Tofaş’ın 1 milyar dolar harcayarak geliştirdiği Egea modeli, Avrupa’nın ardından Dodge Neon markasıyla Meksika pazarına gönderilmeye başlanacak.
Tofaş fabrikasında bantlardan çıkan markalara bir yenisi daha eklendi. Tofaş’ın, üretim yaptığı marka sayısı, Fiat, Ram, Peugeot, Citroen, Opel ve Vauxhall’dan sonra yeni başlayacak Dodge ile birlikte yediye yükseldi. Toplam 1 milyar dolar yatırımla hayata geçen Fiat Egea projesi, Sedan, Hatchback ve Station Wagon ile birlikte 2023’e kadar 1.2 milyon adet üretilecek. Toplam 10 milyar dolarlık ihracat hedefi olduğunu vurgulayan Tofaş CEO Cengiz Eroldu, “Dodge markamızla birlikte hedeflerimize daha da yaklaşıyoruz” açıklaması yaptı.
Kuzey ve Güney Amerika dahil bütün Amerika kıtasında çok güçlü bir mirasa sahip Dodge markasının da ihracat portföyümüze katıldığını duyurmaktan büyük mutluluk duyuyorum” diye konuşan Eroldu, “Dodge markasıyla ilk etapta Meksika pazarına giriyoruz. Meksika önemli, köprü bir pazar. Rekabetin çok yaşandığı ve Türkiye’den daha büyük bir yapıya sahip. Meksika’da yılda 1.4 milyon adet araç satılıyor. Buna karşın yıllık 3 milyon adetlik üretim kapasitesiyle Meksika’daki otomotiv endüstrisi Türkiye’den misliyle daha büyük bir yapıya sahip. Dodge ile Meksika pazarına elbette yine gururumuz Egea modelimizle giriyoruz. Türkiye’de üretilen Egea Sedan modelimiz, Dodge Neon adıyla bu pazara ihraç edilecek.
SADECE BENZİNLİ MOTORLA GİDECEK
Meksika pazarına yapılacak Dodge Neon ihracatının bu yıl içinde başlaması planlanırken, sadece benzinli motorlu versiyonların gönderileceği açıklandı. Dodge Neon olarak gönderilecek aracın otomatik şanzımanlı versiyonları Meksika pazarındaki yerini alacak. EGEA satışlarının çok hızlı gittiğine vurgu yapan Eroldu, “Türkiye’de kısa sürede 8 bin 500 adetlik satışa ulaşırken, Türkiye pazarı da dahil, EMEA Bölgesi’nde 20 bin adetlik toplam sipariş aldık. Ailenin tamamlanmasıyla birlikte, Avrupa ve Türkiye’de C segmentinde, Fiat markası açısından çok daha iyi sonuçlar elde edileceğini öngörüyoruz” dedi.