Yeni Lamborghini Aventador S’e özelliğini yeni aerodinamik tasarımı, yeniden geliştirilen süspansiyonu, artan gücü ve yeni sürüş dinamikleri veriyor. Önceki geliştirilmiş Lamborghini modellerinde olduğu gibi Lamborghini Aventador’un ismine eklenen “S” eki V12 Lamborghini için yeni çıta yüksekliğini belirliyor. Lamborghini Aventador’un atmosferik 12 silindirli 6,5 litre motoru, öncekilerden 40 HP daha fazla güç üreterek, 5.500 d/d’de 690 Nm’lik bir torkla 740 HP’LIK maksimum güce erişiyor. Güç artışı elde etmek amacıyla hem VVT (Değişken Valf Zamanlaması) hem de VIS (Değişken Emiş Sistemi), geliştirilmiş bir tork eğrisi sağlamak için optimize edilmiş. Ayrıca maksimum motor devri 8.350’den 8.500 d/d’ye çıkarılmış. 1.575 kg’lık boş ağırlık, sadece 2,13 kg/hp’lik bir ağırlık-güç oranı sağlıyor. 0-100 km/s hızlanmayı 2,9 saniyede tamamlayan aracın maksimum hızı 350 km/s. Lamborghini’nin 7 vitesli hafif şanzıman sistemi Bağımsız Vites Kolu (ISR), 50 milisaniyeye varan sürelerde otomatikleştirilmiş vites değişimleri sağlıyor.
Aventador S, önemli bir Ar-Ge projesi sonucunda geliştirilmiş yeni bir egzoz sistemine sahip. Kendinden öncekilere nazaran %20’nin üzerinde daha hafif olan bu sistem pek çok yapılandırma için test edildi. Sonuç olarak, yeni egzoz sisteminin adeta görsel bir ifadesi olan, Aventador S’nin arkasındaki üçlü tek boru çıkışıyla beraber, zaten benzersiz olan V12 motordan daha da güçlü bir Lamborghini sesi ve rezonansı elde edildi. Önceki modelde olduğu gibi Aventador S’de bir stop/start sistemine ve optimize edilmiş motor verimliliği için silindir deaktivasyonuna sahip. Tam motor kapasitesi gerekmediğinde, silindir sıralarından biri kapatılarak on iki silindirden altısı geçici olarak devreden çıkarılıyor. Sürücü hızlandığında ise sistem, sürücü tarafından algılanması neredeyse imkansız olan bir geçişle, anında on iki silindir moduna geri dönüyor.
TASARIM VE AERODİNAMİK
Yeni Aventadar S tasarımı, Aventador’un yeni nesline çok açık bir işaret oluşturuyor. Aventador S, özellikle ön ve arkada, dış kısımda birçok gelişme sergilemekle birlikte profili net bir şekilde Aventador olarak kalıyor. Modifiye edilen her parça belli bir amaca yönelik olarak yeniden tasarlandığı için maksimum aerodinamik verimlilik sağlarken, Aventador’un karmaşık ve kaslı dinamizmine yeni bir vurgu yapıyor. Ayrıca, Lamborghini Centro Stile, örneğin orijinal Countach’tan gelen arka tekerlek bombelerinin hatları gibi eski ikonların bazı unsurlarını akıllıca entegre ediyor. Daha agresif olan burun ve daha uzun olan ön splitter hava akımını yönlendirerek, aerodinamik verimliliğini artırıyor, motorun ve radyatörlerin daha iyi soğutulmasını sağlıyor.
Ön tamponun yanındaki hava kanalları, ön tekerleklerden gelen aerodinamik girişimi azaltıyor ve arka radyatöre giden anafor akımını optimize ediyor. Aventador S’nin arkasına hakim olan siyah difüzör istenirse karbon fiber olarak temin edilebiliyor ve bunun özelliği olan çok sayıdaki dikey petekler hava akımı etkisini artırıyor, basınç geri kazanımı yoluyla direnci azaltıyor ve bastırma kuvveti oluşturuyor.