Otomobil markalarının model adlandırması gerçekten zorlu ve bir o kadar da önemli bir. Günümüzde elektrikli, içten yanmalı motorları bir arada üreten ve neredeyse her sınıfta rekabet eden markalar için model isimlendirmesi daha da hayati önem taşıyor. Alman üretici Audi 2017 yılında yeni bir isimlendirmeye geçtiğinde tüketicilerde önemli bir kafa karışıklığına yol açmıştı.
Marka TFSI ve TDI’nin yanında yer alan performansla ilgili çift sayıları şu şekilde açıklamıştı: “30”, 109 ila 128 beygir arası modelleri, “70” ise en az 536 hp’lik modelleri temsil ediyor. Bu şifre gibi model isimlendirmesi tüketicide bir heyecan yaratmayıp, algıları bozduğundan 7 yıl sonra değiştiriliyor.
Kısa süre sonra Audi çift rakamlı sayıları sadece içten yanmalı modeller için kullanacak. Gelecekte, hala içten yanmalı motorlarla donatılmış tüm serilerin seri tanımında tek sayılar yer alacak. İçten yanmalı motora sahip yeni nesil Audi A4 artık A4 olarak değil, A5 olarak adlandırılacak. Aynı şekilde içten yanmalı motorlu A6, A7 oluyor.
Benzinli veya dizel motorlu modelleri simgeleyen TFSI ve TDI adlandırması da yavaş yavaş yanındaki sayıları kaybedecek.
Son olarak, dört tekerlekten çekişli modeller için Quattro veya özellikle sportif modeller için kullanılan “RS” veya “S” gibi isim ekleri kalıyor. Ayrıca, Elektrikli modeller muhtemelen E-Tron adının son ekini koruyacak.