Hyundai, 2024 CEO Yatırımcı Günü’ne ev sahipliği yaparak orta ve uzun vadeli stratejisi olan ‘Hyundai Way’ ile gelecek planlarını açıkladı. Hyundai Motor Company Başkanı ve CEO’su Jaehoon Chang, markanın satış hacmini 2023 yılına göre yüzde 30 oranında artırmayı planlanladıklarını söyledi. 2030 yılına kadar küresel olarak yılda 5.5 milyonluk bir satış hedefleyen Hyundai, aynı zamanda bu rakamın 2 milyon adetinin de EV model olmasını planlıyor.
Yatırımlarını ve tüm çalışmalarını bu yöne doğru yoğunlaştıran Hyundai, öncelikli olarak Kuzey Amerika ve Çin pazarı için tek bir şarjla 900 km’den fazla menzile sahip yeni bir EV türü olan yeni EREV (Uzun Menzilli Elektrili Araç) modellerini tanıtmayı hedefliyor. Hyundai ayrıca, 2030 yılına kadar uygun fiyatlı modelden lüks ve yüksek performansa kadar çeşitlilik gösteren 21 yeni EV modeli de tanıtmış olacak. Ana odak noktasını elektrifikasyona veren Hyundai, iyileştirilmiş performans ve yakıt verimliliğine sahip gelişmiş yeni nesil hibrit sistemini de tanıtacak.
HEV ürün yelpazesini mevcut 7 modelden 14’e çıkarmayı planlayan Hyundai, lüks markası Genesis’te de yeni hibrit modeller sunacak. Marka ayrıca 2033’e kadar 90 milyar dolar (120,5 trilyon KRW) tutarında önemli bir yatırım yapmayı planlıyor. Yüzde 35’in üzerinde yeni hedef hissedar getirisi (TSR) kullanacak olan Hyundai, 2025’ten 2027’ye kadar da 3 milyar dolarlık (4 trilyon KRW) bir hisse geri alım planını devreye alacak.
Hyundai, hibrit sistemini kompakt ve orta boy otomobillerin ötesine taşıyarak küçük, büyük ve lüks araçlara doğru genişletecek. Mevcut yelpazesini 7 modelden 14 modele çıkaracak olan Hyundai, aynı zamanda lüks markası Genesis’i de kapsayacak şekilde geliştirecek.
Hyundai, gelişmiş hibrit modelleriyle bu segmentteki iddiasını iki katına çıkarırken aynı zamanda 2028 yılına kadar yüzde 40’dan fazla bir artışla 1,33 milyon adet satmayı hedefliyor. Özellikle Kuzey Amerika’da hibrit talebinde bir artış öngören Hyundai, pazardaki hibrit araç hacmini 2030 yılına kadar 690.000 adede çıkarmayı planlıyor. Kore ve Avrupa dahil olmak üzere, her bölgedeki talebi karşılamak için hibrit satışlarını genişletmek isteyen Hyundai, böylelikle hibrit pazarında da söz sahibi olmak için kendinden emin adımlar atacak.
Bu iddialı planı kolaylaştırmak için Hyundai, büyük global fabrikalarından tam olarak yararlanacak. Ayrıca, ABD’nin Georgia eyaletindeki Hyundai Motor Grubu Metaplant America’da (HMGMA) markanın merakla beklenen tamamen elektrikli modeli IONIQ 9 ve IONIQ 5’in yanı sıra yeni hibrit araçlar üretmeyi planlıyor.
Hyundai, Hyundai Dynamic Capabilities stratejisi kapsamında hibritlerle beraber yeni bir elektrili araç serileri de geliştiriyor. EREV olarak tanımlanan uzun menzili elektrikli araçlar, içten yanmalı motorların (ICE) ve EV’lerin avantajlarını birleştirecek.
Yeni EREV, yüksek maliyetli pil kapasitesini azaltarak müşteri talebini artırmak ve benzer EV’lerle maliyet rekabetini güvence altına almak için mevcut motorun kullanımını en üst düzeye çıkarıyor. Yeni EREV modeller, tam şarj edildiğinde 900 km’nin üzerinde üstün bir sürüş menzili sunarken hem yakıt ikmali hem de stressiz şarj olanağı sağlıyor. Bu araçlar, elektrifikasyonda önemli bir köprü görevi görecek.
Hyundai, 2026 yılı sonuna kadar Kuzey Amerika ve Çin’de yeni EREV’in seri üretimine başlamayı ve satışların 2027 yılında ciddi şekilde başlamasını planlıyor. Kuzey Amerika pazarında, içten yanmalı motorlara olan talebi karşılamak için başlangıçta Hyundai ve Genesis markalarının D sınıfı SUV modellerini piyasaya sürecek ve 80.000’den fazla satış hedefleyecek. Hyundai, Çin pazarında da etkin olacak. Özellikle ekonomik C segmenti modellerle yıllık 30 binden fazla satış hedefleniyor.