Mercedes-Benz’in yeni spor modeli CLE Coupé, C-Serisi ve E-Serisi’ni bir araya getirerek yepyeni bir konsept oluşturuyor. Geçen yılın son çeyreğinde satışa sunulan CLE Coupe Türkiye pazarındaki yerini alırken, Cabriolet versiyon ikinci yarıda satışa sunulacak. 2.0 lt 250 beygir güç 400 Nm tork üreten entegre marş jeneratörü ve 48 volt elektrik sistemli yarı hibrit CLE 300 4MATIC 4 milyon 634 bin TL fiyat etiketine sahip.
Uzun dingil mesafesi, aerodinamik A sütunu, kısaltılmış ön tampon bölgesi ve uzatılmış arka tampon bölgesi, belirgin omuz çizgisi ve büyük tekerlekler, Mercedes-Benz ile özdeşleşen nitelikleri ön plana çıkartıyor. Tamamen yeni CLE Coupé, sportif ve zarif gövde yapısını Mercedes-Benz’in rafine tasarım dili ile birleştiriyor.
4.850 mm uzunluğu, 1.860 mm genişliği ve 1.428 mm yüksekliği ile yeni CLE, orta sınıfın en büyük coupé modeli. 25 mm daha uzun aks mesafesiyle CLE Coupé, C-Serisi Coupé’ye kıyasla çok daha fazla alan sunuyor. Özellikle arkada yolcular 10 mm daha fazla baş, 19 mm daha fazla omuz/dirsek ve 72 mm daha fazla diz mesafesine sahipler. Bagaj ise 60 litre daha fazla hacme sahip.
İç mekânda yer alan 12,3 inç tamamen dijital gösterge paneli ile dikey yapıda, sürücüye 6° dönük 11,9 inçlik merkezi ekranda tüm kontrol sizde. Sizi çevreleyen ambiyans aydınlatmasına ek olarak CLE için özel olarak geliştirilen entegre spor ön koltuklar dikkat çekiyor. Burmester® 3D surround ses sistemi ile ön koltuk başlıklarında yer alan iki hoparlör, Dolby Atmos ve Spatial Audio ile sürükleyici bir müzik deneyimi sunuyor.
Kolay-Giriş işlevine sahip ön koltukların kilidi kapı kolu kullanılarak değil, koltuk sırtlığının üst kenarına tasarımsal bir şekilde yerleştirilmiş zarif bir kayış ile açılıyor.
CLE Coupé, yeni E-Serisi’nde yer alan çok sayıda dijital yenilikten de yararlanıyor. Yeni elektronik mimarisi ve üçüncü nesil MBUX bilgi-eğlence sistemiyle en akıllı coupé olan CLE, teknolojik lüksün tüm imkânları ile kullanıcıları buluşturuyor. Tamamen yeni CLE Coupé, hibrit mimarisi ile verimlilikte de standartları belirliyor. Tüm motor seçenekleri entegre marş jeneratörü ve 48 volt elektrik sistemi ile sunuluyor.
Şasi standart olarak yere 15 milimetre daha yakın. Standart Teknik paket ile sunulan, sertliği seçilebilen süspansiyon sistemi ile arka aks yönlendirme sistemi, sportif sürüş ile konforu bir araya getiriyor. Arka aks yönlendirme sistemi ile arka aks dönüş açısı 2,5 dereceye kadar çıkarak dönüş çapını yaklaşık 50 cm kısaltıyor. Yeni CLE Coupé, daha büyük boyutlarına rağmen C-Serisi Coupé’ye kıyasla daha küçük bir dönüş çapına sahip (11,2 metre yerine 10,7 metre).
Çok sayıda sürüş destek sistemi sürüş güvenliğini destekliyor. ATTENTION ASSIST, Aktif Fren Yardımcısı, Aktif Şerit Takip Yardımcısı ve 360° kamera ile Park Paketi, DISTRONIC, Aktif Takip Yardımcısı gibi önemli işlevler standart olarak sunuluyor.
Yenilikçi 4 silindir 4MATIC güç aktarım sistemi
190 kW gücündeki CLE 300 4MATIC (WLTP: ortalama yakıt tüketimi: 7,6-7,0 lt/100 km; ortalama CO2 emisyonu: 173-159 gr/km). M 254 2,0 litre hacimli motor çok sayıda ileri mühendislik çözümünü bünyesinde barındırıyor. NANOSLIDE® silindir kaplaması, CONICSHAPE® silindir honlaması (trompet honlama), değişken akışlı turbo besleme ve motora entegre egzoz gazı arındırma çözümleri bunlardan bazıları. Ayrıca, 190 kW’lık motor, iki kademeli valf kaldırma sistemi CAMTRONIC ile daha yüksek güç üretimi sağlıyor.
Sunulan motor seçeneği
CLE 300 4MATIC | ||
Hacim | cc | 1.999 |
Güç | kW/PS | 190/258 |
d/d | 5.800 | |
Ek güç, EG boost | kW/PS | 17/23 |
Tork | Nm | 400 |
d/d | 2.000-3.200 | |
Ek tork EQ boost | Nm | 205 |
Ortalama yakıt tüketimi (WLTP) | l/100 km | 7,6-7,0 |
Ortalama CO2 emisyonu (WLTP) | g/km | 173-159 |
Hızlanma 0-100 km/s | s | 6,2 |
Maksimum hız | km/h | 250 |