Şarjlı hibritlerin kralı olacak

0

Volv Car, elektrikli araçlar, çevre ve yeni teknolojiler konusunda idialı hedeflerini birbiri ardına gerçekleştiriyor. Marka ülkemizde de rekabet ettiği tüm sınıflarda büyüme ve en çok satan kablolu şarj edilebilir hibrit otomobil üreticisi olma hedefiyle yıla girdi. Volvo, 2020’de Türkiye satışlarının yüzde 7’lik kısmını oluşturan yaklaşık 300 adet kablolu şarj edilebilir plug-in hybrid model satıp, bu alanda lider olmak istiyor. Bu adedin 150 adedi XC40 T5 Plug-in Hybrid’den, 100 adedi ise XC90 T8 Plug-in Hybrid modelinden gelecek.

Volvo XC40 T5 Plug-in Hybrid, yıl ortasında Türkiye pazarına sunulacak. Şarj edilebilir hibrit versiyonun standart kardeşiyle arasında yüzde 20 fiyat farkı olması planlanıyor.

HER MODELDE OLACAK

Volvo Car Turkey 2019’da 4.155 adet satış gerçekleştirdi. Premium SUV segmentinde sınıf lideri olma hedefindeki markanın 2019 satışlarındaki en büyük artış XC90 ve XC40 modellerinde yaşandı.  2020’de ana modellerinin hepsinde kablolu şarj edilebilir plug-in hybrid versiyon sunan ilk marka olacak Volvo, S90, XC40, XC60 ve XC90 modellerinin hepsinde PHEV güç aktarımı satın alınabilecek. 2040 yılına kadar iklim nötr olmayı hedefleyen Volvo Cars, bu hedef doğrultusunda ciddi yatırımlar yapıyor: Volvo Cars tesislerinin yüzde 80 oranında yenilenebilir elektrikle çalışıyor.

2040 Hedefi: Tamamen Karbon Nötr Olmak

Çevre konusunun dünyanın en önemli gündem maddesi olduğuna inanan Volvo Cars, endüstriye öncü olacak bir karar alarak 2019 yılından sonra üretilecek tüm yeni Volvo otomobillerinde mutlaka elektrikli bir motor (mild hybrid, plug-in hybrid, tamamen elektrikli) olacağını duyurmuştu. Bu stratejiyi pekiştiren bir yaklaşımla; 2025 yılında global satışların yüzde 50’sinin tamamen elektrikli otomobillerden geleceğini açıklamıştı. Volvo Car Turkey Genel Müdürü Sabri Sözen, operasyon tarafında, Volvo Cars 2025 yılı itibariyle karbon nötr üretime geçeceğini söyleyerek uzun dönem hedeflerinden bahsediyor. Sözen, “2040 yılı itibariyle hedefimiz; hem operasyonlarımız ve otomobillerimizle hem de tedarik zincirimizle tamamen karbon nötr olmak. İsveç’in Skövde kentinde yer alan motor fabrikası, şirketin ilk karbon nötr tesisi oldu.  Çevre konularında gerçekleştirdiğimiz sosyal sorumluluk etkinlikleriyle de markamızın vaadini destekliyoruz”dedi.

The fully electric XC40 SUV

Özen, ”Volvo Cars olarak son 10 yılda, egzozdan çıkan CO2 salınımını yüzde 27 azalttık. 2025 yılında geldiğimizde otomobillerimizdeki karbon ayak izini 2018’e göre yüzde 40 daha azaltmayı hedefliyoruz. 2008’den beri bütün Avrupa operasyonlarımız yenilenebilir enerji kaynaklarını kullanıyor. Globalde ise bu oran yüzde 80. Global olarak ofislerimizden ve etkinliklerimizden tek kullanımlık plastikleri çıkararak yaklaşık 20 milyon tek kullanımlık plastiğin kullanımını engelledik. Tek kullanımlık plastiği hayatından ve gerçekleştirdiği tüm organizasyonlarından çıkaran ilk markalardan biriyiz. Amacımız bunu yetkili satıcı ve servis ağımızı da içerecek şekilde genişletmek. Kurulduğumuz yıllardaki insanlar için güvenlik konusundaki sürdürülebilir yaklaşımımızı, artık gezegenimizin de güvenliği sağlayacak şekilde geliştiriyoruz.” diyor.

