Renault’nun ilk C sınıfı SUV’u Kadjar, küçük kardeşi Captur’da olduğu gibi sınıfı liderliği hedefiyle satışa sunuldu. Benzinli ve dizel motor seçenekleri, tam otomatik şanzımanı bulunan aracın fiyatı 69.500 TL’den başlıyor.
Fransız üretici Renault, ilk kez adım attığı C sınıfı Crossover modeli Kadjar ile hedef büyüttü. Her yıl satışları katlanarak artan bu sınıftan önemli bir pay almak isteyen üretici aynı zamanda Türkiye pazarında da sınıf liderliğini gözüne kestirdi. Avrupa ile aynı anda ülkemiz pazarına da sunulan Kadjar, 69 bin 500 TL’den başlayan iddialı bir başlangıç fiyatıyla satılıyor. “Cesur yol arkadaşı” olarak tanıtılan Kadjar için bir satış hedefi açıklanmasa da, sınıfının en çok satan modeli olmak için yıllık 11-12 bin adetlik bir satışı yakalaması gerekiyor. Başarılı özellikleri, geniş motor seçenekleri ve rekabetçi fiyatı göz önüne alındığında Kadjar’ın lider hedefi için güçlü silahlarla donatıldığı ortaya çıkıyor.
70 ÜLKEDE SATILACAK
Markanın aynı zamanda Çin’de üretilecek ilk modeli unvanını taşıyan Kadjar, Avrupa’da 70 ayrı ülkede kendine müşteri arayacak. Renault-Nissan İttifakı’nın CMF platformu üzerinde yükselen Kadjar, İttifak’ın crossover segmentindeki uzmanlığını yansıtıyor. Nissan Qashqai ile aynı platformu paylaşan Kadjar, tasarım ayrıntılarıyla bu modelden ayrılıyor.
ŞEHİR VE ARAZİDE USTA
Renault Kadjar, SUV, sport tourer ve sedan otomobillerin en iyi özelliklerini arazi ve şehir içi kullanımı için bir araya getirmeyi hedefliyor. 527 lt bagaj hacmi, pratik iç mekan düzenlemeleriyle de iddialı olan araç, yeni teknolojileri de bünyesinde barındırıyor. Kendi kendine park etmeye yarayan “Eller Serbest Park Sistemi”, öndeki araca çarpma riskinde frenlerin otomatik devreye girmesini sağlayan “Aktif Acil Fren Destek Sistemi (AEBS)”, park manevralarında sürücüyü uyaran “360° park destek sistemi” kullanılan yeni teknolojilerden bazıları olarak ön plana çıkıyor.
DİZEL ve YENİ OTOMATİK VAR
Kadjar Türkiye’ye biri benzinli, ikisi dizel üç motor seçeneğiyle satışa sunuldu. 1.2 lt. Energy TCe Turbo 130 beygirlik benzinli motor manuel ve yeni nesil EDC otomatik vitesle satılıyor. Dizellerden 1.5 lt. Energy dCi 110 beygirlik versiyonu manuel ve EDC seçeneği sunarken 3.8 lt. 100 km. tüketim ortalamalarıyla da dikkat çekiyor. Son olarak 4X4 seçeneği ve mauel vitesle sunulan motor ise 1.6 lt dCi 130 beygir dizel ise 100 km’de 3.8 lt’lik tüketim değeriyle öne çıkıyor. Touch ve Icon olmak üzere 2 farklı ekipman seviyesiyle satışa sunulan Kadjar’ın benzinli modelde 69.500 TL’den başlayan fiyatı, dizel motor ve üst donanım paketiyle 94 bin 700 TL’ye ulaşıyor.
İKİ DONANIM SEÇENEĞİ
Touch ve Icon donanım seçenekleri bulunan Kadjar’ın en büyük özelliklerinden birisi de geri çekilebilir ‘Çeki demiri’. Kullanımı biten çeki demiri bagajdaki bir kol vasıtasıyla aracın altına çekilip gizlenebiliyor. 527 lt. bagaj hacmi sunan Kadjar’da, internete bağlanma ve navigasyon da sunan R-Link 2 sayesinde kişiselleştirilebilir multimedya sistemi ve Boss müzik sistemi alınabiliyor. Aktif acil fren destek sistemi (AEBS), şerit takip sistemi, kör nokta uyarı sistemi, kendi kendine park etmeyi sağlayan 360° park destek sistemi ile eller serbest paralel, dikey ve açılı park sistemi, geri görüş kamerası, yokuş kalkış desteği, cruise control ve otomatik uzun/kısa farlar gibi birçok yeni ve teknolojik donanım bulunuyor. Ön paneldeki 7’’ renkli LED TFT ekran arzu edilen ambiyansın oluşturulabilmesi amacıyla dört görüntüleme, beş de renk seçeneği de sunuyor.
KOLTUKLARIN YAN DESTEKLERİ BAŞARILI
Koltuklar son derece rahat ve geniş, bununla birlikte büyük ikinci sıra koltuklar için yeterince yer bırakıyor. Koltuk minderinin hafif açılı ön kısmı daha fazla destek sağlıyor ve genel sürüş konforuna büyük katkı sağlıyor. Koltuk arkalıklarının üst kısmına doğru yanal destekler kayboluyor ve her vücut yapısında yolcu için ideal pozisyonu sunuyor. Çift yoğunluklu köpükle desteklenmiş olan koltuklar rahat oldukları kadar iyi bir destek de sağlıyor.
