Subaru otomobillerinin üreticisi Fuji Heavy Industries Ltd., 14 Mayıs 1966’da ilk olarak Subaru 1000 modeli ile yollara çıkarttığı, yatay yerleşimi sayesinde mükemmel yol tutuşu sağlayan “Boxer” motorunun 50’nci yılını kutluyor. Subaru’nun ikonik Boxer motoru, ilk defa 14 Mayıs 1966’da, Subaru 1000 adındaki kompakt binek otomobilde kullanıldı. O günden bu yana 50 yıldır Subaru, Boxer motorun sağladığı faydaları en üst seviyeye çıkarmaya ve ürettiği araçlara güç sağlamak için bu motoru geliştirmeye devam ediyor. Bugün, Subaru’nun tüm araçlarında Boxer motor bulunuyor. Boxer motorun karşılıklı yatay yerleşimli tasarımında, pistonlar kenardan kenara simetrik olarak birbirlerine dönük şekilde yer alıyor. Birbirinin atalet kuvvetini yok eden karşılıklı pistonlar sayesinde daha az titreşim ve başarılı rotasyon dengesi elde edilirken en yüksek devirlerde bile sarsıntısız bir sürüş sağlanıyor.
Boxer motor, Subaru’nun kendine özgü, Simetrik Sürekli Dört Çeker (SAWD) sistemini destekleyen en önemli bileşenlerden biri olmayı sürdürüyor. Subaru Simetrik AWD sistemi, üstün denge ve çekiş avantajının yanı sıra Boxer motor ile aynı hizada ve simetrik olarak yerleştirilen güç aktarım organları sayesinde ağırlığın dengeli olarak dağıtılmasını sağlıyor. Sistemin sağladığı sinerji, yüksek hızlarda stabilite ve dinamik yol tutuş gibi üst düzey performans unsurlarını da beraberinde getiriyor. Bu motorun adı, içinde bulunan pistonlarının hareketi bir boksörün yumruk hareketine benzediği için Boxer (Boksör) olarak anılıyor.