu yarışa çok da önem vermeyeceğini gösteriyor. Grup artık maliyetleri azaltıp, kaliteyi yükseltip, elektrikli araçlar ve yazılım için daha çok kaynak ayırmayı planlıyor. Marka, elektrikli otomobil ve batarya geliştirilmesi için ayırdığı 52 milyar euroluk kaynağa rağmen, satış adetlerinde saldıran bir büyüme planlamıyor. Grup bu amaçlara ulaşmak için anavatanından başlamak üzere üretim tesislerini dönüştürüp, daha verimli ve yüksek teknolojiye uygun hale getiriyor.

Grubun model yelpazesi de yeniden yapılandırılıyor. VW Golf Sportsvagon, VW Sharan ve Seat Alhambra üretiminin durdurulduğu daha önce açıklanmıştı. VW Touran’ın halefi de olmayacak. Grubun küçük otomobilleri VW Up, Seat Mii, Skoda Citigo önümüzdeki yıldan itibaren bantlara veda edecek. Audi de A1 ve Q2’nin halefi olmayacağını onayladı.

Grup, 2025’ten itibaren önden çekişli MEB küçük modelinin ilk modellerini (VW ID.2, biraz daha büyük bir Skoda ve Seat Cupra üretimini planlıyor. Markanın kült modeli Golf’ün 9. nesli 2026 yılında tanıtılacak. Passat sedan üretimine son verilirken, kardeş model Skoda Superb ile aynı hatlarda station versiyon tasarlanıp üretilecek.
Ayrıca Volkswagen, bu yıl Pekin’de düzenlenecek Auto China fuarında elektrikli Passat’ın ( ID.Aero ) üretim versiyonunu göstermeyi planlıyor ve 2026 için Avrupa’da yaklaşık 35 bin Euro’ya satılacak orta sınıf bir otomobil markanın önemli silahlarından biri olacak. Tamamen yeni bir elektronik mimarisi (SSP) ve yazılımı ile değiştirilmiş MEB platformu, yeni kompakt elektrikli otomobillerin de temeli olarak kullanılacak.