Renault Markası, Renaulution planı kapsamında “Uluslararası 2027 Stratejisini” tanıttı. Renault, 2027 yılına kadar markayı en fazla değer yaratan segmentlerde konumlandırmak için C ve D segmentlerinden beş araçla birlikte, uluslararası pazarda sekiz yeni modeli piyasaya sürmek için 3 milyar Euro yatırım yapacak.
Renault, uluslararası pazarlarda da 2027 yılına kadar elektrikli veya hibrit versiyondaki her üç araçtan birini satmayı hedefliyor. Bu ürün atağı, müşteriler için değer yaratan ve markanın daha rekabetçi olmasını sağlayacak iki platformla gerçekleştirilecek.
Markanın açıkladığı 8 model, Renault’nun Avrupa dışındaki 4 ana üretim merkezinde üretilecek. Türkiye, Brezilya, Fas ve Hindistan yeni platformu paylaşacak ülkeler olarak öne çıkacak.
2027’de satılacak araçların üçte biri elektrikli ve hibrit olacak. Yeni platformda üretilecek araçlar benzinli, hibrit, tam hibrit, LPG ve elektrikli olacak. Geliştirilen yeni platform ayrıca dört tekerlekten çekiş sistemi de sunacak. Satışlarının yüzde 43’ünu uluslararası pazarlarda gerçekleştiren Renault, 2022’de toplam 634 bin 124 adetle dünya çapında en çok araç satan Fransız otomotiv markası konumunda.
Markanın ilk on pazar sıralamasında Fransa’nın ardından Brezilya 2. sırada gelirken, dördüncü en büyük pazar olan ülkemize yeni model müjdesi geldi.
YENİ MODEL C SUV
Açıklanan plana göre Oyak Renault, Bursa fabrikasında yeni platform üzerine yepyeni bir araç üretimi devreye alınacak. Detayları yıl sonunda İstanbul’da gerçekleştirilecek toplantıyla açıklanacak yeni modelin C SUV olması, hibrit motor seçeneğinin de sunulacağı yeni modelin 2024 yılı ilk çeyrekten itibaren bantlardan inmesi bekleniyor. Yıllık üretim kapasitesi 380 bin adet olan Oyak Renault fabrikasında ilk 9 ayda 250 bin araç üretildi. Megane Sedan üretiminin Karsan’a aktarılmasıyla birlikte fabrikada Clio ve Mitsubishi için Colt üretimi devam ediyor. Yeni modelle birlikte 3 ayrı model bantlardan inip büyük çoğunluğu Avrupa’ya gönderilecek.
Yeni çıkacak araçlar için karbon emisyonlarının azaltılması da “Renault markası uluslararası 2027 stratejisi”nin ana hedefleri arasında yer alıyor. Halihazırda Brezilya ve Türkiye’de mevcut olan Megane E-Tech %100 Elektrikli modeli gibi, E-Tech elektrikli modellerini başka birçok ülkede piyasa sürmesiyle bu hedefini gerçekleştirecek. Marka, böylece 2027 yılına kadar Avrupa pazarı dışında uluslararası pazarlarda da elektrikli veya hibrit versiyonu olan her üç araçtan birini satmayı hedefliyor.
Güney Kore’deki üst düzey segmente özel CMA platformu
CMA, yani Kompakt Modüler Mimari platformu, Renault Group ve Geely Holding Grubu’nun 2022’de
imzaladığı bir ortaklığa dayanıyor. Platform, iki ve dört çekişli üst düzey D ve E segmenti modeller için
kullanılacak ve çoğu durumda hibrit güç aktarma organlarıyla birlikte satışa sunulacak.
Bu araçlar Seul’deki mühendislik merkezi tarafından tasarlanacak ve Busan’daki fabrikada üretilecek. Bu
platformda geliştirilen ilk Renault Korea Motors aracı, 2024 yılının ilk dönemi sonunda tanıtılacak.