Alman üretici VW, Pekin Fuarı’nda örtüsünü kaldırdığı ID.Code konsept aracıyla “Çin’de, Çin için” elektrikli otomobil geliştirme sözünü tuttuğunu gösteriyor. Konsept araç, VW’nin Çin’deki tasarım geleceğine dair kapsamlı bir bakış açısı sağlıyor. Buna ek olarak, SAIC (güney Çin için), FAW (kuzey Çin) ve JAC ile bireysel ortak girişimler için ilgili müşteri ihtiyaçlarına göre daha da özel olarak tasarlanmış başka modeller de geliştirilecek.
ID.Code seri üretilecek bir araç olarak planlanmasa bile 2026 yılından itibaren yeni VW modellerinde kullanılacak bazı tasarım öğelerini barındırıyor.
Volkswagen’nin baş tasarımcı Andreas Mindt’a göre Avrupa’da Volkswagen’in tasarım stratejisi, “istikrar, sempati ve coşku” olmak üzere üç ana temele dayanıyor. Bunun Çin pazarına uyarlamasıysa “Güçlü, asil ve ilham verici” olmalı açıklaması yapan tasarımcı, Pekin’de örtüsü kaldırılan ID.Code konseptinin bu strateji üzerine geliştirilen ilk araç olduğunu da altını çiziyor.
Uzunluğu 4,90 metre olan ID.Code, Passat ile benzer ölçülere sahip. Kavisli tavan şekline rağmen ID.Code’un bir SUV coupé olması amaçlanmamış. Konsept araç 24 inçlik devasa alaşım jantlarıyla çok güçlü bir görünüm sergiliyor.
VW, konsept araçta ışık gösterilerine özellikle dikkat etmiş. Ön taraftaki tanıdık LED ışık şeridi yerini geniş bir ışık bandına bırakıyor. Karmaşık gündüz farları, üç boyutlu ışık animasyonları araçta bol bol kullanılmış. Gelecekteki VW modelleri, özellikle otonom sürüş modunda dış dünyayla benzer şekilde iletişim kuracak. Araç otonom sürüş sırasında sensörler, kamera aynaları ve tavan rayları üzerindeki LED şeritler turkuaz renkte parlayacak şekilde ayarlanmış.
ID.Code, her yolcunun kendi bilgi-eğlence sisteminin keyfini çıkarabileceği 2+2 koltuklu olarak tasarlanmış. Ön camın altında aracın tüm genişliğini kaplayan bir monitör, yalnızca ekran görevi görüyor. VW ilk defa, araçla daha güçlü bir kişisel bağ kurmayı amaçlayan insansı bir avatar kullanıyor.
Daha binmeden yan camdaki ekranda sürücüyü selamlıyor. Çin’de hijyen çok önemli ve bu nedenle araç tavanında UV ışığının yanı sıra küçük bir elektrikli süpürge robotu da bulunuyor. Bunlar da Çin pazarındaki ayrıntılar olarak gösteriliyor.
Çin pazarında 2030’a kadar 16 yeni model
VW Çin pazarında yeni kurduğu alt markası ID.UX ile yeni bir başlangıç da yapıyor. Tamamen elektrikli, yaşam tarzı odaklı modellere sahip bu alt marka, özellikle genç müşterilere hitap edecek. Yeni markanın Çin pazarında satışa sunduğu model sayısı 2030 yılına kadar 16’ya ulaşacak. İlk model 2027’de tanıtılacak ID.UX olacak. Marka ayrıca Çin’deki portföyünü, 100 kilometrenin üzerinde elektrik menziline sahip yeni, yüksek verimli plug-in hibritlerle genişletecek.