Hyundai’nin D SUV sınıfındaki temsilcisi Santa Fe, tümüyle yenilenerek ülkemiz pazarındaki yerini aldı. İlk neslinin yollara çıkmasının üzerinden 24 yıl geçen modelin adını aldığı Amerikan şehri gibi yeni tasarımı da Amerikalı tüketicilerin beklentileri doğrultusunda şekillendirilmiş.
Ülkemiz pazarına yeni sunulan 5 nesil modelde 1.6 lt benzinli hibrit toplam 215 beygirlik motor kullanılıyor. Kaslı bir tasarıma sahip modelin far, stop lambaları, direksiyon simidi başta olmak üzere toplam 100 ayrı bölümümde H logosu kullanılmış.
7 kişilik oturma düzeni, dijital iç dikiz aynası, 8 farklı USB C girişi, 10 havayastığı gibi özellikler D SUV’un öne çıkan başlıca özellikleri arasında yer alıyor.
12.3 inç kavisli ekran ve direksiyondan kontrol edilen vites kolu, akıllı rejenatif fren sistemi son derece kullanışlı. 628 olan bagaj hacmi tüm koltuklar yatırınca 2253 lt gibi büyük bir hacime ulaşıyor.
Dört tekerlekten çekiş sistemine sahip, 6 ileri tam otomatik şanzımanlı, 1.6 lt tam hibrit benzinli motor 215 beygir güç, 367 Nm tork üretiyor. Sıfırdan 100 km/s hıza 9.3 sn’de çıkan modelin son hızı 180 km/s. İki tonluk bir araç olmasına rağmen yeni model 100 km’de 7.3 litre tüketim değerine sahip.
Tek donanımı bulunan model 3.995.000 TL fiyat etiketiyle satılıyor.
SANTA FE, normal konumda 628 litre bagaj hacmi sağlıyor. Arka sıra koltuklar yatırıldığında da tam üç bisikleti aynı anda sığdırabilecek dikey bir depolama alanı, yani 2.253 litrelik bir hacim sunuyor. Kolay eşya yükleme ve boşaltma için standart yüksekliği ayarlanabilir akıllı elektrikli bagaj kapağıyla gelen SANTA FE, arka bölümde 220V güç çıkışı ve USB-C modülü gibi kullanışlı özelliklere sahip. Bu arada ikinci sıra koltuklarda havalandırma menfezi, en arkadaki koltuklardaysa klima kontrol ünitesi bulunuyor.
Müzik sisteminde de oldukça iddialı olan Yeni SANTA FE, BOSE Premium ses teknolojisini kullanıyor. Subwoofer da dahil olmak üzere 12 adet yüksek performanslı hoparlörle üstün bir müzik keyfi sunan BOSE Premium ses sistemi, gerçek anlamda sürükleyici bir ses deneyimi sağlıyor.
Yeni SANTA FE, Türkiye’de farklı kullanım tarzlarına da olanak sağlayan güçlü bir benzinli turbo hibrit motor seçeneğiyle sunuluyor. Verimli bir performansa ve aynı şekilde düşük yakıt tüketimine sahip 1.6 litrelik turbo beslemeli motor, 1.49 kWh’lık bataryaya sahip elektrik motoruyla kombine ediliyor.
Böylelikle tam 215 beygir güç üreten hibrit otomobilin maksimum torku ise 367 Nm. Yeni SANTA FE, 0’dan 100 kilometre hıza 9.8 saniyede çıkarken ortalama olarak da 7.3 lt yakıt tüketiyor. Hyundai’nin üstün dört tekerden çekiş teknolojisi, Yeni SANTA FE modelinde de kullanılıyor. Akıllı dört çeker sistem, yol ve sürüş şartlarına göre tekerleklere iletilen gücü sensörler sayesinde otomatik olarak gerçekleştiriyor.
Tork konvertörlü 6 ileri otomatik şanzımanla desteklenen 1.6 litrelik motor, Hyundai’nin hibrit teknolojisine olan bağlılığını da kanıtlamış oluyor. Hibrit Marş Jeneratörü (HSG), genel performansı artırmak için yeni bir soğutma tasarımı ve yüksek verimli kalıcı mıknatıs içeriyor. Çekiş motoru, verimliliği ve performansı en üst düzeye çıkarmak için tasarlanmış olup pürüzsüz bir sürüş deneyimi sağlıyor.