Tofaş’ın 1 milyar dolarlık yatırımla hayata geçirdiği Egea Projesi’nin üçüncü gövde tipi olan Fiat Egea Station Wagon, 66 bin 900 TL’den başlayan fiyatlarla bayilerdeki yerini aldı. 5 yıl/100 bin kilometre garantili olarak satılan station modelde 1.4 litre T-Jet 120 beygir benzinli manuel, 1.6 litre E-Torq 110 beygir benzinli otomatik, 1.6 litre MultiJet 120 beygir dizel manuel ve yine 1.6 litre MultiJet 120 beygir DCT dizel otomatik motor seçenekleriyle sunuluyor.
PAZARI 2 KATA ÇIKARTACAK
Fiat İş Birimi Direktörü Altan Aytaç, “İlk lansmanından bu yana Türkiye dahil tüm EMEA Bölgesi’nde 75 bin adedin üzerinde satılan Fiat Egea Sedan ve Hatchback’ten oluşan Egea model ailesi, yeni Station Wagon’un da eklenmesiyle artık tamamlandı. Tofaş tarafından geliştirilen ve üretilen bu yeni modelimiz, hâlihazırda bu sınıfta Türkiye’de üretilen tek yerli model olma özelliğini de taşıyor. Fiat Egea Station Wagon ile Türkiye’deki kompakt station wagon pazarının büyüklüğünü 2 katına çıkarmayı hedefliyoruz” açıklaması yaptı. Kompakt sınıf müşterilerini tüm ihtiyaçlarına hitap edecek olan Fiat Egea Station Wagon, Urban Plus ve Lounge Plus isimli iki ayrı versiyon ile otomobil severlerin zengin donanım beklentilerini karşılıyor.
30 BİN ADET SATIŞ YAPTI

Fiat markasının, Tofaş tarafından geliştirilip üretilen Egea model ailesiyle, Avrupa otomotiv pazarının en büyük 2’inci segmenti olan kompakt sınıfa çok güçlü bir geri dönüş yaptığına dikkat çeken Fiat İş Birimi Direktörü Altan Aytaç, “Henüz 1 yılı dolmadan kısa sürede sadece ülkemizde 30 bin adedi aşan satış başarısıyla Türkiye otomotiv sektörünün en başarılı otomobillerinden biri olan ve Fiat markasını tüm pazarlarda çok etkin bir noktaya taşıyan Egea Ailesi, Station Wagon modeliyle birlikte tamamlanmış oldu. Türkiye otomotiv sanayinin yakın dönemdeki en önemli projelerinden biri olan Egea Sedan modelimiz Avrupa’da sedan pazarını nasıl büyüttüyse, Station Wagon modelimizin de hem Avrupa’da hem Türkiye’de kompakt station wagon pazarını büyüteceğine inanıyoruz” dedi.
DİZEL OTOMATİK KONFORU
Tofaş’ın Bursa fabrikasında üretilen Fiat Egea projesinin üçüncü modeli Fiat Egea Station Wagon, yollara çıkmaya başladı. Türkiye’de hâlihazırda geliştirilen ve üretilen tek kompakt station wagon model unvanına sahip Fiat Egea Station Wagon’un liste başlangıç fiyatı 66 bin 900 TL olarak belirlenirken, dizel otomatik vitesli en üst versiyonu 86 bin 400 TL’den satılacak. İlk etapta sadece manuel şanzımanlı olarak 1.4 litre T-Jet 120 HP benzinli ve 1.6 litre 120 HP Multijet motor seçenekleriyle satışına başlanan Fiat Egea Station Wagon’un hem 1.6 litre 110 HP’lik benzinli hem de 1.6 litre 120 HP’lik dizel motorlarla birlikte sunulan otomatik şanzımanlı versiyonları ekim ayının ikinci yarısında Fiat bayilerinde yerini alacak.
Urban Plus ve Lounge Plus adı verilen iki donanım paketiyle müşterilerinin beğenisine sunulan Fiat Egea Station Wagon, giriş versiyonundan itibaren kompakt station wagon müşterisinin ihtiyaçlarına tam cevap verebilecek kadar zengin donanımıyla dikkat çekiyor.
