Küçük SUV sınıfının da yaratıcısı kabul edilen ve ilk kez yollara 1999’da çıkan Honda HR-V, 7 yıldır Türkiye pazarında satılmıyordu. Tümüyle yenilenip, markanın karakteristik görümüne kavuşan HR-V, 10 yıl aradan sonra tekrar ülkemiz yollarına çıkıyor. Avrupa’da 110 bin adet, günümüze kadar Türkiye pazarındaysa 4500 adet satılan yeni model daha iddialı hedeflerle yola çıkıyor. Yeni Honda HR-V’de 130 beygir gücünde 1.5 i-VTEC benzinli ve 120 beygir gücünde 1.6 i-DTEC dizel olmak üzere iki farklı motor seçeneği yer alıyor. Her iki motor da 6 ileri manuel şanzımanla donatılıyor. Tüm bunlarla birlikte 1.5 i-VTEC motor seçeneği için, sürekli değişken CVT otomatik şanzıman da sunuluyor. Aracın fiyatıysa 89.900 TL’den başlayıp, en üst versiyonda 110.900 TL’ye kadar yükseliyor.
Honda’nın bu sınıftaki iddiasını artırmayı hedefleyen HR-V, coupe otomobillerin performansını SUV’ların kullanışlı yapısıyla harmanlamayı planlıyor. Başlangıç seviyesinden itibaren zengin konfor ve güvenlik donanımlarının sunulduğu otomobilde, çarpışma uyarı sisteminden, trafik işaretleri tanıma sistemine kadar geniş bir ekipman yer alıyor.
YENİ MODEL ATAĞI
Honda Türkiye Başkan Yardımcısı ve Yönetim Kurulu Üyesi İsmail Sümer, “Son iki yıldır yeni ürünlerimizle de pek çok heyecana şahitlik ettik. Markamız 2015 yılından bu yana tam 6 yeni modelle tarihinde en özel dönemi yaşıyor. HR-V’nin bir SUV kadar güçlü ve bir coupe kadar dinamik tasarımıyla crossover segmentine yeni ve benzersiz bir seçenek olacağına inanıyoruz. Yıl sonuna kadar yeni modelimizden bin adet satış hedefliyoruz” dedi.
YÜKSEK DONANIM SEVİYESİ
HR-V Premium versiyonunda Lastik Basınç İkaz Sistemi, Şehiriçi Aktif Fren Sistemi, Elektrikli Park Freni, Start&Stop Sistemi, bluetooth telefon kiti, hız sabitleyici, otomatik klima ve sihirli katlanan arka koltuklar standart olarak yer alıyor. Elegance ve Executive donanımlardaysa Çarpışma Uyarı Sistemi, Şerit Takip Uyarı Sistemi, Trafik İşareti Tanıma Sistemi, Akıllı Hız Limitleyici, 7 inçlik dokunmatik ekranlı Honda CONNECT multimedya sistemi, navigasyon, katlanan yan aynalar, çift bölgeli otomatik klima ve Aktif Uzun Far Kontrol Sistemi standart olarak yer alıyor. Özel bir HR-V’ye sahip olmak isteyenlere Executive seviyesinde anahtarsız giriş sistemi ve çalıştırma düğmesi, ışığa duyarlı otomatik kararan dikiz aynası, geri görüş kamerası, ısıtmalı ön koltuklar, deri-kumaş kaplı koltuklar, gündüz yanan LED farlar, tavan rayları, açılabilir panoramik cam tavan, karartılmış arka camlar ve 17 inçlik jantlar sunuluyor.
