Her markanın amiral gemisi ürün yelpazesinin en büyüğü olmak zorunda değil. Jeep’in en küçük modeli olmasına rağmen, Renegade markanın satışlarını uçurdu.
Amerikalı Jeep, 2015’te tüm dünyada satışlarını yüzde 25 artırarak 1,2 milyon adede ulaştı. Fiat grubu bünyesine girdikten sonra her müştrei kitlesinin ihtiyacını karşılamak üzerine strateji geliştiren marka son yıllarda yükselişe geçti. Geçen alt gelir grubunu ulaşmak için Volkswagen Tiguan ve Nissan Qashqai’nin rakibi olarak ürettiği Renegade modeli ile hedef büyüttü. Benzer satış grafiğini Türkiye’de de yakalayan Jeep, 2014’te yüzde 100, 2015’te de yüzde 80 oranında büyüdü. Tofaş’ın çatısı altındaki Lancia, Alfa Romeo ve Jeep’in Marka Direktörlüğü görevine gelen Türker Gürtekin, küçük ebatlarına rağmen Renegade’i markanın amiral gemisi olarak tanımladı. 2015’te 2 bin 200 adet Renegade sattıklarını aktaran Gürtekin, 2016’da bu rakamın 3 bini geçeceğini kaydetti. Toplam satışların ise yüzde 15 büyüyeceği öngörüsünde bulundu. Jeep, Türkiye’de Tofaş çatısına girdikten sonra 2013’te 973 adet ile tarihinin en yüksek satışını gerçekleştirmişti. Marka, 2014’te 1.970, 2015’te ise 3 bin 500 adet araç sattı.
Otomatik vitesli modelin 2015 Ekim’inde geldiğini hatırlatan üst yönetici, 2016’nın bu versiyonda tam yıl olacağını ve satışlara büyük katkı sağlayacağını belirtti. Renegade satışlarının yüzde 60’a yakınını benzinli otomatik modeller oluşturuyor. Toplam dünya satışlarının 300 bin adedi Cherokee’den oluşurken 230 bin adet ile Wrangler ikinci sırada geliyor. Gürtekin, 2-3 yıl içinde Renegade satışlarının ikinci sıraya yükseleceğini ifade etti.
JEEP, MARKA ALGISINA OYNUYOR
Gerçek segmentasyonun para üzerinden olduğuna dikkat çeken Türker Gürtekin, “Bu noktada algıyı değiştirme yönünde çalışmak zorundayız. Dolayısıyla biz Jeep’in marka kültürü üzerine oynuyoruz.” dedi. Gürtekin, Amerika’dan sonra Jeep’in marka algısının en güçlü olduğu ülkenin Türkiye olduğunu aktardı. Diğer taraftan müşteri memnuniyetinin öenmine değinen Gürtekin, geçen yılki çalışmaları sayesinde EMEA bölgesindeki 12 ülke arasında müşteri memnuniyeti konusunda 5.likten 1.liğe yükseldiklerinin altını çizdi.
GOOGLE’DA BAŞARI HİKAYESİ OLDU
Türker Gürtekin, Renegade dünyada ilk defa internetten satışa çıkardıklarını ve burada gösterdikleri başarının Google tarafından başarı hikayeleri arasında anlatıldığını söyledi. Online satış hizmetine başladıklarında 3-5 tane satışın başarı olacağını düşündüklerini itiraf eden marka yöneticisi, bugüne kadar 890 kişinin aracı görmek için randevu aldığını ve bunlardan 150 tanesinin satışa döndüğünü anlattı. İnternetten satılan araçların 38 tanesi hiç deneme sürüşü yapılmadan müşteriye direk teslim edilmiş. Gürtekin, bayiye gelenlerin 2-3 bin lira gibi indirim alabildiğini hatırlatarak direkt aracı alanların bu indirime bile ihtiyaç duymadığını vurguladı.