Türkiye Tamamen Elektrikli Otomobillere Hazırlanıyor

Volvo Car Turkey Genel Müdürü Sabri Sözen’e göre asıl çözülmesi gereken konu, karbon salımın kontrol altına alınması ve yenilenebilir enerji kaynaklarına erişimin yaygınlaştırılması.

Otomotiv dünyasında içten yanmalı motor teknolojisinin artık evriminin son aşamasına gelmek üzere olduğundan, mevzuatın beklediği emisyon değerlerine ulaşmasının gittikçe zorlaştığından bahseden Volvo Car Turkey Genel Müdürü Sabri Sözen’e göre asıl çözülmesi gereken konu, karbon salımın kontrol altına alınması ve yenilenebilir enerji kaynaklarına erişimin yaygınlaştırılması. Bu doğrultuda Sözen, elektrifikasyona dikkati çekiyor ve şunları söylüyor: “Fosil yakıt rezervlerinin de önümüzdeki çeyrek asırda daha da azalacağı gerçeği ve çevresel kaygılar sebebi ile sektör elektrifikasyon olmak üzere daha çevreci enerji kaynaklarına doğru yeni bir yön çizmeye başladı. Bu dönüşümü, otomobilin kullanacağı enerji kaynağının yenilenebilir ve temiz bir kaynak olduğu sürece oldukça önemli bir adım olarak görmekteyim. Elbette otomobil üreticileri bu denklemin sadece bir parçasını oluşturuyor”. Türkiye’de tamamen elektrikli otomobiller için çok çekici bir vergi sistemi bulunduğundan bahseden Sözen, “Tam elektrikli otomobillerin tam manası ile hayatımıza girmelerine henüz zamanımız olduğunu düşünüyorum. Şarj istasyonu ağı ve regülasyonları henüz beklentileri karşılamadığından, vergi avantajına rağmen, insanların bu otomobillere yönelmesi henüz istenen seviyede değil. Bu açığın en kısa sürede kapanacağı inancındayım. Bu süre zarfında beklentimiz, plug-in-hybrid yani şarj edilebilir elektrikli motoru yanında aynı zamanda içten yanmaları motoru da olan ama elektrikli motoru sayesinde 50 km’ye kadar sadece elektrikle gitme imkânı veren otomobillere de teşvikler sunulması. Bu sayede örneğin Norveç’te olduğu gibi tüketicilerin satın alma eğilimlerini hızla bu yöne doğru değiştireceğini görebiliriz” diye ekliyor. Sözen, 2019 yılında toplam pazarın yüzde 1,3’ünün hibrit ve elektrikli otomobillerden oluşturduğunu da ekledi.

2019’daki Amiral Gemisi Modelleri SUV Ailesinden

2019 yılının değerlendirmesini yapan Volvo Car Turkey Genel Müdürü Sabri Sözen, daralan pazarda, premium segmentteki Volvo Car Turkey’in büyüme göstergelerine dikkati çekiyor.  2019 yılında Volvo Car Turkey’in premium segmentteki pazar payının yüzde 12,2 olduğunu söyleyen Sözen, “SUV ailesinin hala en güçlü modeli olmayı sürdüren XC90 yılı 1.034 adet ve segmentinde yüzde 36 pazar payı alarak lider kapattı. XC40 yüzde 128’lik artışla, yılı, 933 satış adetle kapattı. XC40, C SUV premium segmentte pazarın en çok satılan ikinci otomobili oldu.” diyor. Yine 2019 verilerine göre; Volvo Car Turkey E Premium segmentte; S90 ve V90 Cross Country ile pazar payını geçen seneye göre yüzde 3,3 arttırdı. D SUV Premium segmentte ise XC60, yüzde 20’lik pazar payıyla segmentinin en çok satan ikinci otomobili oldu.

