İlk kez 2013 yılında tanıtıldığında hem binek hem de ticari araç pazarında kendine güçlü bir yer açan Ford Tourneo Courier Avrupa’da pazarlarında önemli satış rakamlarına ulaşırken, Türkiye pazarında 305 bin 690 adet gibi büyük bir şatış başarısı yakaladı. Ford Otosan tarafından, Fiesta platformu üzerine üretilen ilk versiyonun üretimi son bulurken, yeni versiyon çok daha iddialı özellikleriyle eski versiyonun başarısını daha da ileriye taşımayı planlıyor.
Yeni neslinde de geliştirme ve üretimi Ford Otosan tarafından yapılan Ford Tourneo Courier ve ticari versiyonu Yeni Transit Courier bu kez Ford Puma genleri taşıyor. Tasarımından sürüş özelliklerine, güvenlik donanımından konfor özelliklerine kadar yeni versiyon SUV modellere dahi rakip olmayı planlıyor. İlk versiyona kıyasla boyu yaklaşık 20 cm büyüyen yeni model, artık çok daha geniş iç mekan sunuyor.
Yük alanının uzunluğu 181 mm artırılarak 1.802 mm’ye ulaşırken açılı amortisörleri de içeren yeni arka süspansiyon, teker kemerleri arasındaki yük genişliğini 1.220 mm’ye çıkarıyor. Böylece araç bu artışlarla iki Euro palet taşıyabiliyor.
Toplam yük hacminin 2,9 m olması önceki modele göre yüzde 25 artış anlamına geliyor. Müşterilerin 2.600 mm’den uzun eşyaları taşımasına imkân veren yeni yükleme bölmesi kullanıldığında bu hacim daha da artıyor. Tüm panel vanlarda standart olarak 180 derece açılabilen arka kargo kapıları ve altı adet bağlama noktası bulunuyor.
Euro NCAP testlerinden aldığı 93 puanla platin ödülü verilen ilk ticari araç olan Courier, sürücü destek sistemleri, bağlantılı araç teknolojileriyle de çok iddialı.
FordPass uygulamasıyla, yeni Courier nerede olursa olsun araçla bağlantıda kalmak, uzaktan aracı kontrol etmek ve araca dair güncel bilgilere erişmek mümkün. Courier uzaktan araç kilitlerini açma, kilitleme ve uzaktan start/stop gibi ileri özelliklerle donatılıyor.
Yeni Transit Courier’de Ford’un verimli 1,0 litre EcoBoost benzinli motorunun 100 ve 125 beygirlik iki versiyonu bulunuyor. Bu motorda 6 ileri manuel veya yeni yedi vitesli çift kavramalı şanzıman alınabiliyor. 100 beygirlik 1,5 litre EcoBlue dizel motordaysa sadece altı vitesli manuel şanzıman kullanılıyor.
Benzinli ve dizel motorlu Transit Courier modellerinin üretimi Ford Otosan’ın satın alıp 490 milyon Euro yatırımla yenilediği Romanya’daki Craiova fabrikasında devam ediyor.
Aynı fabrikada üretilecek elektrikli E-Transit Courier modeli için siparişler 2024’ün ilerleyen aylarında açılacak. Yeni modelin Türkiye fiyatı 2023 model yılı için 917 bin 700 TL’den başlıyor. 2024 modellerin fiyatları 956 bin 500 TL’den başlarken, en üst versiyonda fiyat 1 milyon 255 bin TL’ye kadar yükseliyor.
Gerek tasarımı gerekse donanım özellikleriyle Ford Tourneo Courier, genlerini taşıdığı Puma ile benzer sürüş özellikleri sergiliyor. Hisli ve tepkileri yeterli direksiyon sistemi güvenli ve konforlu sürüşleri garanti ediyor. Aracın iç mekan genişliği ve kullanılan pratik gözler son derece yeterli. Baş ve omuz mesafeleri kalabalık yolculuklarda dahi yeterli.
Arka sürgülü kapılar neredeyse bütün SUV’ları geride bırakacak kadar kullanım pratikliği sunuyor. Çocuk koltuğu, sörf tahtası gibi büyük eşyalar gerek sürgülü kapılar gerekse 180 derece açılan büyük arka bagaj kapağı sayesinde rahatça taşınabiliyor. 570 lt’dan koltuklar yatırıldığında 2162 ll’ye kadar çıkan taşıma hacmi son derece etkileyici.
Müşteriler benzin olarak üç silindirli 1,0 litre EcoBoost motorun 100 ve 125 beygirlik versiyonları arasında tercih yapabiliyor. 125 beygirlik güçlü versiyon ve 7 kademeli otomatik şanzıman en konforlu sürüş özellikleri sergilese de performans açısından fazla bir beklentiye girmeyi engelliyor. Sıfırdan 100 km/s hıza 11 sn’den daha yüksek bir sürede ulaşan motor, yüksek devir çevirmeyi seviyor.
Sürekli yüksek devirlerde yol almak, artan motor gürültüsüyle birlikte yakıt tüketimini de 100 km’de 8-8.5 lt ortalamalarına taşıyor. 1.5 lt 100 beygirlik dizel motor 250 Nm’lik yüksek torkunu sürücüsüne hemen hissettirirken, sadece 6 ileri manuel şanzımanla sunulması konfor açısından geride kalmasına neden oluyor.