PERFORMANS VE YATIK EKONOMİSİ
Yeni Honda HR-V’de 130 HP gücünde 1.5 i-VTEC benzinli ve 120 HP gücünde 1.6 i-DTEC dizel olmak üzere iki farklı motor seçeneği yer alıyor. Her iki motor da 6 ileri manuel şanzımanla donatılıyor. Tüm bunlarla birlikte 1.5 i-VTEC motor seçeneği için, sürüş hızına bağlı olarak motoru ideal devirde tutan, sürekli değişken CVT otomatik şanzıman da sunuluyor. 1.6 i-DTEC dizel motor ise sadece 6 ileri manuel şanzımanla birlikte geliyor. Benzinli motor seçeneğinde manuel şanzımanla karma kullanımda 5,6 lt/100 km’lik tüketim değerlerine erişilebilirken otomatik şanzımanda 5,2 lt/100 km’lik tüketime ulaşılabiliyor. Dizel motorla donatılmış yeni HR-V, 4,0 lt/100 km’lik tüketim değerine sahip. Önden çekişli HR-V’nin manuel şanzımanlı versiyonları 192 km/s’lik maksimum hızda seyredebiliyorken CVT otomatik şanzımanlı versiyonlar maksimum 187 km/s’lik hıza çıkabiliyor.
BİN LİTREYİ AŞAN HACİM
Geniş iç mekanıyla dikkat çeken yeni Honda HR-V’nin yolcuları sınıf lideri baş, bacak ve omuz mesafesinin keyfini sürerken, 453 litrelik bagaj arka koltukların katlanmasıyla 1.026 litreye kadar çıkıyor. 1.180 mm’lik geniş yükleme ağzı ve 680 mm yüksekliğindeki alçak yükleme eşiği gibi detaylar bagajın kullanım kolaylığını arttırıyor.
SÜRÜŞ İZLENİMİ
Honda CR-V aslında ilk versiyonuyla tasarım ve teknik özellikler açısından çok büyük farklılıklar gösteriyor. 1999’da ilk kez yollara çıktığında, pratik özelikleri, sürüş karakteri açısından kendine bir hayran kitlesi toplamayı başarıp yeni bir sınıf yarattıysa da tasarım açısından özellikle Avrupalı tüketicilere çok da fazla yakın gelmiyordu. Yeni versiyonda Honda, başta Avrupalılar olmak üzere beğenilecek bir tasarıma imza atmışlar. Aracın görünüşü, platformunu paylaştığı Jazz ile önemli benzerlikler gösteriyor. Büyük bir Jazz izlenimi verin HR-V şık hatlarıyla sınıfının önemli modellerinden biri olmaya aday. Tasarım dışında yeni model, yüksek konfor ve güvenlik donanımıyla da dikkat çekiyor. 7 inçlik ekran, Honda’ya özgü navigasyon, bilgi ve eğlence sistemleri başarılı. Akılcı iç mekan çözümleri sayesinde otomobilin yaşam alanı çok iyi değerlendirilmiş.
Aracın direksiyonuna geçildiğinde tipik bir Honda kullandığınızı hemen hissediyorsunuz. Kumandaların yerleşimi, direksiyonun tepkileri, amortisörlerin sertlik ayarları başarılı. Benzinli motor seçeneğinde 1.5 lt hacimli 130 beygirlik motor, 6 ileri manuel şanzımanla daha sportif bir sürüş sunuyor. Bu motorda alınabilen CVT otomatik şanzımanın sarsıntısız geçişleri konforu yükseltiyor. Ancak ani hızlanma isteklerinde devir çevirmeye istekli motorun maksimum gücünü 6.600 d/d gibi yüksek seviyelerde üretmesi sesi yükseliyor. Bu durum da konforu ve yakıt tüketimini olumsuz etkiliyor. Dizel motorlu versiyon, 6 ileri manuel şanzıman ve yüksek tork ile birlikte aracın sürüş keyfini yükseltiyor. HR-V’de görev yapan başta trafik işaretlerini tanıma, şerit takip asistanı ve çarpışma uyarı asistanı etkili çalışıyor ve güvenliği önemli derece yükseltiyor. Sertlikleri biraz hafif ayarlanmış olsa da HR-V sert virajlarda bile sürücüsünü tedirgin etmiyor.
