Anadolu Grubu bünyesinde faaliyetlerini sürdüren Çelik Motor, uluslararası marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance tarafından hazırlanan “TURKEY100 – Türkiye’nin En Değerli Markaları” araştırmasında, marka değerini en çok yükselten 4 şirket arasında yer aldı. Araştırmanın sonuçlarına göre Çelik Motor, en değerli markalar arasındaki konumunu yüzde 38 oranında dikkat çekici bir artışla 76. sıradan 64. sıraya yükseltti. 2015 yılında 1 milyar 436 milyon TL’ye ulaşan cirosuyla bir önceki yıla göre %36 oranında büyüme başarısı gösteren Çelik Motor, 2016 yılında da büyümesini sürdürüyor.
Brand Finance’in önemi
Pazarlama ve finans alanları arasında köprü kurmak amacı ile 1996 yılında faaliyetlerine başlayan Brand Finance’ın yaptığı araştırmalar “tarafsız ve bağımsız” özellikleri nedeniyle büyük önem taşıyor. Her yıl dünyanın en büyük markalarından hangilerinin en güçlü ve değerli olduğunu ölçen Brand Finance’ın yayınladığı raporlardan biri de Türkiye’deki şirketleri masaya yatırıyor.
Temel veri kaynağı KAP
“TURKEY100 – Türkiye’nin En Değerli Markaları” araştırmasının temel veri kaynağını Kamuyu Aydınlatma Platformu’nda (KAP) yayımlanan konsolide mali tablolar oluşturuyor. 100 markalık listenin yüzde 80 – 85’ine ait veriler KAP’tan temin ediliyor. Geriye kalanı ise şirketlerin doğrudan ilettiği verilerden elde ediliyor.