Premium otomobil üreticisi Lexus, her yıl düzenlenen Kenshiki Forum’da geleceğin lüks otomobillerini değiştirecek yeni teknolojilerini ve yeni nesil tam elektrikli araçlarını gösterdi. Elektrifikasyon yol haritasını aktaran Lexus, 2035’te tam elektrikli bir markaya dönüşürken, 2030’da ise Avrupa’da tam elektrikli marka olmayı hedefliyor. Lexus bu yıl Avrupa’daki yeni otomobil satışlarının yaklaşık 74 bin adede ulaşmasını öngörüyor. Bu rakam 2022 yılı performansına göre yaklaşık yüze 50’lik bir artış anlamına geliyor ve Lexus’u en hızlı büyüyen premium markalardan biri yapıyor.
Bu başarı, son iki yılda neredeyse tamamen yenilenen güçlü bir model yelpazesine dayanıyor. Ürün yelpazesi, büyük önem taşıyan D ve E premium SUV segmentlerinde hibrit, plug-in hibrit ve tam elektrikli güç aktarma organları seçenekleri sunan NX, RX ve RZ olmak üç yeni modeli içeriyor.
Lexus LF-ZC (Lexus Future Zero-emission Catalyst) konsepti, 2026 yılında yollara çıkması planlanan üretim versiyonu sedanın ipuçlarını veriyor.
Kenshiki’de gösterilen bir diğer konsept olan LF-ZL (Lexus Future Zero-emission Luxury), mobilitenin, insanların ve toplumun kesintisiz bir şekilde entegre edilebileceği geleceğe bir bakış sunuyor. Sürüş deneyimi her sürücüye göre uyarlanacak şekilde, sürücünün alışkanlıklarını öğrenerek ve etkileşim kurarak kişiselleştirilmiş önerilerde bulunabiliyor.
Kabinde üretim malzemesi olarak bambu kullanımı, Japon geleneğine gönderme yaparken aynı zamanda sürdürülebilir bir yaklaşımı da yansıtıyor. Bu hızlı büyüyen bitkinin endüstriyel kullanımı doğayı korumak için de önem taşıyor.
Manuel şanzımanlı elektrikli heyecanı
2024 yılında ise, RZ ürün yelpazesi yeni bir önden çekişli versiyonu içerecek şekilde genişleyecek. Ardından One Motion Grip elektronik direksiyon seçeneği ilk kez sunulacak. Aynı zamanda Lexus’un sürüş keyfine odaklanma hedefinin bir parçası olarak tam elektriklilerde manuel şanzıman hissini ve çalışmasını sağlayan bir sistem de planlanıyor. Araç dışarıdan bakıldığında diğer elektrikliler kadar sessiz olacak, ancak sürücü motor sesi ve titreşimler de dahil olmak üzere manuel şanzımanlı bir aracın tüm keyif veren hislerini yaşayacak.