• HABERLER
  • YENİ MODEL
  • TEST / SÜRÜŞ
  • KAMPANYA
  • MAGAZİN
  • FUAR
  • MARKALAR
    • ALFA ROMEO
    • ASTON MARTIN
    • AUDI
    • BMW
    • BENTLEY
    • BUGATTI
    • CITROEN
    • DACIA
    • FERRARI
    • FIAT
    • FORD
    • HONDA
    • HYUNDAI
    • INFINITI
    • JAGUAR
    • JEEP
    • KIA
    • LADA
    • LAMBORGHINI
    • LAND ROVER
    • LEXUS
    • MASERATI
    • MAZDA
    • MERCEDES
    • MINI
    • MITSUBISHI
    • NISSAN
    • OPEL
    • PEUGEOT
    • PORSCHE
    • RENAULT
    • SEAT
    • SKODA
    • SMART
    • SSANGYONG
    • SUBARU
    • SUZUKI
    • TOYOTA
    • VOLKSWAGEN
    • VOLVO
  • OTO PAZAR
  • DAHA FAZLASI
    • VİDEO HABER
    • TEKNOLOJİ
    • MOTOSİKLET
SON EKLENENLER

Uzay gemisi değil 9 kişilik MPV

25 Mayıs 2022

Yeni CEO göreve başladı

25 Mayıs 2022

Otoyoldaki lüks yat

24 Mayıs 2022
Facebook Twitter Instagram
KISA KISA
  • Uzay gemisi değil 9 kişilik MPV
  • Yeni CEO göreve başladı
  • Otoyoldaki lüks yat
  • Yeni logo önce yeni 308’de
  • En maceracı Skoda Türkiye’de
  • Türkiye’nin ilk batarya onarım merkezi
  • 2024’te ABD’de yola çıkıyor
  • 8 kişilik arazi ustası
Otomobilport Otomobilport
  • HABERLER
  • YENİ MODEL
  • TEST / SÜRÜŞ
  • KAMPANYA
  • MAGAZİN
  • FUAR
  • MARKALAR
        • ALFA ROMEO
        • ASTON MARTIN
        • AUDI
        • BMW
        • BENTLEY
        • CITROEN
        • BUGATTI
        • DACIA
        • FERRARI
        • FIAT
        • FORD
        • HONDA
        • HYUNDAI
        • INFINITI
        • JEEP
        • JAGUAR
        • KIA
        • LADA
        • LAMBORGHINI
        • LAND ROVER
        • LEXUS
        • MASERATI
        • MAZDA
        • MERCEDES
        • MINI
        • MITSUBISHI
        • NISSAN
        • OPEL
        • PEUGEOT
        • PORSCHE
        • RENAULT
        • SEAT
        • SKODA
        • SMART
        • SSANGYONG
        • SUZUKI
        • SUBARU
        • TOYOTA
        • VOLKSWAGEN
        • VOLVO
  • OTO PAZAR
  • DAHA FAZLASI
    • VİDEO HABER
    • TEKNOLOJİ
    • MOTOSİKLET
Otomobilport Otomobilport
Ana Sayfa»HABERLER»Bataryada kimyasal savaş var
HABERLER

Bataryada kimyasal savaş var

20 Ocak 2022Yorum yapılmamış
Paylaş
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest E-Mail

Hızla yaklaşan elektrik çağında en büyük teknoloji hiç kuşkusuz batarya üretiminde yatıyor. Elektrikli araçlardaki şu andaki en büyük maliyet kalemi olan bataryalarda öncülüğü Çinli firmalar yapıyor. TOGG’un ortaklık kurup ülkemizde de batarya üretimine başlayacağı Çinli Farasis ve başka bir Çinli dev firma CATL (Contemporary Amperex Technology) bu alanda öncülük yapan kuruluşlardan.

BMW ve Mercedes gibi üreticilerin de birlikte çalıştığı Çinli pil uzmanı CATL, 2023 için sadece kobalt ve nikelsiz değil, lityumsuz da yeni bir batarya hücre kimyası geliştirdiğini duyurdu. Görünüşe göre 2022’nin başında Çinliler, ilk sodyum pilin yönetilebilir enerji yoğunluğunu yüzde 25 artırmayı amaçlayan bir patent için de başvurdu.

