İtalyan lüks marka Maserati, ilk SUV’u Levante ve dizel motoruyla satışlarını yükseltiyor. Geçin yıl 72 Maserati sattıklarını belirten Fer Mas Şirket Müdürü Sinan Saip Bel, “Anadolu’dan talep yüksek. Önce Ankara, ardından da Antalya ve Bursa’ya showrom açıyoruz” açıklaması yaptı.

Tofaş çatısı altında 2005 yılından bu yana faaliyetlerini sürdüren Fer Mas, iki markası Ferrari ve Maserati ile hedeflerini büyüttü. Özellikle Maserati’deki satış hedefleri global pazarlarla birlikte ülkemizde de yükseliyor. Maserati’nin 2011-2012 yıllarına kadar Ferrari ile benzer çizgide gittiğini ifade eden Fer Mas Şirket Müdürü Sinan Saip Bel, “Maserati daha sonra stratejisini değiştirdi. Tarihinde ilk defa dizel motorlu araçlar üretmeye başladı. Üretim adetlerini ise 6-7 bin adetlerden 30-35 bin adetlere çıkararak daha geniş bir kitleye hitap etmeye başladı” dedi.
LEVANTE SATIŞLARI YÜKSELTİYOR
Maserati’nin söz konusu stratejisiyle 2013 yılının sonunda efsane modeli Ghibli’yi yeniden yorumlayarak piyasaya sürdüğünü belirten Sinan Saip Bel, “Aynı yıl yeni Quattroporte ve Ghibli showroomlarda yerini aldı. Geçtiğimiz yılın sonundaysa yenilenerek Türkiye’de satışa sunuldu” dedi. Son olarak markanın ilk SUV’u olan Levante’nin 2016 yılında Cenevre Fuarı’nda görücüye çıktığını hatırlatan Sinan Saip Bel, Levante’nin 2016 yılının ikinci yarısından itibaren tüm dünya ile birlikte, hatta bazı Avrupa ülkelerinden daha önce, Türkiye’de de satışa sunulduğunu dile getirdi.
18 FERRARI, 72 MASERATI SATILDI
Fer Mas’ın 2016 satış rakamlarını açıklayan Bel, geçen sene toplamda 18 adet Ferrari satışı yapıp, sahiplerine teslim ettiklerini söyledi. Maserati satışlarının 2016’yı 72 adet satışla kapattıklarını dile getiren Saip Bel, Levante satışlarının önemine özellikle dikkati çekti. 2016 yılının ikinci yarısında pazara sunulan Maserati’nin SUV modeli Levante’nin Türkiye’den yoğun bir talep aldığını vurgulayarak, “Satışlarımızın yaklaşık 30 adedini Levante modelimiz oluşturdu. 2017 yılından beklentimiz Levante’nin satışlarını yaklaşık 60-70 adetlere çıkararak, Ghibli ve Quattroporte adetlerini de korumak olacaktır. Böylece Maserati tarafında ülkemizde toplamda ilk defa üç haneli rakamlara ulaşmayı hedefliyoruz” dedi. Bel, Ferrari markası içinse bu yıl 15 adetlik satış hedeflediklerini vurguladı.
2017’nin Ferrari markası için özel bir yıl olduğunu da vurgulayan Sinan Saip Bel, “Marka bu sene 70. yılını kutluyor. Ferrari bu yıla özel bir uygulama yaparak şu anda üretimde bulunan bütün araçların 70. yıl özel serisini üretiyor. Toplam 5 farklı modelden 350 adet özel üretim otomobil yapılacak. Bu araçlar, Ferrari’nin belirleyeceği özel müşterilere satılacak. Her biri birbirinden farklı, kişiye özel tasarlanacak bu Ferrari’lerden Türkiye’ye iki adet getiriyoruz. Değeri 1 milyon euro civarında olan özel seri otomobilleri Ferrari, Türkiye’deki iki özel müşterisine de üretecek” dedi.
ÖNCE ANKARA SONRA BURSA
Maserati’nin dizel motorlu modellerinin gelmesiyle birlikte Anadolu’dan yüksek talep aldıklarını belirten Saip Bel, 2017 yılında Maserati bayilik sistemini devreye alacaklarının müjdesini verdi. Maserati markası için Anadolu’nun farklı noktalarında showroom ve servis noktaları açılacağını söyleyen Sinan Saip Bel, “Müşterilerimizin sesine kulak verip bu sene alanımızı genişletmeye karar verdik. İlk olarak mart ayı sonunda Ankara’da Maserati showroomumuzu hayata geçireceğiz. Ardından Antalya ve Bursa devreye girecek” açıklaması yaptı.
2017 yılı Ferrari ve Maserati markasında yeni modellerin piyasaya sürüleceğinin de bilgisini veren Fer Mas Şirket Müdürü Sinan Saip Bel, “Ferrari’de F12 Berlinetta modelinin yenilenmiş versiyonu bu yıl bizleri bekliyor. Bu modeli Mart ayında Cenevre Fuarı’nda görmeyi umut ediyoruz. Maserati’de ise üretimi geçtiğimiz yıl sonlandırılan GranTurismo ve GranCabrio’nun yeni tasarımıyla ilk defa tanışacağız” dedi.