Yeni Renault Megane Sedan Bursa fabrikasında törenle banttan indi. Oyak Renault Otomobil Fabrikaları’nın montaj hattında gerçekleştirilen törenle Yeni Renault MEGANE Sedan’ın seri üretimine başlandı. Renault Grubu üretim platformları içinde M1 segmentinde sedan kasa üretiminden sorumlu fabrika olan Oyak Renault Otomobil Fabrikaları, Yeni MEGANE Sedan’ı dünyada üreten tek fabrika olacak ve tüm dünyaya ihraç edecek.

200 Milyon Euro yatırım
Yeni Renault MEGANE Sedan’ın Bursa’daki Oyak Renault Otomobil Fabrikaları’nda üretilmesi için 200 Milyon Avro yatırım yapıldı. Bu yatırımlar, gerek fabrikamızda, gerekse tedarikçilerimizde yapılan yeni kalıp, ekipman ve makine yatırımları, AR-GE ve mühendislik yatırımları ile test giderlerini kapsıyor. Yeni MEGANE Sedan üretimi, Oyak Renault Otomobil Fabrikaları’nda 700 kişilik ek istihdam yaratıyor.
“Yeni MEGANE Sedan projesi için 200 milyon Avro’luk bir yatırım gerçekleşti. 250’den fazla çalışanımız projenin ilk aşamalarından itibaren görev aldı. Fabrikamızın mühendislik, satınalma, kalite, finans ve üretim bölümlerinde görevli onlarca arkadaşımız, projenin ürün geliştirme ve devreye alma sürecinde önce Fransa’da, sonra da fabrikamızda farklı görevler aldılar. Sonuçta, altmıştan fazla yerli imalatçımızın da katıldığı yoğun, stresli ama bir o kadar da keyifli bir çalışma ortamında, bu ürünü ortaya çıkardık.

Yeni MEGANE Sedan, tüm dünyaya Oyak Renault’dan üretilecek. Hedeflenen toplam üretim miktarımız 500 bin adet. Ürettiğimiz araçların yüzde 80’ini ihraç ediyoruz. Diğer tüm ürünlerimizde olduğu gibi, Yeni MEGANE Sedan’ın da motor, vites kutusu ve yürüyen aksamları fabrikamız hatlarında üretiliyor. Bu bakımdan da, Türkiye’de hem karoseri hem de mekanik aksamın birlikte üretildiği tek binek otomobil fabrikasıyız. Bu da bize ayrı bir güç ve otonomi veriyor». Tunç Başeğmez, Oyak Renault Genel Müdürü. “Yeni MEGANE Sedan’ın karoseri ve yürüyen aksamını oluşturan ve yerli olarak imal edilen parçalarının tamamı, Oyak Renault’nun mühendis ve teknisyenleri tarafından, altmışı aşkın yerli tedarikçimizle birlikte geliştirilerek endüstriyel seri üretim sürecine alındı. Oyak Renault, pres ve plastik enjeksiyon atölyesinin üretim kapasitesini artırdı ve pres kalıplarından bir kısmını da kendi tasarlayarak imal etti. Yerli tedarikçilerimiz tarafından üretilen kalite seviyesi en yüksek parçaların bazıları aynı platformdaki Renault/Nissan araçlarında da kullanılıyor. Böylece Oyak Renault, yerli otomotiv yan sanayini Renault Nissan İttifakı platformlarına dahil ederek, ülke ekonomisine ve yerli otomotiv yan sanayinin gelişmesine katkıda bulunmaya devam ediyor” dedi.
YENİ RENK TERCİHLERİ
Esnek üretim prensibine göre tasarlanan standart Renault/Nissan gövde hatlarında, Clio ve Yeni MEGANE Sedan, tek hat üzerinde birlikte üretilebiliyor. EuroNCAP 2015 beş yıldız kriterlerine göre güçlendirilmiş gövdede, sıcak şekillendirilmiş yüksek mukavemetli çelik saclar kullanılıyor. 9 renk tercihiyle piyasaya sürülen Yeni MEGANE Sedan’da bir önceki modele göre aracın dizaynına uygun 6 yeni renk geliştirildi. Boya tesisleri, bu yeni üründen özel olarak beklenen görünüm performansını sağlayacak çeşitli yatırımlarla modernize edildi.