2021 için hedef 7 milyona çıktı

0

Güney Koreli üretici Hyundai, çatısı altındaki diğer markası KIA ile birlikte 2020’de yaşadığı düşüşün ardından hedef büyüttü. İki marka 2021 yılı için toplamda 7 milyon adet satış eşiğini yeniden aşıp, 2020 yılına kıyasla yüzde 11.5 daha fazla satış yapmayı hedefliyor. Bu satış adetleriyle grup dünyanın beşinci büyük otomobil üreticisi unvanını elde etmek istiyor. Açıklanan 7 milyon adedi geçecek satış hedefinin 4.16 milyon adedi Hyundai, 2.92 milyon adedinin KIA markalarından gelmesi bekleniyor.

Dünyadaki diğer otomobil üreticileri gibi, Güney Korelli markalar da koronavirüs salgınının küresel ekonomi üzerindeki sonuçlarını açıkça hissettiler. Hyundai’nin anavatanındaki satışları yüzde 6,2 artarken, ülke dışındaki rakamlar neredeyse yüzde 20 düştü. Global ölçekte de 2020’deki toplam satışları yıllık yüzde 13 düşüşle 6.35 milyon adede indi ve daha önce açıklanan 7.54 milyon adetlik satış hedefinden önemli derecede sapıldı.

Başta yüzde 100 elektrikli KONA olmak üzere grup elektrikli araçlar konusunda büyük bir atağa hazırlanıyor

Bu yıl için küresel talepte bir iyileşme ve dolayısıyla artan rekabet beklediklerini açıklayan Hyundai, her bölge için farklı bir satış statejisi geliştiriyor. 2020 sonunda Türkiye fabrikasındaki hisselerini ortağı Kibar Holding’den satın alan grup, bu yeni anlayışla yapılacağının da ilk sinyallerini verdi.

Hyundai Motor Group’un yeni başkanı Chung Euisun,

Grubun yönetimini sadece sonbaharda babası Chung Mong Koo’dan devralan Hyundai Motor Group’un yeni başkanı Chung Euisun, gelecekte otonom sürüş, robotik ve hidrojenle çalışan araçlara odaklanmak istediğini açıkladı. Hyundai Motor, 2025 yılına kadar hibrit veya yüzde 100 elektrikli araçlarda dünya pazarında yüzde on pay elde etmeyi hedefliyor.

Paylaş.

Yorum Yapın

Copyright 2020 OTOMOBİLPORT