Lexus markasının yaklaşık 6 ay gibi kısa bir süre içerisinde premium araç kullanıcıları tarafından ilgiyle takip edilmeye başlandığını söyleyen Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO Ali Haydar Bozkurt, “Lexus, tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de satılmaya başlandığından bu yana hayranlık uyandıran bir marka oldu. Beklediğimizin üzerinde ilgiyle karşılaştık. Mart ayında Maslak showroomumuzla Türkiye satışlarına başladık. Nisan ayında ise İstinye Park’ta da “Pop-Up” mağazamızın açılışını yaptık. Her iki noktada da test sürüşü imkanı sunuyoruz. Bunun yanı sıra Türkiye’nin 60’a yakın noktasında satış sonrası hizmeti veriyoruz. Müşterilerimiz, Türkiye’nin her yerinde rahatlıkla satış sonrası hizmetini alabiliyor. Bu premium segmentte yer alan diğer markalarda göremeyeceğiniz bir özelliktir. Bunun yanı sıra yedek parça bulunurluğu konusunda da hiçbir sıkıntımız yok. Şu anda satılan tüm modellerimizin yedek parçaları depolarımızda bulunuyor ve ihtiyaç durumunda depoda olmasa bile en geç 1 hafta içerisinde gerekli parçayı tedarik etme gücüne sahibiz. Lexus bir ayrıcalıktır ve biz de bu ayrıcalıklı hizmetlere yenilerini ekliyoruz” dedi.
GERİ ALIM GARANTİSİ
Lexus’un ikinci el pazarında da değer bulan bir marka olduğunu ifade eden Ali Haydar Bozkurt, sözlerine şöyle devam etti: “Lexus müşterileri hiçbir zaman mağdur olmayacak. Biz aynı zamanda Lexus’un yüksek ikinci el değerine güvendiğimizi, getireceğimiz yeni bir hizmetle de gösteriyoruz. Oldukça geniş bir hizmet yelpazesi sunan Lexus markamızda, şimdi de premium segmentte Satın Alma Garantisi’ni uygulamaya geçiriyoruz. Sattığımız Lexus modellerini, araç kullanımına ve yılına bağlı olarak belli bir oran değerinde geri alacağız. O günkü güncel fiyat üzerinden bir yaşındaki araç için %80, iki yaşındaki araç için %70, üç yaşındaki araç için de %60 olacak şekilde geri alım fiyatı belirleyeceğiz. Bu oranı Türkiye’de yıllardır pazarda olan muadil araçların ikinci el fiyatlarını baz alarak oluşturduk. Pazara yeni giren bir marka olduğumuz için, müşterilerimizin kafalarındaki soru işaretlerini gidermek adına böyle bir uygulama başlatıyoruz. Böylece markamıza güvenen müşterilerimizin otomobillerini avantajlı fiyatlarla değerlendirmelerine imkan sağlamış olacağız.” Lexus markasının yüksek ikinci el değerinin altını çizen Ali Haydar Bozkurt, “Lexus markasının dünya çapında yüksek memnuniyete sahip olması, uzun yıllar hiçbir sorun çıkarmadan kullanılması, kalitesi ve her zaman dikkat çekici tasarıma sahip olması, otomobillerinin ikinci elde de değerini kaybetmemesini sağlıyor” dedi.
En çok araç İstanbul’da satıldı
İlk showroomunu İstanbul Maslak’ta açan Lexus, ardından “Pop-Up” mağazasının açılışını da dünya markaları arasındaki İstinye Park’ın Meydan alanında yaptı. İstanbul, Lexus satışlarında ilk sırayı elde eden il oldu. İstanbul’un ardından Lexus modellerine en çok ilgi gösteren iller sırasıyla Bursa ve Ankara oldu. Bununla birlikte Adana, Muğla, Eskişehir, Sakarya ve Tekirdağ’da da Lexus satışı yapıldı. İlk birkaç yılı Lexus markasının Türkiye’de bilinirliğini arttırmaya ayırdıklarını ifade eden Bozkurt.”Hedefimiz satıştan ziyade, markamızı müşterilerimize doğru anlatmak. Beşinci yılın sonunda yılda 1.000 adet ve üzeri satışa ulaşmayı hedefliyoruz” dedi. Türkiye’nin her yerinde daha yaygın bir satış ağı kurmak üzerine çalışmalar yapan Lexus, aynı zamanda değişik illerde bu farkı yaşamak isteyenler için de çeşitli organizasyonlar düzenliyor ve Lexus ile ilgilenenlere İstanbul dışında da test sürüşü imkanı sağlıyor.