2020’de Hedef, Bir Yılda Yapılmış En Büyük Premium PHEV Satışı

Volvo Car Turkey 2019 yılında toplam 4.155 satış adedine ulaşırken, 2020’de satış adedini koruyarak, özellikle SUV segmentindeki üç modelinde de büyümeyi hedefliyor. Volvo Car Turkey, yine 2020’de şu ana kadar bir yılda yapılmış en büyük premium plug-in hybrid satışını kendi satışları içinde yüzde 7 pay ve 300 adet ile gerçekleştirmeyi hedefliyor. Bu adedin 150 adedi XC40 T5 Plug-in Hybrid modelinden, 100 adedi ise XC90 T8 Plug-in Hybrid modelinden gelecek. Bütün ana model otomobil ailesinde plug-in hybrid versiyonu Türkiye’de satışa sunulacak. XC60 ve XC90’da sunulan tüm versiyonlar en az mild hybrid olarak elektriklendirilmiş olacak. 2020 üçüncü çeyrekten sonra tüm S90, V90 Cross Country, XC60 ve XC90 versiyonlarında sadece mild hybrid ve/veya plug-in hybrid sunulacak.

2020 otomotiv sektörü için iyimser beklenti ve hedeflerini sunan Volvo Car Turkey Genel Müdürü Sabri Sözen, “2019’u 387 bin olarak kapatan Türkiye binek pazarı beklentimiz, yüzde 9 artışla 420 bin olacak. En çok artış beklediğimiz segment yüzde 37 ile C SUV Premium segment. Bu segmentte bu sene sattığımız 933 adet XC40’ı gelecek sene yüzde 66 artışla 1.550 bandına çıkarmayı hedefliyoruz. 2019’u XC90 modelimiz ile açık ara lider kapattığımız E SUV Premium segmentte liderliği korumayı hedefliyoruz; 1034 adetle kapattığımız 2019’daki otomobil adedimizi yüzde 16 arttırarak 1.200 adede çıkarmayı öngörüyoruz. 424 adetlik satışla segmentinin en çok satan otomobillerinden biri olan XC60 içinse gelecek sene yüzde 42’lik büyüme ve 600 adet otomobil satışı hedefimiz bulunuyor.” diyor. Sözen 150 adet çok iddialı bir V60 Cross Country hedefleri bulunduğundan da bahsederek, “Bu yıl ilk defa piyasaya çıkaracağımız ürünümüzden oldukça umutluyuz, çünkü Türkiye bir wagon pazarı değil ve bu adetle birlikte Premium D segmentinde en yüksek wagon payını almayı hedefliyoruz. Wagon’daki başarımız 68 adet sattığımız V90 Cross Country’de de ortaya çıkıyor” diyor.

Global Satışlara SUV Damgası

Volvo Cars’ın satışları 2019’da global düzeyde yüzde 9,8 arttı. Şirket 705.452 adet satış gerçekleştirerek tarihinde ilk kez 700 bin barajını geçti. Bu rekorun en önemli oyuncularından XC60, 204.965 otomobil ile Volvo Cars’ın dünyada en çok satılan modeli oldu. Bu modeli, 139.847 adet otomobil ile XC40 ve 100.729 adet otomobil ile XC90 izledi. Elektrifikasyon stratejisine iyiden iyiye yoğunlaşan Volvo Cars’ın, global düzeyde plug-in hybrid otomobil satışları yüzde 22,9 artarak 45.933 adet oldu.

Paylaş.

Yorum Yapın

Copyright 2016 OTOMOBİLPORT