Alman marka Opel hedeflerini büyüttü. Daha önce İzmir Torbalı’daki üretim tesisinin de katkısıyla marka bilinirliği yüksek olan Opel’in en yüksek altı pazarı içinde yer alan Türkiye’de daha da yükselmeyi planlıyor. Opel Türkiye’nin şu anda globalde markanın beşinci pazarı olduğunu açıklayan Opel Türkiye Genel Müdürü Emre Özocak, “Satış adetlerinde İspanya’yı geçmiş, İtalya ve Fransa’ya yaklaşmış durumdayız. Opel’in globaldeki toplam satışlarının yüzde 6’sını Türkiye gerçekleştiriyor. 2023 yılı için 52 bin adetlik toplam satış, yüzde 6.5 pazar payı ve yüzde 25 büyüme hedefliyoruz. Bu sonuçlarla Opel Türkiye olarak İtalya’yı geçip üçüncü sıraya yükselmeyi planlıyoruz” açıklaması yaptı.
CORSA SINIF LİDERİ
“Corsa ile Türkiye’de hızlı bir büyüme yaşıyoruz” diye konuşan Özocak, “Modelin sınıfındaki pazar payı yüzde 10’a ulaştı. 10 bin adetli satışlarla Corsa, ithal modeller arasında birinci, toplam satışlarda üçüncü sırada. Ayrıca Astra Sedan’nın üretimden kalkmasıyla birlikte SUV’a odaklandık. Şu anda Opel, Türkiye’de satılan SUV araçlar içerisinde ilk 5’teki yerini almış durumda. SUV satışlarımızı 20 bin adede çıkarttık. Bir önceki seneye göre hedefleri neredeyse ikiye katladık. 10 bin adetle Crossland ise 2022’de bizim en çok sattığımız model oldu. Geçen sene lansmanını yaptığımız Astra ve Grandland, 2023 yılı için bizim odak noktalarımız olacak” dedi.
ASTRA ELEKTRİK YIL SONUNDA
Özocak, “Ticari araçlarda 2023’te de büyümeye devam edeceğiz. İlk etapta, önceki seneye göre yüzde 25 büyüyeceğiz ve bu büyüme her yıl artarak devam edecek. Ticari araç pazarından da ciddi bir pay almak istiyoruz. Artık hafif ticari araçlar ürün gamımız oluştu. HTA’da ilk 10 içinde 8. sıradayız. Ama ilk 5 her zaman bizim için odak noktası. Markamızı HTA’da ilk 5’e taşımak için elimizden geleni yapıyoruz” diye konuştu.
Özocak, “2023 yılı için 25 bin-30 bin bandında bir elektrikli araç toplam pazarı öngörümüz var. Corsa ve Mokka elektrikli modelimizden geçen yıl 85 adet satış yaptı. Tedariğe bağlı olarak elektrikli modellerde de satışlarımızı yükseltip, burada ilk 5 marka arasında yer almak istiyoruz. Üçüncü çeyrekte Astra Elektrik ülkemiz pazarında satılacak” dedi.
GELEN HER OPEL SATILDI
Özocak, “Şu anda şubata sipariş alıyoruz. Biz gerçekten yakın vadeyi gerçekçi koşulla satıp teslim etmeye çalışıyoruz. Ocak ayını 3.000 ile kapatacağız. Ama çok kuvvetli bir trend var. Yani biz bunu showroom trafiğimizden hissediyoruz, web sitesi trafiğimizden hissediyoruz. Web sitesinde özellikle baktığımız, gelen ziyaretçi sayısı, fiyat listelerini kontrol etme sayısı ve bir de üçüncü parametremiz de fiziki showroom trafiği ve telefon trafiği Bu parametreleri böyle kontrol ettiğimizde normal bir ocak ayında olması gerekenin iki katı bir hacim var. Ama ocak ayı yine markaların bulunabilirliği kapsamında muhtemelen 50 bin bandında bir yerlerde finalize olacak ki bu bile herhalde gelmiş geçmiş ocak aylarına göre yüksek bir hacim. Bu da müşterinin trafiğinin önceki dönemlere göre daha yüksek olduğunu gösteriyor. O yüzden şubatta muhtemelen daha pozitif geçecek. Biz şunu görüyoruz. Şubat ayı için üretimden çıkan araç sayımı biliyorum. O yüzden şubat da kuvvetli bir ay olacak bizim için. Ocaktan daha büyük bir adet sağlayacağız pazara” dedi.
Global tanıtımı yapılan şarj edilebilir hibrit Astra’nınsa Türkiye pazarına ithalatı şu anda planlanmıyor. Opel’in sportif elektrikli modeli yeni Astra GSe, 4 silindirli, 1.6 litre hacimli 180 beygirlik benzinli motor, 81,2 kW/110 beygir elektrik motoruyla birlikte kullanılarak performans tutkunlarına sesleniyor. Beş kapılı hatchback model 0’dan 100 km/s hıza 7,5 saniyede hızlanıyor ve 235 km/s (Tamamen elektrikli 135 km/s) son hıza ulaşıyor. Bununla birlikte 12,4 kWs lityum-iyon batarya sayesinde Astra GSe, 64 kilometreye kadar emisyonsuz yol kat edebiliyor.
4 silindirli ve 1,6 litre hacimli benzinli motor 133 kW/180 HP güç üretiyor. Benzinli motoru 81,2 kW/110 HP elektromotor destekliyor. Böylece ortaya 165 kW/225 HP sistem gücü ve maksimum 360 Nm tork çıkıyor. Tüm bu verilerle yeni Astra GSe, sınıfının standartlarını belirliyor. Beş kapılı hatchback model 0’dan 100 km/s hıza 7,5 saniyede hızlanıyor ve 235 km/s (Tamamen elektrikli 135 km/s) maksimum hıza ulaşıyor. Bununla birlikte 12,4 kWs lityum-iyon batarya sayesinde Astra GSe, WLTP’ye göre yerel olarak 64 kilometreye kadar emisyonsuz yol kat edebiliyor. Yeni Astra GSe’de, 3,7 kW entegre şarj cihazı standart olarak geliyor. 22 kW duvara entegre şarj modülü ile yaklaşık 2 saatte tam şarj olabiliyor.
Yeni modeller aynı zamanda sürücü odaklı kurulum noktasında çıtayı en yukarıya çıkartıyor. Diğer Astra versiyonlarıyla karşılaştırıldığında GSe versiyonları çok daha çevik ve çok daha hassas sürüş özellikleri sergiliyor; direksiyon, süspansiyon ve frenler sürücünün emirlerine anında yanıt veriyor.
Alman otomobil üreticisi, yeni Opel Astra GSe versiyonlarını 10 milimetre alçaltılmış özel bir şasi ile donatarak performans odaklı sürüş özellikleri elde ederken, yakın rakipleriyle karşılaştırıldığında; viraj alırken, fren yaparken ve her Opel gibi yüksek hızlı otoyol sürüşlerinde üstün denge sunuyor.