Volvo Cars, yeni kompakt otomobil platformu CMA’yı ilk kez kullandığı Yeni Volvo XC40’ın dünya lansmanını Barcelona’da gerçekleştirdi. Volvo’nun SUV ürün ailesini tamamlayan heyecan verici Yeni XC40, yerden yüksek yapısı, gövde orantıları ve özgüvenli duruşuyla gerçek bir SUV.
Yeni XC40, Volvo Cars’ın yeni kompakt modüler araç mimarisi (CMA) üzerinde üretilen ilk model olma özelliğini taşıyor. Volvo Cars’ın yeni nesil otomobillerinin liderlerinden biri olarak öne çıkan model; tam elektrikli modeller de dahil olmak üzere 40 serisindeki diğer yeni otomobillerin takip edeceği bir teknolojiye sahip. Kısacası Yeni Volvo XC40, Volvo Cars’ın devam eden büyüme hikayesinde önemli bir rol üstleniyor. İskandinav tasarımını bir başka boyuta taşıyan Yeni Volvo XC40, yeni ön ızgara ve Thor’un çekicinin yeni yorumu gibi detaylarla XC90 ve XC60 modellerinin küçük bir kardeşinden çok kuzeni olarak ailedeki konumunu tanımlıyor.
XC40 teknoloji alanında, yeni 90 ve 60 serisi otomobillerde yer alan ödüllü güvenlik, bağlantı ve eğlence-bilgilendirme teknolojilerini kompakt SUV segmentine de getiriyor. Pazardaki en donanımlı kompakt premium SUV olan Yeni XC40’da yer alan güvenlik ve sürücü yardım özellikleri arasında Volvo Cars’ın Pilot Assist Sistemi, City Safety, Yoldan Çıkma Önleme ve Engelleme, fren desteği ile Kavşak Uyarısı ve sürücülerin dar park alanlarında manevra yapmalarını kolaylaştıran 360 derece kamera özelliği yer alıyor. Tüm güvenlik sistemleri, kullanıcıların Volvo’dan bekledikleri yüksek güvenlik seviyesini ve daha da fazlasını sunmak üzere ahenk içinde birlikte çalışıyorlar.
Zengin ve eğlenceli bir renk paleti sunan model, isteğe bağlı olarak çift renk kombinasyonlarıyla da sunuluyor. XC40’a farklı tasarım ve boyutlarda jant çeşitliliğiyle sahip olmak da mümkün. Jant alternatifleri standart olarak sunulan 17 inç ile başlıyor ve sportif 21 inç’e kadar uzanıyor.Renkli ve etkileyici tasarım dili iç mekânda da devam eden model, iç dizayna zeki ve fonksiyonel önerilerle düzeni getiriyor. Zekice tasarlanmış iç dizayn, XC40 sürücüsüne, kapı içlerinde ve koltuk altlarındaki alanlar, şarj ünitesine sahip özel bir telefon bölümü, kompakt çantalar için katlanabilen bir askı ve tünel konsolunda boşaltılabilir bir çöp kutusu da dahil olmak üzere fonksiyonel birçok saklama alanı sunuyor.
XC40, XC90 ve XC60 gibi daha büyük XC modellerinde kullanılan 12 inçlik dokunmatik geniş ekranı kompakt premium SUV segmentine de taşıyor. Ödüllü Sensus bilgi ve eğlence sistemi pratik bir kullanım sağlarken, dokunmatik ekran aynı zamanda otomobilin birçok fonksiyonuna erişimi kolaylaştırıyor.. Benzersiz bir ses deneyimine sahip XC40’ın seçenekleri arasında, konsola entegre dünyanın ilk hava kanallı subwoofer hoparlörüne sahip Harman Kardon Premium Sound sistemi de bulunuyor.
CMA, Yeni XC40’a Neler Katıyor?
XC40, Volvo’nun yeni kompakt otomobil platformu CMA’yı kullanan ilk otomobil. SPA’nın en iyi niteliklerini kompakt otomobil segmentine aktaran CMA hassas ve hızlı tepki veren sürüş özelliklerinin yanı sıra çevik bir kullanımı da beraberinde getiriyor. Bu sayede XC40 gerek şehir dışı, gerekse de şehir içi yollarda kendini evinde gibi hissettiriyor, Volvo’nun imzası niteliğindeki konfor özelliklerini de sunuyor.
XC40 üretim anından itibaren D4 dizel ya da T5 benzinli dört silindirli Drive-E motorlar ile yola çıkıyor. Hibrit ve tam elektrikli olan diğer motor opsiyonlarının da ilerleyen zamanda sunulması bekleniyor.
2018’in İlk Çeyreğinde Türkiye’de
XC40’ın üretimi Kasım ayında, Belçika’nın Ghent şehrinde yer alan Volvo Cars fabrikasında başlandığını ve modelin Türkiye’de pazara sunulması 2018 yılının ilk çeyreğinde planlandığını söyleyen Volvo Car Turkey Ürün ve Pazarlama Müdürü Kubilay Polat, “XC40, bizim kompakt SUV segmentine ilk girişimiz. XC40, Volvo markasına olan beğeniyi artıracak ve onu yeni bir boyuta taşıyacak” diyor. Polat, otomotiv sektörünün 2017 yılını değerlendirdiği konuşmasında Türkiye otomotiv sektörü 2017 yılını daralma ile bitirebilir.
Premium segmentte ise yüzde 10’ların üzerinde bir daralma öngörüyoruz. Böyle bir ortamda Volvo Car Turkey olarak satışlarımızı yüzde 10 seviyesinde arttırarak 4 bin 500 seviyelerine çıkarmayı planlıyoruz. Bu adetler içinde en önemli nokta, yeni ürünlerimiz olan üst segment modellerimizin satışlarının, toplam satışlarımız içinde yüzde 50’lik bir paya sahip olması. Bu üst segment modellerde sahip olduğumuz başarının bir sonucu. Özellikle XC60 ve XC90 modellerimiz, kendi segmentleri içinde en çok satan bir ya da ikinci model konumunda” dedi.
Yeni XC 40’ın Türkiye’deki satış hedefi konusunda da Kubilay Polat, “XC modellerinde sahip olduğumuz bu kuvveti, şimdi kompakt SUV segmentine XC40 ile getiriyoruz. Yeni Volvo XC40, sadece ürün gamımızı güçlendirmekle kalmayacak, hızla büyüyen bu segmentte öngördüğümüz başarısı ile satış adetlerimize de büyük fayda sağlayacak. Yüzde 22 büyümeyi ve 5 bin 500 satış adedine ulaşmayı hedeflediğimiz 2018 yılında, XC40’ın satışlarımızın yüzde 10’unu gerçekleştirmesini öngörüyoruz. Bizi heyecanlandıran şey sadece adetler değil. Aynı zamanda, XC40 ile birlikte iletişim şeklimizi, dinamizmimizi, insanların karşılarına çıktığımız noktaları da farklı alanlara taşıyacağız” diye konuştu.