İç ve dış tasarımı yenilenen ve iyileştirilmiş teknolojik özelliklere kavuşan Subaru Forester e-BOXER yüksek standart donanım seviyesi ile Türkiye’de satışa sunuldu. Ön cama entegre edilerek görüş açısı iki katına çıkarılan ve yazılım algoritması geliştirilen yeni nesil EyeSight Stereo kameraları, el yumruğunun açık veya kapalı olmasına göre klima ısısını artıran veya azaltan Temassız Klima Ayarı ve e-Aktif Vites Kontrolü gibi özelliklerle sunulan Yeni Subaru Forester e-BOXER 961.188 TL’den başlayan anahtar teslim fiyatına sahip.
Yeni Forester’daki teknolojik iyileştirmeler:
Subaru’nun kendi Ar-Ge departmanı tarafından 1980’li yılların sonunda geliştirilmeye başlanan ve 2008 yılında satışa sunulan araçlarda kullanılmaya başlanan EyeSight sistemi pazardaki en güvenilir sürüş kontrol sistemlerden birisi olarak kabul ediliyor. Subaru’nun 2020’li yılların sonunda kadar sürücüsüz araca geçiş hedefi doğrultusunda istikrarlı bir şekilde geliştirdiği kusursuz ve tamamen Subaru mühendisliğiyle hayata geçirilen yarı otonom sürüş sistemlerinin en iyi örneği olan EyeSight sistemi, gelecekte kullanılacak olan sürücüsüz aracın da temelini oluşturuyor. Bu sistemi Türkiye’de satışa sunulmakta olan tüm Forester ve XV modellerinde standart donanım olarak sunuluyor.
Mevcut Subaru modelleri adaptif hız sabitleme sistemi sayesinde öndeki araç ile mesafesini otomatik olarak ayarlayabiliyor, EyeSight sayesinde de acil durumlarda tamamen fren yaparak eşsiz bir güvenlik sunuyor. Subaru yakın bir gelecek içinde, kendi kendine gidebilen, sıkışık trafikte fren yaparak duran, trafik açıldığında yeniden hareket edebilen, şeritlere uygun olarak ilerlemesini sürdüren modelleri de sunmayı planlıyor.
Yeni Forester’daki en önemli yenilik geliştirilmiş 4. nesil EyeSight ile geliyor. EyeSight kameraları artık ön cama entegre edilmiş durumda. Böylece kameraların algılama açıları neredeyse iki katı kadar genişlemiş oldu. Özellikle virajlarda ve kavşaklardaki Çarpışma Öncesi Frenleme performansı artırıldı. Stereo kameraların daha genişleyen açısı sayesinde, sistem, özellikle geceleri kavşaklarda görülmesi zor olan yayalar ve bisikletlileri tanıyarak çarpışmadan kaçınmayı daha da fazla destekliyor. Cama entegre yeni yapı sayesinde sürücülerin yanlışlıkla lense dokunma olasılıkları ortadan kaldırıldı. Sistemin yazılım algoritması da geliştirildi. Kazaların en sık gerçekleştiği kavşaklarda bile çarpışmadan kaçınma büyük ölçüde artmış oldu.