Modelin giriş seviyesi olan Urban Plus donanım paketinde; 6 hava yastığı, LED gündüz farları, krom kapı kolları, tavan rayları, 16 inçlik alaşımlı jantlar, otomatik klima, park sensörü, 5 inç dokunmatik ekranlı UConnect sistemi, Bluetooth bağlantısı, USB/AUX girişi, ABS, ESP, Yokuş Kalkış Destek Sistemi gibi donanımlar yer alıyor.
Fiat Egea Station Wagon’un giriş donanım seviyesi olan Urban Plus’ta ileri sürücü destek sistemleri de standart olarak sunuluyor. Adaptif Hız Sabitleme Sistemi, Çarpışma Riski Uyarı Sistemi ve Otomatik Acil Durum Freni özelliklerinden oluşan bu teknolojiler ile Fiat Egea Station Wagon dikkat çekiyor. Fiat Egea Station Wagon’un en üst donanım paketi olan Lounge Plus ise tüm kompakt sınıf müşterilerinin beklentilerini bir adım daha ileri taşıyor. Bu donanım seviyesinde Urban Plus’a ek olarak 7 inçlik yüksek çözünürlüklü tablet ekran, 17 inçlik alaşımlı jantlar, far ve yağmur sensörleri ve geri görüş kamerası gibi unsurlar yer alıyor.
SINIFINDA İLK KEZ SUNULUYOR
Artık Türkiye pazarı, hem kolay erişilebilir hem de fonksiyonel nitelikte bir station wagon modeline kavuşuyor. Markamızı Türkiye pazarında farklı bir müşteri kitlesine de ulaştıracağını düşündüğümüz Fiat Egea Station Wagon, sınıfında ilk kez Adaptif Hız Sabitleme Sistemi ve Otomatik Acil Durum Freni sistemlerini standart donanımları arasında sunarak rakiplerinden güvenlik konusunda ayrışmaktadır” dedi.
SÜRÜŞ İZLENİMİ
Avrupa’nın aksine tam bir sedan otomobil pazarı olan ülkemizde stationwagon karoserli otomobillerin pazar payı neredeyse yok denecek kadar az. AB ülkeleri genelinde stationlar yüzde 20 pazardan pay alırken ülkemizde bu aran yüzde 1, 1.5 seviyelerinde. Bu nedenle ağırlıklı olarak Avrupa pazarında satılacak olan Egea SW’yi Türkiye pazarında zor bir görev bekliyor. Tüketici tercihlerini daha doğru önyargılarını değiştirmek gibi bir misyona sahip olduğu görünün Egea SW, bunun için tüm özelliklerle donatılmış bir otomobil. Geniş bir iç mekan, kullanışlı bir bagaj, yüksek donanım seviyesi, tutumlu bir dizel motor ve gelişmiş bir çift kavramalı otomatik şanzıman… Bütün bu özellikler şık bir tasarımla bir araya gelince ortaya bu sınıfta algıları değiştirmeye aday bir model ortaya çıkmış.
Fiat Egea SW’nin direksiyonuna geçilince sürüş özellikleri açısından da Tofaş mühendislerinin büyük çaba harcadıkları görülüyor. Hisli bir direksiyon sistemi, 320 Nm’lik yüksek torku konforlu bir şekilde aktaran otomatik şanzıman ve ısıtmalı deri koltuklar dahil (isteğe bağlı alınabiliyor) geniş bir ekipman listesi aracın konfor çıtasını yükseltiyor. Yarı bağımsız arka amortisör sistemi, Fiat 500 L modelinden alınan ön amortisör sistemi sürüş konforunu önemli derecede üstlere taşıyor.
Yılda bu sınıfta yaklaşık 1500 adet satış hacmine ulaşan toplam SW pazarı, yeni modelle birlikte 2 katına çıkacak. Özetle Egea SW, pazardaki tüm modellerin satışa kadar yıllık satış hedefliyor. Egea SW pazardaki konumlanmasıyla da bu hedefi zorlanmadan yakalayacak bir model. Hobileri olan, konforlu ve geniş bir otomobile sahip olmak isteyen çok sayıda tüketicinin SW modeller hakkındaki olumsuz görüşü aracı kullanınca zaman içinde kırılmaya başlayacak gibi görünüyor. Egea SW, bu açıdan da ‘Ezber Bozan” misyonunu bir kez daha kanıtlamaya aday gösteriliyor.