Temmuz 2021 sonunda Çinli pil devi CATL (Contemporary Amperex Technology), yeni sodyum piliyle ilgili bir raporla herkesi şaşırttı. İçinde sodyum iyonları katot ve anot arasında ileri geri hareket eder. Nispeten büyük, ancak yalnızca pozitif yüklü sodyum iyonları (Na+) yönetilebilir bir enerji yoğunluğu sağlar (mevcut üst hücrelerde yaklaşık 270 Wh/kg yerine 160 Wh/kg).

Sodyum hücresinin uzun süredir özellikle sabit depolama için uygun olmasının nedeni budur. 2011 yılında kurulan İngiliz şirketi Farradion, yalnızca 2030 için geçerli olan AB depolama hedeflerini yüzde 92 oranında karşılayan sodyum hücrelerinin özellikle yüksek şarj ve deşarj verimliliğini vurgulamaktadır. Haziran 2021’de Farradion, hücre teknolojisini büyük ölçekte sabit depolama üretmek için kullanmayı amaçlayan İskoç Amte Power Plc şirketine lisans verdi.

Çinli üretici BYD rekabetçi pil teknolojisin ilk kullanan firma olarak dikkat çekiyor.

Şu anda dünyanın en büyük pil üreticisi olan CATL, sodyum hücre kimyasının birçok avantajını elektrikli otomobiller için pillerde kullanmak ve 2023 gibi erken bir tarihte seri üretime başlamak istiyor. CATL’nin sodyum hücresinin ayrıca soğuğa karşı mükemmel direnç (eksi 20 derecede yüzde 90 kapasite) ve çok iyi hızlı şarj (15 dakikada yüzde 0 ila 80) ile karakterize edildiği söyleniyor.

Uzmanlar, sodyum hücrelerinin maliyet avantajını yüzde 30 ila 40 olarak tahmin ediyor. Buradaki en büyük etkense bataryada kullanılan sodyumun dünyadaki en yaygın element ve dolayısıyla fiyatının çok uygun olması. Üretimdeki maliyet avantajlarına karşılık sodium pillerinin depolama kapasitesi henüz lityum iyon bataryalara yakın değil ancak başka bir teknoloji olan lityum-demir fosfat batarya teknolojisindeki kapasiteye hızla yaklaşıyor.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Batarya kimsasal Batarya kimyasalı BMW CATL (Contemporary Amperex Technology) Demir fosfat pil elektrikli otomobil bataryası Farasis pil üretim Farradion İskoç Amte Power Plc Manşet MERCEDES Nikel pil Sodyum pile TOGG batarya TOinli batarya
Paylaş. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn WhatsApp Reddit Tumblr E-Mail
Önceki Haberİlk elektrikli otobüsü İsveç’e sattı
Sonraki Haber Soğuk zincire özel üretildi

Benzer Haberler

Uzay gemisi değil 9 kişilik MPV

25 Mayıs 2022

Yeni CEO göreve başladı

25 Mayıs 2022

Otoyoldaki lüks yat

24 Mayıs 2022

Bu habere yorum yap Cancel Reply

SON EKLENENLER

Uzay gemisi değil 9 kişilik MPV

25 Mayıs 2022

Yeni CEO göreve başladı

25 Mayıs 2022

Otoyoldaki lüks yat

24 Mayıs 2022

Yeni logo önce yeni 308’de

22 Mayıs 2022

En maceracı Skoda Türkiye’de

20 Mayıs 2022

Türkiye’nin ilk batarya onarım merkezi

20 Mayıs 2022

2024’te ABD’de yola çıkıyor

20 Mayıs 2022

8 kişilik arazi ustası

20 Mayıs 2022

Yeni Scenic teknoloji yüklü geliyor

19 Mayıs 2022

Teminatlar yüzde 100 arttı

18 Mayıs 2022
BİLGİLER
  • Bize Ulaşın
  • Reklam
  • Gizlilik Politikası
  • Sık Kullanılanlara Ekle
SON EKLENENLER
  • Uzay gemisi değil 9 kişilik MPV
  • Yeni CEO göreve başladı
  • Otoyoldaki lüks yat

Yukarıya yazın ve arama yapmak için Enter tuşuna basınız.