AB ülkelerinde temmuz ayı başında devreye alınan Çin’den gelen elektrikli otomobillere uygulanan cezai tarifeler etkisini göstermeye başladı. Pazar araştırma şirketi Dataforce’a göre Çin’den Avrupa’ya elektrikli otomobil ithalatı temmuz ayında yüzde 45 düştü. Dataforce bu çarpıcı derecede güçlü düşüşü çeşitli etkenlerle açıklıyor: Görünen o ki birçok üretici son dakikada, yüzde 36,3’e varan cezai tarifelerden kaçınmak için ithalatları Haziran ayına ertelemeye çalıştı. 5 Temmuz öncesinde yıllardır değişmeyen yüzde 10’luk ithalat vergisi hâlâ uygulanıyordu. Ayrıca AB genelinde yılın başından bu yana elektrikli otomobillere olan talebin azalmasının da ithalat adetlerinde etkili olduğu tahmin ediliyor.
16 AB ülkesinin ithalat rakamlarına göre Almanya’da Çinli markaların yeni elektrikli otomobil tescillerindeki pazar payı yüzde 5 düştü; Haziran’daki yüzde 13’ten Temmuz’da yüzde 8’e. Fransa’da yeni tescil edilen Çin elektrikli otomobillerinin pazar payı yüzde sekizden beşe düştü. Ancak artık AB’nin bir parçası olmayan Büyük Britanya’da Çinli elektrikli otomobillerin payı arttı.