Alfa Romeo, 2023’ün üçüncü çeyreğinde dünya genelindeki büyümesini sürdürerek dikkat çekici bir performans sergiledi. Markanın satışları, yılın ilk 9 ayında bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 39 artış gösterdi. Aynı dönemde, satış adetleri Avrupa’da %66, Orta Doğu ve Afrika’da %128, Hindistan – Asya Pasifik bölgesinde yüzde 5 yükseldi. Alfa Romeo’nun küresel başarısında öne çıkan ülkelerden biri, rekor büyüme gösteren Türkiye oldu.2022’ye kıyasla satışların altı kat arttığı Türkiye, Ocak-Ekim arasında toplam bin 918 adetle 2023 yılındaki en hızlı büyüyen pazar konumunu devam ettirdi. 2023’te markanın satışları bir önceki yıl aynı döneme göre %39 artarken, üçüncü çeyrekteki artış oranı %10 oldu. Avrupa’da ise bu büyüme daha da belirginleşerek, yılın başından itibaren %66 ve üçüncü çeyrekte %15 olarak kaydedildi.
Alfa Romeo markasının kaydettiği başarılı iş sonuçlarıyla dikkatleri üzerine çeken Türkiye pazarı, büyüme hızında dünya genelindeki liderliğini üçüncü çeyrekte de sürdürdü. Satışlar, ilk dokuz ayda 2022’ye göre altı katlık bir artış sergilerken; yükseliş eğilimi üçüncü çeyrekte %160’lık artışla devam etti.
Markanın rekor büyümesinde, geçtiğimiz yılın son çeyreğinde ülkemizde satışa sunulan kompakt SUV Tonale’nin önemli etkisi oldu. Alfa Romeo markasının elektrifikasyon çağına dönüşümünü simgeleyen Tonale, sportif kimliği, bağlanırlık çözümleri, teknoloji seviyesiyle öne çıktı ve lansmanından itibaren büyük ilgi görerek C-SUV segmentinde en çok satan modeller arasındaki yerini aldı. Bu yıl mart ayında Türkiye’de satışa sunulan lüks sportif sedan pazarında sınıfının en iyi performans değerlerini sunan yeni Giulia ve markanın sportif SUV’u Stelvio’nun satışları ise geçtiğimiz yıla oranla üç katına yükseldi.