En yenilikçi araçlarını Paris 2024 Olimpiyatları aracılığıyla sergileyen Japon üretici Toyota, 170’ün üzerinde pazarda yılda 10 milyondan fazla araç satışı gerçekleştiriyor.
Marka, 2026 yılına kadar 10 yeni tam elektrikli model tanıtacak ve tam elektrikli satışları 1.5 milyon adede ulaşacak. Tam elektrikli araçları da tasarımıyla ve sürüşüyle heyecan verici hale getiren marka, aynı zamanda yeni elektronik platformla birlikte sürekli olarak güncellenmesini sağlıyor.
Toyota, Mayıs 2023’te faaliyete soktuğu “BEV Factory” ile tam elektrikli araçların geliştirilmesini hızlandırdı. BEV Factory yeni tip bataryalar, araç aerodinamileri, e-Aks gibi teknolojilerin Toyota bünyesinde geliştirilmesine öncülük ediyor.
Toyota, global olarak emisyonları düşürmeye odaklanırken Avrupa’da da sıfır ve düşük emisyonlu araç satışlarıyla dikkat çekiyor. Avrupa’daki toplam satışların yüzde 71’i hibrit, yakıt hücreli ve tam elektrikliler dahil olmak üzere elektrik motorlu araçlar oldu. Bu oran Batı Avrupa’da yüzde 75 seviyelerinde gerçekleşti. Bu sonuçlara göre satışların yüzde 68’ini hibritler oluşturdu.
Toyota Avrupa, aynı zamanda sunduğu 9 tam elektrikli modelle de dikkat çekiyor. Elektrikli hafif ticari araçlardan bZ4X SUV ve hidrojen yakıt hücreli Mirai’ye kadar farklı ürünler öne çıkıyor. Bununla birlikte Toyota, 2026’ya kadar 6’sı elektrikli araçlar için özel olarak geliştirilmiş platformda üretilmek üzere toplam 15 sıfır emisyonlu model sunmayı planlıyor.
2030’da Batı Avrupa’da sıfır emisyonlu satış oranının yüzde 50 olacağını tahmin eden Toyota, pazar şartlarının ve müşteri taleplerinin farklılık göstermesi halinde bu oranı daha da yukarıya çıkarabilecek. 2035’te ise, Avrupa Birliği, EFTA ülkeleri ve Britanya’da alt yapının izin verdiği yerlerde tüm araçlarında CO2 emisyonlarını yüzde 100 azaltacak.