Çinli otomobil üreticisi BYD’nin Kıdemli Başkan Yardımcısı Stella Li, şirketin önümüzdeki beş yıl içinde otomotiv sektörünün lider teknoloji markası olarak görülmeyi hedeflediklerini açıkladı.
“Beş yıl sonra tüketicilerin BYD’yi Avrupa markalarından biri olarak görmesini istiyoruz ve BYD’yi düşündüklerinde onu otomotiv endüstrisinin Apple’ı olarak düşünmelerini istiyoruz,” dedi. Avrupa’da Goodwood Festivali, Euro 2024 gibi büyük organizasyonlara sponsorluğa devam edeceklerini belirten Li, Avrupa çapında büyümelerine hız vereceklerinin altını çizdi.
Avrupa’da sattıkları tüm modelleri Avrupalı tüketiciler için Avrupa’da üreteceklerini de vurgulayan Li, BYD küresel bir şirket ve stratejimiz farklı bölgelerde yerelleşmek, bu nedenle BYD uygulanan bazı yüksek tarifelerin olmadan önce de yatırım planladıklarını açıkladı.
Macaristan’dan sonra yaklaşık 1 milyar dolarlık yatırımla Manisa fabrikası için start veren marka 2025 yılından itibaren bu tesislerde ürettiği otomobilleri Avrupa pazarlarında satacak.