Temmuz ayından itibaren yüzde 25 zam gelen zorunlu trafik sigortasında teminatlar da yüzde 10 oranında yükseltildi. Sigortacılık ve Özel Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurumu (SEDDK) tarafından yapılan açıklamaya göre araç rayiç değerleri ve hasar maliyetlerinde yaşanan gelişmeler dikkate alınarak zorunlu trafik sigortası asgari teminat limitlerinin 2 katına çıkarıldığını bildirdi. Yapılan yönetmelik değişikliği ile 1 Temmuz 2022’da itibaren uygulanmak üzere, zorunlu trafik sigortaları kapsamında karşılanan maddi zararlar için geçerli araç başına uygulanan teminat limiti 50 bin TL’den 100 bin TL’ye, kaza başına uygulanan teminat limiti ise 100 bin TL’den 200 bin TL’ye yükseltildi. Ayrıca, yapılan teminat artışı ile birlikte, sağlık giderleri ile sakatlanma ve ölüm teminat limitleri ise 500 bin TL’den 1 milyon TL’ye yükseltildi.
Ayrıca, hibrit ve elektrikli çevreci araçlara verilen destek de yükseltildi. “İklim değişikliğine karşı mücadele kapsamında kararlı adımlar atıyoruz” açıklaması yapan SEDDK, “Düşük veya sıfır emisyonlu araçların zorunlu trafik sigortası fiyatlaması aşamasında pozitif bir ayrışma yaparak bu araçların kullanımının prim indirimi yoluyla teşvik edilmesini hedefliyoruz. Bu amaçla yönetmelikle yapılan düzenleme ile araçların yakıt cinsine ve emisyon değerlerine göre indirim veya artırım uygulama yetkisi yüzde 10’dan 20’ye yükseltildi. Konuya ilişkin teknik çalışmaların tamamlanmasının akabinde ise emisyon değerleri düşük olan bazı araçlara prim indirimi uygulamasına başlanacaktır” denildi.
Uygulamayı desteklediklerini belirten Türkiye Sigorta Birliği (TSB) Genel Sekreteri Özgür Obalı,” 2021 verilerine göre, 25 milyon aracın 20 milyondan fazlası sigortalı. Son bir yılda yedek parça fiyatlarındaki ve araç değerlerindeki yükseliş nedeniyle hasar maliyetleri yüzde 89 civarında arttı. Burada bir düzenleme yapılması zorunluluk halindeydi ve süreçte SEDDK ile görüş alışverişi içindeydik. TSB olarak varoluş amacımız doğrultusunda ürünleri sigortalılarımız lehine geliştiren bu adımları önemsiyoruz” dedi. Özgür Obalı, SEDDK’nin yayımladığı yönetmelikle prim indirim/artırım oranlarına ek olarak araçların yakıt cinsine ve emisyon değerlerine göre yüzde 10 ek artırım/indirim yetkisinin yüzde 20 olarak revize edildiğini, burada daha çevreci araçların prim olarak da teşvik edilmesinin amaçlandığını kaydetti.