PRATİK İÇ MEKAN ÇÖZÜMLERİ
Kadjar’ın iç mekân modülerliği hem kullanıcı dostu hem de sezgisel. Bagajda yer alan kollarla Easy Break sistemi sayesinde 60/40 oranında katlanan arka koltukların kilitleri otomatik olarak açılıyor ve koltuklar katlanıyor. Buna ek olarak, ön yolcu koltuğu, hemen altında yer alan bir kol sayesinde öne doğru yatırılıp küçük bir masa halini alıyor. Bu özellik sayesinde 2,5 metreye varan uzun eşyaların araçla taşınması da mümkün oluyor. İki farklı bagaj konfigürasyonu yardımıyla büyük nesnelerin yerleştirilmesini kolaylaştıran tamamen düz zeminli ‘yüksek’ pozisyon ile 472dm3’lük VDA (527 litre) maksimum taşıma kapasitesi yaratan ‘alçak’ pozisyon arasında seçim yapılabiliyor. Bu arada, bagajın iki veya üç bölmeye ayrılması seçeneği de nesneleri sabitlemenin ve hareket esnasında savrulmalarını engellemenin iyi bir yolu. Çıkarılabilir bagaj örtüsü için bagaj zemininde bir saklama gözü bulunuyor. Aracın iç mekânı etkileyici boyutlarda kabin alanı sunuyor. Arka kısımdaki yükseklik (910mm) ve 1,455mm’lik dirsek mesafesi segmentin en iyi değerleri arasında yer alıyor. Orta konsol son derece işlevsel saklama gözleri sağlayacak biçimde tasarlandı. Renault Kadjar’ın kabininde 7,5 litrelik torpido gözü de dahil olmak üzere 30 litrelik pratik saklama gözü çözümleri sunuluyor.
KÜÇÜK KARDEŞİ CAPTUR’UN İZİNDEN GİDECEK
Captur modelimizden sonra Kadjar’da da segment liderliğini hedeflediklerini belirten Aybar, “Bu yıl toplam pazar için özellikle de ikinci yarı için bir şey söylemek çok zor. Ama Kadjar için liderlik hedefimizi açıklayabilirim. Türkiye’de otomobil pazarının içinde yaklaşık 45 bini Crossover segmentinden müşteri buluyor. Liderlik için bu segmentte yüzde 25’i geçmek şart. Kadjar her yönüyle bize destek verecek bir araç oldu. ‘Cesur Yol Arkadaşı’ olarak lanse ettiğimiz Kadjar bize de pazar için cesaret ve destek bir veren araç. Ancak yine de her şey pazarın ikinci yarıdaki seyrine bağlı” dedi.
SÜRÜŞ İZLENİMİ
Renault Kadjar, gerek tasarım gerekse sahip olduğu teknik altyapıyla iddialı bir araç olarak öne çıkıyor. Renault’nun genel tasarım anlayışı ve ön yüzüne sahip araç, başarısını diğer modellerde kanıtlamış motor seçeneklerine sahip. Benzinli motor sakin kullanımlarda son derece ekonomik ve 130 beygirlik gücü sayesinde performansı destekliyor. Ancak Türkiye pazarı için en gözde seçenek olacak 130 beygir gücündeki 1.6 dizel motor yüksek torkunun etkisiyle çok daha iddialı. Yeni kullanılmaya başlanan EDC tam otomatik şanzımansa, CVT şanzımanlardaki salınım ve silkeleme gibi sürüş keyfini tırpanlayan olumsuzları yaşatmıyor. Motor ile uyumlu bir şekilde çalışan iki kademeli otomatik şanzıman EDC’nin vites geçişleri net ve sarsıntısız şekilde gerçekleşiyor.
ARAZİDE DE ETKİLİ BİR ŞÜRÜŞ
Her ne kadar bu sınıftaki tüm araçlarda olduğu gibi ömrünün büyük bölümünü otoyolda geçirecek olsa da Kadjar, hafif arazi koşullarında da başarıyla ilerlemek için yeterli özelliklerle donatılmış. Standart versiyonda önden çekişli olan Kadjar’ın, 4×4 versiyonu da bulunuyor. Dört tekerlekten çekiş sistemiyle ve sürücülerin herhangi bir koşul için en uygun çekiş şeklini seçmelerine imkân veren üç mod seçeneği ile (2WD, 4WD Auto, 4WD Lock) yol tutuşunun zayıf olduğu hallerde bile etkili yol tutuşu sağlıyor. Uygun lastik seçimiyle Kadjar, hafif arazi koşulları dışında kar ve buz gibi tehlikeli zeminlerde de güvenli şekilde ilerleyebilecek bir araç. Elektronik 4×4 çekiş sistemi, gereken durumlarda torku ihtiyacı olan tekerleğe otomatik olarak yönlendiriyor. Zeminden yüksekliği 200 mm olan araç, bu sayede arazi koşullarında engelleri aşabiliyor.
Benzinli ve dizel motorların güçleri ve fabrika verisi tüketim verileri iddialı. Ancak özellikle turbo beslemeli 1.2 lt hacimli 130 beygirlik benzinli motor, sakin kullanımlarda tüketimi desteklerken, performans isteğinin bedelini yüksek tüketimle ödetiyor. Bu durumda 100 km’de tüketim 7, 7.5 lt seviyelerine ulaşıyor. Ancak 1.6 gene 130 beygir gücündeki dizel motor hem çalışma karakteri hem de tüketim değerleri açısından aracın en iddialı motoru olarak öne çıkıyor. 1.750 d/d’de 320 Nm olan maksimum torkun da etkisiyle araç her devirde hızlanmaya hazır bir karakter sergiliyor.