TEKNİK VERİLER
Motor
1.6 litre i-DTEC (dizel) | 1.5 litre i-VTEC (benzinli) | |
Tip | Silindir başına 4 supap | Silindir başına 4 supap |
Hacim (cc) | 1.597 | 1.498 |
Çap x strok (mm) | 76.0 x 88.0 | 73.0 X 89.5 |
Sıkıştırma oranı | 16.0 | 11.5 |
Maksimum Güç | 120 HP / 4.000 d/d | 130 HP / 6.600 d/d |
Maksimum Tork | 300 Nm / 2.000 d/d | 155 Nm / 4.600 d/d |
Şanzıman
1.6 litre i-DTEC (dizel) | 1.5 litre i-VTEC (benzinli) | |
Manuel | 6 vitesli | 6 vitesli |
CVT | – | 7 vitesli sürekli değişken |
Vites Oranları
1.6 litre i-DTEC
6 vitesli manuel |
1.5-litre i-VTEC
6 vitesli manuel |
1.5-litre i-VTEC
CVT |
|
1. | 3.642 | 3.642 | 2.526 |
2. | 1.884 | 2.080 | 1.573 |
3. | 1.179 | 1.361 | 1.211 |
4. | 0.869 | 1.023 | 0.944 |
5. | 0.705 | 0.829 | 0.755 |
6. | 0.592 | 0.686 | 0.603 |
7. | - | - | 0.408 |
Geri vites | 3.673 | 3.673 | 5.822 |
Son dişli | 3.850 | 4.705 | 5.436 |
Süspansiyon ve amortisör
Ön | MacPherson bağlantılı |
Arka | H Tipi torsiyonlu |
Direksiyon
1.6 litre i-DTEC (dizel) | 1.5 litre i-VTEC (benzin) | |
Tip | Pinyonlu Elektrik destekli direksiyon | |
Direksiyon turu | 2.71 | 2.79 |
Dönme Çapı (tekerlek | 10.6 | |
Dönme Çapı (gövde) | 11.4 |
Frenler
Ön | 293 mm hava kanallı disk |
Arka | 282 mm disk |
Jantlar ve lastikler
Jant | Lastikler ön |
16 inç | 21560R16 |
17 inç | 21555R17 |
Ebatlar (mm)
Dış | (mm) |
Uzunluk | 4,295 |
Genişlik | 2,020 dikiz aynaları dahil) |
Genişlik | 1,605 (anten dahil) |
Dingil Mesafesi | 2,610 |
Kapasiteler (litre)
Bagaj | 470 (koltuklar açık) / 1,533 (koltuklar katlı) |
Yakıt Deposu | 50 |
Ağırlıklar (kg)
Motor | 1.6 litre i-DTEC
6 vitesli manuel |
1.5 litre i-VTEC
6 vitesli manuel |
1.5 litre i-VTEC
CVT |
Boş Ağırlık | 1,324 – 1,403 | 1,241 – 1,313 | 1,249 – 1,322 |
Performans ve Yakıt tüketimi
Engine | 1.6 litre i-DTEC
6 vitesli manuel |
1.5 litre i-VTEC
6 vitesli manuel |
1.5 litre i-VTEC
CVT |
Maksimum hız (km/h) | 192 | 195 | 189 |
Hızlanma 0-100 km/h (saniye) | 10.0 | 10.2 | 10.8 |
Yakıt Tüketimi şehir içi (lt/100 km) | 4.2 (16” jant)
4.4 (17”) |
7.0 (16”)
7.1 (17”) |
6.1 (16”)
6.3 (17”) |
Yakıt Tüketimi şehir dışı (lt/100 km) | 3.8 (16”)
3.9 (17”) |
4.8 (16”)
4.9 (17”) |
4.6 (16”)
4.8 (17”) |
Yakıt Tüketimi karma 0 km) | 4.0 (16”)
4.1 (17”) |
5.6 (16”)
5.7 (17”) |
5.2 (16”)
5.4 (17”) |
CO2 karma (gr/km) | 104 (16”)
108 (17”) |
130 (16”)
134 (17”) |
120 (16”)
125 (17”) |