Küçük S Serisi sahnede

0

Alman marka Mercedes’in en çok satan modellerin başında gelen C Serisi, ilk kez satışa sunulduğu 2014’ten günümüze kadar 2.5 milyon adetten fazla satıldı. Ülkemiz de satışları 100 bin adet barajına yaklaşan model tümüyle yenilenen versiyonuyla çıtayı yukarılara taşıdı.

Arka aks yönlendirmesi ile dönüş çapı 40 santimetreden fazla azalarak 11 metrenin altına düşüyor. Söz konusu isteğe bağlı donanımda arka aks yönlendirme açısı 2,5 derece.

Model tarihinde pek çok ilki bünyesinde barındıran W206 kasa kodlu C-Serisi, ilk olarak arka tasarımında bagaj kapağına da taşırılan stop lambaları, tüm motor seçeneklerinde otomatik şanzımanın standart olarak sunulması, ikinci nesil MBUX, opsiyonel arka aks yönlendirmesi ve arka koltuklarında ısıtma fonksiyonu gibi yenilikleriyle seleflerinden ayrılıyor. Yeni C-Serisi’nde, ilk aşamada 170 ile 265 BG aralığında, tamamı dört silindirli benzinli ve dizel motorlardan oluşan güç üniteleri, ikinci nesil entegre marş jeneratörüne (ISG) sahipler. Mercedes-AMG Petronas Formula 1 ekibiyle birlikte geliştirilen yeni turbo beslemesi ile çok daha verimli olan motorlar, her zamankinden düşük emisyon oranlarını karşılayabiliyorlar.

Duyusal sadelik tasarım anlayışına göre şekillendirilen Yeni C-Serisi, geleneksel Sedan formuyla Premium D-Segmenti’nin yıldızı olmayı sürdürüyor. 6 derece kadar eğimli yapısıyla sürücü odaklı ve sportif bir görünüm sağlayan yüksek çözünürlüklü LCD ekranlar iç mekan mimarisini ön plana çıkartıyor.

W206 kodlu Mercedes yeni C Serisi ülkemiz pazarına yılın son çeyreğinden itibaren satışa sunulacak.

Yeni S-Serisi’nden aktarılan ikinci nesil MBUX (Mercedes-Benz Kullanıcı Deneyimi) bilgi-eğlence sistemi, çok daha gelişmiş komutları algılıyor ve öğrenmeye devam ediyor. Tamamı 4 silindirli, benzinli ve dizel motorların tümünde 9G-TRONIC otomatik şanzıman standart olarak sunularak manuel şanzıman seçeneğine son veriliyor.

Yeni C-Serisi’nde 20 BG ek güç ve 200 Nm fazladan tork kullanıma sunan ikinci nesil entegre marş jeneratörüne (ISG) sahip dört silindirli benzinli motor (M 254), ilk kez kullanıma sunuluyor. Enerji geri kazanımı ve süzülme gibi fonksiyonların da katkısıyla benzinli motor çok daha verimli bir yapı ortaya koyuyor. Mercedes-Benz, M 254 ile ilk kez dört ve altı silindirli benzinli ve dizel motorlardan oluşan modüler motor ailesinin tüm yeniliklerini bir araya getiriyor.

Sürücü kokpitini yüksek çözünürlüklü bir LCD ekran domine ediyor. Havada süzülüyor gibi duran ekran, kokpitin geleneksel yuvarlak göstergeli ekranlarından farklı görünmesini sağlıyor. 10,25 inç (26,0 cm) ve 12,3 inç (31,2 cm) olmak üzere iki ekran boyutu seçeneği bulunuyor.

Kabin içerisindeki dijitalleşme orta konsolda da devam ediyor. Araç fonksiyonları yüksek çözünürlüklü dokunmatik ekran üzerinden yönetiliyor. Dokunmatik ekran da havada süzülüyor gibi görünüyor. Gösterge ekranı gibi orta konsoldaki ekran da sürücü odaklı bir tasarım sunuyor. Standart olarak sunulan 9,5 inçlik (24,1 cm) ekran dışında isteğe bağlı olarak 11,9 inçlik (30,2 cm) bir ekran da tercih edilebiliyor.

Ön koltukların isteğe bağlı masaj fonksiyonunun etki alanı genişledi ve tüm sırt bölgesini kapsıyor. Koltuk sırtlığındaki sekiz adet kese, mümkün olan en iyi rahatlamayı sağlıyor. Sürücü tarafında, keseye entegre, dört motorlu bir titreşim masajı da bulunuyor. Ayrıca ilk kez Sedan ve Estate gövde tipinde arka koltuk ısıtması da sunuluyor.

Ülkemiz pazarında en çok satan modeller 1.4 lt benzinli motorlu versiyonlar olacak. Yeni C Serisi’nde 2 lt hacimli 200 ve 265 beygir (C220d ve C300d) dizel versiyonlar da bulunuyor. Ancak yüksek vergi oranları yüzünden otomobilin fiyatı da aşırı derecede artış gösteriyor.

 

 

Paylaş.

Yorum Yapın

Copyright 2020 OTOMOBİLPORT